Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMDMA tolerantie naar beneden.

MDMA tolerantie naar beneden.

5 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
M
MDMAZIINGLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hoelang duurt het ongeveer voordat je MDMA/xtc tolerantie een beetje is gezakt? Met 2CB duurt het meestal 1/2 weken toch? Hoelang duurt het met MDMA? of lag dat aan hoevaak je naam, en je doseringen?
B
BasLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ligt aan de snelheid dat je serotonine terug is in je hersenen op de natuurlijke manier. Eigenlijk is dit om de 3 maanden, dan is het meeste (of allemaal) terug en kan je XTC weer gebruiken. Die 3 maanden is sowieso ook een richtlijn om het volgens een 'verstandig' patroon te gebruiken. Als je het om de 3 maanden gebruikt dan blijven de effecten van XTC vrijwel identiek en geniet je er nog steeds van.

Een maandje eerder gebruiken, dus om de 2 maanden, is ook nog niet echt een gevaar. Maar de effecten nemen wel iets af, waardoor de kans dat je gaat bij slikken groter wordt. Het serotonine tekort is dan nog groter, wat ervoor zorgt dat die dip nog erger wordt. Het herstel duurt dan nog langer. Uiteindelijk kan het ervoor zorgen dat je een serotonine syndroom krijgt.

3 maanden is om die redenen wel de richtlijn. Aan de stoffen die XTC vrijmaakt kan je volgens mij niet verslaafd aan worden, vandaar dat er niet echt een tolerantie is als ik het goed heb.
M
MDMAZIINGLid
01-01-2024, 00:00
#3
Thanks. :)
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#4
Bas zei:
Uiteindelijk kan het ervoor zorgen dat je een serotonine syndroom krijgt.
Klik om te vergroten...
Dat is niet hoe je een serotoninesyndroom krijgt, maar dat is wel hoe je delen van je hersenen kapot kan maken als je steeds vaker gaat gebruiken.
B
BasLid
01-01-2024, 00:00
#5
Fool zei:
Dat is niet hoe je een serotoninesyndroom krijgt, maar dat is wel hoe je delen van je hersenen kapot kan maken als je steeds vaker gaat gebruiken.
Klik om te vergroten...
Inderdaad, ik doelde er ook al op, als je dan tijdens die dips die al steeds langer duren door gaat met gebruiken, kan je deze nare bijwerking in ontvangst nemen. Maar omdat er weinig tot geen tolerantie aanwezig is, of drang om meer te nemen achteraf, komt dit gelukkig niet al te vaak voor.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Als je het om de 3 weken gebruikt dan blijven de effecten van XTC vrijwel identiek en geniet je er nog steeds van.
Klik om te vergroten...

weken = maanden

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."