#1
Mijn leven wordt op dit moment gedomineerd door angst, extreme onzekerheid en depressie. Ik slik (voornamelijk voor de depressie) Seroquel 500mg p/d. Voor de angsten heb ik in het verleden alprazolam voorgeschreven gekregen. Hier kan ik echter niet mee omgaan. Ik vond het te fijn, kocht daarom zelf bij en het gevolg was een torenhoge tolerantie. Dit is dus geen optie meer. Ik ben dus opzoek naar iets anders. Onlangs heb ik baclofen (puur poeder) geprobeerd (op eigen houtje) en dat beviel redelijk. Ik werd wat losser, vrolijker en de stress van de angst verdween ook wat. Mijn weegschaaltje is alleen niet heel betrouwbaar heb ik het idee (de ene keer weegt een hoeveelheid 50 mg en een moment later, als ik die hoeveelheid er weer opleg weegt het weer veel meer) dus ik heb denk ik te hoog gedoseerd want ik werd nogal slaperig. Ook werd ik misselijk zodra ik de Seroquel nam (misschien vanwege de te hoge dosering). Ik zat zelf te denken aan een van de volgende middelen:
Baclofen (maar dan langzaam opbouwen en een gecontroleerde dosering > tabletten)
Pregabaline
Buspiron (volgens mijn psychiater niet een heel krachtig middel)
Gabapentine
Ik ben niet van plan om weer op eigen houtje te gaan experimenteren, ik ben op zoek naar mensen die iets meer kunnen vertellen over deze middelen. Uit eigen ervaringen misschien. Binnenkort heb ik weer een gesprek met mijn psychiater en dan wil ik het over deze middelen hebben en dan zou het mooi zijn als ik kan onderbouwen waarom ik het wil proberen.
Ik heb verschillende antidepressiva gebruikt in het verleden. Dit was vanwege de depressie en niet vanwege de angsten. Die waren toen nog niet zo erg aanwezig. Clomipramine (Anafranil) heb ik later geprobeerd tegen de angsten maar daar vond ik de bijwerkingen erg vervelend van. Ook ben ik mijn vertrouwen in antidepressiva een beetje kwijt geraakt.
Baclofen (maar dan langzaam opbouwen en een gecontroleerde dosering > tabletten)
Pregabaline
Buspiron (volgens mijn psychiater niet een heel krachtig middel)
Gabapentine
Ik ben niet van plan om weer op eigen houtje te gaan experimenteren, ik ben op zoek naar mensen die iets meer kunnen vertellen over deze middelen. Uit eigen ervaringen misschien. Binnenkort heb ik weer een gesprek met mijn psychiater en dan wil ik het over deze middelen hebben en dan zou het mooi zijn als ik kan onderbouwen waarom ik het wil proberen.
Ik heb verschillende antidepressiva gebruikt in het verleden. Dit was vanwege de depressie en niet vanwege de angsten. Die waren toen nog niet zo erg aanwezig. Clomipramine (Anafranil) heb ik later geprobeerd tegen de angsten maar daar vond ik de bijwerkingen erg vervelend van. Ook ben ik mijn vertrouwen in antidepressiva een beetje kwijt geraakt.
