Vergeet niet dat het een anti epilecticum is , kies beter / liever voor een z-benzo (zolpidem zopiclon etc.) Ken geen arts die dit voorschrijft voor sociale fobie , of die arts hecht niet veel waarden aan zijn of haar (medische) ethiek.
Zelfde idee als morphine nemen tegen hoofdpijn omdat paracetamol niet goed genoeg werkt. Het is er niet voor geschikt.
Te groot risico op overdosering , plus als je van Fenobarbital wilt of moet afkicken hebben vele instanties geen idee hoe ze dat aan moeten pakken (waarschuwing mocht je het verslaafd raken!) en of ze je überhaupt willen of kunnen helpen.
Het is bewezen 'verslavender' als benzo's mede daardoor en de veiligheid word het niet meer voorgeschreven.
Op hoge uitzonderingen na, als je 'per ongeluk' 10x teveel benzo's neemt slaap je goed en is er geen (groot) levensgevaar maar met barbituraten kan dit zomaar je dood worden..
#3
Je bent bang voor het verslavingsgevaar van benzo's, maar niet voor die van barbituraten? Die laatste zijn velen malen meer verslavend!
#4
Heeft er iemand ervaring met fenobarbital bij sociale fobie? Vermindert dit het zweten, trillen, stotteren en het "gloeien" van binnen? Benzo's hielpen natuurlijk perfect maar die wil ik niet meer i.v.m. misbruik en verslaving. Verschillende antidepressiva gehad, pregabaline, Seroquel en metoprolol tegen het trillen en de verhoogde hartslag. Geen van alle hielpen tegen de specifieke symptomen die ik net benoemde.
#5
tja het zal wel effectief zijn. Maar veel mensen beschrijven het als een saai duf gevoel. En als je iets te hoog doseert kan je dagenlang achter elkaar in slaap vallen.
#6
Als je iets te hoog doseert ben je dood.
Een reactie plaatsen
Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.