Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTeveel x of gewoonweg een zwakke maag?

Teveel x of gewoonweg een zwakke maag?

10 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
M
MDMAartentjeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallootjes..
Ik gebruik samen met mijn vriendin en vaak met vrienden erbij graag een xje.. Alleen heb ik een brandende vraag. Ik ben ong. 1.80 hoog en 65 kilo (man). Mijn vriendin is 1.65 en weegt ong. 85 kilo. Nu doen we meestal halfjes en dat gaat de eerste 2 top. Ik kan gerust nog een halfje nemen en dan hallucineer ik prima en relax ik goed( helpt tegen ADHD):blush:
Als zij dan nog een kwartje of zelfs minder neemt gaat ze overgeven. Een vriendin van haar heeft dat nog erger en is ongeveer mijn formaat. Weet iemand wat het zou kunnen zijn? Zij is wel zwaarder maar kleiner. En op t moment dat zij eenmaal aan het overgeven is dan word ik ook niet zo lekker.. ( kan aan mijn overgeef fobie liggen) iemand een antwoord?:):xtc:
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik mis info over de sterkte van je pillen. Als ze bijvoorbeeld 200 mg MDMA bevatten kan twee keer een halfje al een (te) stevige dosis zijn. Uitgaande van het gewicht van je vriendin is een 'veilige' dosering max 1.5 x 85 kilo = ongeveer 128 mg, dan zit ze met 200 mg dus al hoog. Overgeven schijnt vaker voor te komen, vooral bij de inslag van MDMA, en de één is er nou eenmaal gevoeliger voor dan de ander. Maar ik zou als ik haar was de dosis gewoon wat inperken en kijken of het probleem daarmee verholpen is. Heeft ze het alleen in het begin, als dat kwartje inwerkt, of blijft ze misselijk?

* Edit: ik heb dit topic trouwens even verplaatst naar het MDMA/XTC subforum.
M
MDMAartentjeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Roze olifant zei:
Ik mis info over de sterkte van je pillen. Als ze bijvoorbeeld 200 mg MDMA bevatten kan twee keer een halfje al een (te) stevige dosis zijn. Uitgaande van het gewicht van je vriendin is een 'veilige' dosering max 1.5 x 85 kilo = ongeveer 128 mg, dan zit ze met 200 mg dus al hoog. Overgeven schijnt vaker voor te komen, vooral bij de inslag van MDMA, en de één is er nou eenmaal gevoeliger voor dan de ander. Maar ik zou als ik haar was de dosis gewoon wat inperken en kijken of het probleem daarmee verholpen is. Heeft ze het alleen in het begin, als dat kwartje inwerkt, of blijft ze misselijk?

* Edit: ik heb dit topic trouwens even verplaatst naar het MDMA/XTC subforum.
Klik om te vergroten...

Ze zijn meestal rond de 190mg en ze word altijd misselijk als ze wat neemt na de eerste 2 halfjes.
M
MDMAartentjeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Heb ook al zitten denken aan kwartjes maar daar voel je zo weinig van. Echter is ze t ook zat na 2 halfjes en wil ze dan graag naar huis.. Jammer maar helaas. Aan de andere kant ben ik altijd degene met een misselijkheidsfobie en paniek al bij de gedachte eraan. Maar ik ga dan weer nooit overgeven.. Beetje de omgekeerde wereld. En wat je zegt. Dan maar een keer minder proberen!
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#5
MDMAartentje zei:
Ze zijn meestal rond de 190mg en ze word altijd misselijk als ze wat neemt na de eerste 2 halfjes.
Klik om te vergroten...

Ok, dan is voor haar die dosis wellicht te hoog, of ze heeft een gevoelige maag, of een combi daarvan. Als ze het een storend probleem vindt, zou ik het in haar plaats in het vervolg gewoon bij die twee halfjes houden.

Als ze dat niet wil om een of andere reden: goed (blijven) drinken maar niet teveel, en af en toe iets kleins tussendoor eten zoals een stukje fruit kan misselijkheid helpen voorkomen.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ze zou inderdaad wel eens kunnen proberen dat tweede halfje in twee kwartjes te nemen, met wat tijd ertussen. Hoewel je zegt dat ze pas misselijk wordt na alles wat ze bovenop die twee halfjes neemt, dus ik betwijfel of dat werkt. Maar misschien dat een meer geleidelijke inname ervoor zorgt dat de maagwand minder geïrriteerd raakt.

Ik kan me voorstellen dat het niet zo fijn is om bij iemand te zijn die gaat overgeven, zeker als je zelf ook aan de MDMA zit. Andermans leed wil dan nogal eens extra sterk binnenkomen. :wink: Een misselijkheidsfobie zal daar zeker niet bij helpen.
B
BasLid
01-01-2024, 00:00
#7
Je zou de MDMA of XTC pil kunnen crushen en in een capsule kunnen doen doen. Deze innemen met water op een half volle maag samen met water in combinatie met een maagbeschermer. Zoiets zou wel kunnen werken. Ik ga namelijk ook overstappen op capsules + maagbeschermers. (heb het alleen nog niet getest)
P
PollewopLid
01-01-2024, 00:00
#8
Wellicht iets langer wachten met bijpakken? Ik merk het zelf weleens als ik te snel een halfje neem dat ik dan net te hard ofzo ga. Die inslag kan ineens brobbelen in mijn maag en moet ik overgeven. Soort van lichaam/mindset niet helemaal op een lijn.
M
MDMAartentjeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Bas zei:
Je zou de MDMA of XTC pil kunnen crushen en in een capsule kunnen doen doen. Deze innemen met water op een half volle maag samen met water in combinatie met een maagbeschermer. Zoiets zou wel kunnen werken. Ik ga namelijk ook overstappen op capsules + maagbeschermers. (heb het alleen nog niet getest)
Klik om te vergroten...


Goede tip man! Keertje proberen maar
M
MDMAartentjeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Pollewop zei:
Wellicht iets langer wachten met bijpakken? Ik merk het zelf weleens als ik te snel een halfje neem dat ik dan net te hard ofzo ga. Die inslag kan ineens brobbelen in mijn maag en moet ik overgeven. Soort van lichaam/mindset niet helemaal op een lijn.
Klik om te vergroten...

Ja we moeten nog een hoop proberen.. Mis idd ffe tijd ertussen! Maar, ze is de laatste tijd zoiezo beetje gestrest enz..
S
Sally TessioLid
01-01-2024, 00:00
#11
Eerst maar eens testen om met zekerheid te weten wat de dosering is, als je dat op dit moment nog niet doet. Daarna gewoon 1,5x je lichaamsgewicht in mg nemen. Dus voor je vriendin is dat 85 x 1,5 = 127,5mg xtc/mdma.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."