Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMDMA/XTC na een heftige gebeurtenis

MDMA/XTC na een heftige gebeurtenis

4 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
B
BerlinerLid
01-01-2024, 00:00
#1
Beste lezers,

Afgelopen week, woensdag om precies te zijn is er een goede vriend van me overleden. Heel naar en kut. Opzich kan ik hier best goed mee omgaan. Misschien ook omdat hij al 8 jaar ziek was of omdat ik afgelopen 2.5jaar ook mijn vader en oma ben verloren wat mij gehard heeft. Toch kwam zijn dood erg onverwachts en bekruipt mij soms toch een verdrietig/naar gevoel/rilling aangezien het erg goed ging en we hem nog wel een jaar of 10-15 zouden geven.

Afgelopen 3 dagen heb ik dus alleen maar bij de famillie gezeten. Als troost voor mezelf maar ook om de famillie bij te staan en helpen(zoals ik eerder aangaf kheb het idee dat ik er wel goed mee kan omgaan).

Nu zou ik vandaag met een goede vriendengroep en wat leuke dames naar 18hrs festival gaan. Toen ik had gehoord dat mn vriend was overleden (zou niet meegaan naar het festival) dacht ik fuck it ik ga niet naar de festival. Maar in mn achterhoofd heb ik zo een idee dat afleiding en leuke dingen doen ook goed zijn. Zeker omdat mijn overleden vriend ook iemand was met een pluk de dag instelling. Hij zou zeggen: Stel je niet zo aan pik ga gewoon lekker feesten en genieten van je dag. Zo was hij een echte levensgenieter.

Nu vroeg ik mij af of het verstandig is om xtc/mdma te gebruiken tijdens dit feest. Omdat het misschien kan overslaan in een bad trip?
Vanwege de huidige omstandigheden in mn leven.

Ik hoor het graag
Mvg j
I
IkWeerLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik ben enorm nieuw hier op het forum maar dit is zoals ik het zie...

Als je met lieve vrienden bent, op een gezellig en leuk feest kan het bijna niet bad gaan. Wat wel kan gebeuren is dat je erg emotioneel wordt, overmand worden door emoties en flink huilen zou dan echt wel kunnen gebeuren. Dan kan je je natuurlijk afvragen of dat is wat je wilt op een feest. Als het gebeuren moet gebeurt het maar ik begrijp je terughoudendheid.

Ikzelf denk dat het verstandiger is om dit proces nuchter door te gaan. verwerk het zoals je dat doet en als je je rustiger voelt en emoties verdwijnen naar de achtergrond dan gewoon een te gekke avond maken op een leuk feest.

Dat zou ik doen...
O
OntdekkingsreizigerLid
01-01-2024, 00:00
#3
Wat naar van alle gebeurtenissen :(

Ik denk dat het nemen van xtc op het feest een goede afleiding is op dat moment. Alleen moet je je afvragen of je de dip aankan. Als het al moeilijke tijden zijn en je hebt ook nog eens een seretonine dip dan kan het erg zwaar zijn. Goed over nadenken dus!

Als je gaat; Heel veel plezier en geniet van het festival. En ook veel sterkte met het verwerken van de nare gebeurtenissen!
s
stomme eendLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik heb in tijden van rouw (overlijden broer)zeker een half jaar / jaar geen m genomen omdat ik me er niet goed genoeg voor voelde.
Met m kun je relatief makkelijk nare gedachtes weg wuiven, vergeleken met psychedelische drugs, maar ik ken ook genoeg voorbeelden van mensen die echt niet lekker in hun vel zaten voor ze m namen en daardoor een zeer onprettige ervaring hadden ( erg melancholisch, niets met feest te maken willen hebben, naar huis willen, geen vrolijkheid om zich heen willen enz).

We hebben altijd het idee dat we super sociaal worden als we m op hebben, dat we heel erg bezig zijn met anderen zich goed laten voelen. Dus je zou idd denken dat je dan sowieso wel goed zit als je met lieve vrienden om je heen bent. Ik heb echter de ervaring ( van beide kanten) dat dat sociale zich toch behoorlijk beperkt tot als je allemaal op zelfde golflengte zit. Iemand ondersteunen als ie éven niet lekker gaat, zal iedereen vol liefde doen. Maar als jij kneiter lekker gaat en iemand anders zit uren in een dal, dan is dat een veel grotere opgave om er voor diegene te zijn dan wanneer je nuchter zou zijn...

Je weet gewoon nooit hoe het uitpakt, het kan zijn dat je je verdriet heerlijk aan de kant zet en van je af kan dansen. Maar ik zou het risico toch niet nemen en de regel in acht nemen dat je je goed moet voelen voordat je zulks neemt.

Heel veel sterkte anyway trouwens, heftig zo'n verlies :(
s
stomme eendLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ben wel benieuwd wat je gedaan hebt?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."