Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTe veel in één keer?

Te veel in één keer?

13 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
s
stomme eendLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik herinner me hier een legendarich ( want goede afloop) topic van iemand die bizar zwaar had getript op een vrij normale dosis van ik-weet-niet-meer-wat, 2cb oid. En toen bleek dat ie bij het afwegen de komma had verplaatst....
D
DeProfeetLid
01-01-2024, 00:00
#2
Beste mensen,

Ik waardeer een redelijk harde inslag altijd wel tijdens MDMA gebruik. De laatste keer dat ik het nam, 4 maanden geleden had ik zwakkere pillen dan normaal gesproken en een halfje hiervan deed me niet erg veel goeds moet ik zeggen. Tuurlijk, ik was wel euforisch maar het was me allemaal te mild.

Nu ben ik van plan om de aankomende keer een wat stevigere dosis naar binnen te gooien, normaal neem ik rond de 90/100mg in de eerste dosis. MDMA kristal is getest op 80%. Ik ben van plan om 135gr in 1 keer te nemen en dus 170gr kristal afwegen. Ik ga niet redosen.

Ik heb trouwens nooit ietsvan problemen gehad met een mdma inkick o.i.d. Ik kan me ook moeilijk voorstellen hoe mensen hier “bad” op gaan aangezien het geforceerde blijdschap is en geen psychedelicum. Of bedoelen mensen dat ze het gewoon even te heftig vinden aan het begin?

Ik vroeg me dus af: kan je bij zo’n dosering uberhaupt iets verkeerds overkomen en zo ja, wat voel je dan?

Oja misschien handig om te vermelden: ik neem het in nadat ik terug op aarde ben gekomen van een 2c-b trip (lage dosis). Voor zover ik weet heeft dit weinig tot geen invloed op m’n MDMA ervaring.

Ps: ik probeer hier geen mensen belachelijk te maken die een slechte mdma ervaring hebben gehad. Ik probeer enkel erachter te komen hoe dit dan gebeurd en hoe ze zich voelen.

Groetjes
R
RtbyLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik weet je lengte en gewicht niet, maar het lijkt me dat je bij deze dosering niks naars kan overkomen als je al het een en ander gewend bent. Er zijn in ieder geval genoeg onverantwoorde mensen die meer dan dit nemen als eerste dosis en er vrolijk nog x pillen achteraan slikken.

Als je je netjes houdt aan het niet redosen, gezond er in gaat (goed gegeten en uitgerust die dag) en met een goede mindset denk ik dat een leuke trip gaat hebben :)

Veel plezier!
s
stomme eendLid
01-01-2024, 00:00
#4
DeProfeet zei:
Ik ben van plan om 135gr in 1 keer te nemen en dus 170gr kristal afwegen
Klik om te vergroten...
Ik hoop vooral heel erg dat je met afwegen die vergissing tussen mg en gr niet maakt.....
D
DeProfeetLid
01-01-2024, 00:00
#5
stomme eend zei:
Ik hoop vooral heel erg dat je met afwegen die vergissing tussen mg en gr niet maakt.....
Klik om te vergroten...

Hahah heel scherp van je. Typfoutje. ik heb toch geen 170 gram thuis joh... ha-ha... veel te veel... wat... echt niet...

(Grapje AIVD)
D
DeProfeetLid
01-01-2024, 00:00
#6
stomme eend zei:
Ik herinner me hier een legendarich ( want goede afloop) topic van iemand die bizar zwaar had getript op een vrij normale dosis van ik-weet-niet-meer-wat, 2cb oid. En toen bleek dat ie bij het afwegen de komma had verplaatst....
Klik om te vergroten...

Hahaha, ‘t zal je maar gebeuren... Dat je in plaats van 20mg 2C-B ff 200mg naar binnen kegelt :openmouth:. Gelukkig is het goed afgelopen. Heb je toevallig een link?
s
stomme eendLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik geloof dat het deze was https://drugsforum.nl/threads/ketamine-per-ongeluk-10x-de-dosis-door-rekenfout.59963/#post-1218515
K dus ipv 2cb
s
stomme eendLid
01-01-2024, 00:00
#8
Nu ik je gered heb van een eventuele totale overdosis nog even antwoord op je echte vraag
DeProfeet zei:
Ik heb trouwens nooit ietsvan problemen gehad met een mdma inkick o.i.d. Ik kan me ook moeilijk voorstellen hoe mensen hier “bad” op gaan aangezien het geforceerde blijdschap is en geen psychedelicum. Of bedoelen mensen dat ze het gewoon even te heftig vinden aan het begin?
Klik om te vergroten...
Ik heb toch wel bij mensen die niet lekker in hun vel zaten gezien dat ze echt niet goed gingen op m. Veel huilen, nergens heen willen, niks kunnen met al die feestende mensen erom heen.
Zelf nooit gehad, wel eens nare chagrijnigheid die heeeeel ver afstaat van de euforische ervaringen. Bad zou ik het niet willen noemen, zeker niet in vergelijking met bad gaan op psychedelica, maar een feest was het ook niet, en neutraal ook niet.

Een heftige inslag ken ik zeker. Vervelend, maar niet meer dan een vervelend opstapje naar een heerlijke avond. Zeker als je er ervaring mee hebt, weet je op een gegeven moment gewoon dat het erbij hoort. Even de tijd geven, zitten en wachten tot die fijne gloed op komt zetten.
Aaaargh, nu heb ik zin....
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#9
stomme eend zei:
Ik geloof dat het deze was https://drugsforum.nl/threads/ketamine-per-ongeluk-10x-de-dosis-door-rekenfout.59963/#post-1218515
K dus ipv 2cb
Klik om te vergroten...
Ik denk dat je deze bedoelde: https://drugsforum.nl/threads/2cb-overdose-code-red.8387/
s
stomme eendLid
01-01-2024, 00:00
#10
Psychedelibee zei:
Ik denk dat je deze bedoelde: https://drugsforum.nl/threads/2cb-overdose-code-red.8387/
Klik om te vergroten...
Ah ja, in mijn herinneringen had ik deze met die van mijn linkje tot één report verweven.
Wat een heftig report toch! Legendarisch is niet het goede woord in dezen.
D
DeProfeetLid
01-01-2024, 00:00
#11
Bedankt allemaal!
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik denk dat die mensen vaak niet zozeer ‘mentaal’ slecht gaan (zoals bij psychedelica meer voorkomt) maar schrikken van de fysieke effecten van MDMA die vooral bij de inslag - en vooral als je als beginner nog niet weet wat je kunt verwachten - overweldigend kunnen zijn. Ik heb tig keer MDMA gebruikt in m’n studententijd maar toch als ik het nu weer eens doe kan het voorkomen dat ik bij de inwerking even moet gaan zitten omdat het fysiek flink tegen het onaangename aanschuurt. Ik weet dat dit er bij hoort en over gaat, maar als je het voor het eerst doet kan ik me voorstellen dat dit best effe beangstigend is.

Verder zijn de meningen hierover verdeeld, maar ik vind dat MDMA wel degelijk een (zeer milde) psychedelische werking heeft. De mate waarin verschilt wel van persoon tot persoon. Mijn zusje hallucineert continu als ze MDMA op heeft, zijn weliswaar vaak dezelfde dingen (dranghekken, rijen die niet bestaan, de grond die bergafwaarts loopt) maar het verbaast me echt altijd hoeveel zij ziet wat er niet is, en echt doorlopend. Bij mijzelf is dat hallucineren zeldzaam, alleen op hoge dosissen in de come down heb ik het vaker meegemaakt. Maar je zintuigen zijn verder ook wel extreem gevoelig (muziek klinkt vervormd, kleuren zijn scherper) en het ‘vage’, op en neer gaande effect van MDMA is ook niet echt upper-like, staat best wel haaks op de helderheid van speed bijvoorbeeld. Het kan daarentegen dan wel weer bepaalde negatieve upper-bijwerkingen geven zoals paranoia/angst.

Hoewel ik MDMA een van de leukste spulletjes vind na de psychedelica snap ik dus wel dat met name onervaren mensen die hier gevoelig voor zijn of wat angstig zijn aangelegd er ‘verkeerd’ op kunnen gaan. Het is zowel qua positieve als negatieve effecten gewoon een best intense drug, die gek genoeg veel geaccepteerder is dan het veel subtielere coke of speed (wrs. vanwege verslavingspotentieel maar toch).

Mensen die zich slecht voelen op MDMA zijn gelukkig wel meestal heel makkelijk gerust te stellen door bij ze te zitten en lieve dingen te zeggen. :) Vaak duurt het maar kort en zie je ze een half uur later losgaan op de dansvloer.
D
DeProfeetLid
01-01-2024, 00:00
#13
@Roze olifant Enorm bedankt voor je uitgebreide antwoord. Ik hallucineer zelf ook wel eens op MDMA en ondanks dat ze heel realistisch zijn, vind ik ze toch anders dan hallucinaties op psychedelica. Ookal zie ik enge dingen onder invloed van MDMA vind ik het niet erg of storend door de geforceerde euforie. Ik heb zelfs een keer bloed uit mensen hun ogen zien lopen (hallucinatie) en op dat moment dacht ik “oh, wat gek” terwijl de rillingen over m’n rug lopen als ik er nuchter aan denk.

Van fysieke (negatieve) effecten heb ik gelukkig bijna nooit last. Ik word nooit misselijk en heb van geen enkele stof een vervelende bodyload gekregen.

Ik zal laten weten hoe het me is bevallen.

Thanks voor alle antwoorden
c
chipmunkLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik ben wel slecht gegaan op zo een dosering ; https://drugsforum.nl/threads/2e-keer-xtc-beetje-bad-gegaan-oververhitting.60447/

Het lag deels wel aan mezelf denk ik maar ik lijk er toch nogal gevoelig voor te zijn. Maar als jij normaal met 100 mg begint zal het voor jou wel goed gaan.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."