Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsXTC-uitslag: Hexamethylenediamine als bestandsdeel

XTC-uitslag: Hexamethylenediamine als bestandsdeel

6 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
F
FenrirLid
01-01-2024, 00:00
#1
Bedankt voor de heads up. Toont maar weer aan dat testen altijd een goed idee is.
F
FenneLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hopelijk draagt het bij dat meer mensen het gaan doen. Maar mensen: ALTIJD je drugs laten testen. In dit geval je XTC. Uitslag terug gekregen: de helft minder aan MDMA dan wat gezegd was dat het erin zou zitten. Hierdoor weet je dus hoe te doseren. In dit geval was ik er niet lekker ingekomen. Ik neem tenslotte, een voor mij prettige en passende, dosering. Was super rot geweest als je ergens bent en niet lekker gaat.
In het slechte geval, zat er veel meer in dan gezegd was en had ik over gedoseerd met alle gevolgen van dien.....
En:

Hexamethylenediamine


Google maakt mij niet veel wijzer. Ik heb begrepen van de testonderzoeker dat het o.a gebruikt wordt voor vliegenstrips :astonished: Is het ook nog niet eerder tegen gekomen in XTC.
En iemand anders :wink: had gevonden dat het irriterend kan werken of zelfs brandwonden kan veroorzaken.

Nou, "brand" maar los :tilttearlaugh: Weet iemand wat het is? Waarom stoppen ze het erin? (effecten, doel)

Spreekt voor zich dat ik de pillen weg gooi en mijn contact hierover inlicht. Mensen moeten geen troep verkopen/aannemen.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#3
https://nl.wikipedia.org/wiki/1,6-hexaandiamine
Een giftig stofje dat in de chemie gebruikt wordt voor de productie van nylon. Geen idee wat dat in een XTC pil doet.
P
PrisonLid
01-01-2024, 00:00
#4
Fenne zei:
Hopelijk draagt het bij dat meer mensen het gaan doen. Maar mensen: ALTIJD je drugs laten testen. In dit geval je XTC. Uitslag terug gekregen: de helft minder aan MDMA dan wat gezegd was dat het erin zou zitten. Hierdoor weet je dus hoe te doseren. In dit geval was ik er niet lekker ingekomen. Ik neem tenslotte, een voor mij prettige en passende, dosering. Was super rot geweest als je ergens bent en niet lekker gaat.
In het slechte geval, zat er veel meer in dan gezegd was en had ik over gedoseerd met alle gevolgen van dien.....
En:

Hexamethylenediamine


Google maakt mij niet veel wijzer. Ik heb begrepen van de testonderzoeker dat het o.a gebruikt wordt voor vliegenstrips :astonished: Is het ook nog niet eerder tegen gekomen in XTC.
En iemand anders :wink: had gevonden dat het irriterend kan werken of zelfs brandwonden kan veroorzaken.

Nou, "brand" maar los :tilttearlaugh: Weet iemand wat het is? Waarom stoppen ze het erin? (effecten, doel)

Spreekt voor zich dat ik de pillen weg gooi en mijn contact hierover inlicht. Mensen moeten geen troep verkopen/aannemen.
Klik om te vergroten...

Nooit meer iets van deze dealer kopen. Hij weet blijkbaar niet wat hij inkoopt en verkoopt. Het is vaak even zoeken maar af en toe kom je er 1 tegen die verstand van zaken heeft en niet maar wat roept. Vraag de dealer eens naar de maximale puurheid van mdma, dat moet een goede indicatie geven.
F
FenneLid
01-01-2024, 00:00
#5
Prison zei:
Nooit meer iets van deze dealer kopen. Hij weet blijkbaar niet wat hij inkoopt en verkoopt. Het is vaak even zoeken maar af en toe kom je er 1 tegen die verstand van zaken heeft en niet maar wat roept. Vraag de dealer eens naar de maximale puurheid van mdma, dat moet een goede indicatie geven.
Klik om te vergroten...

Dat is leuk hoor, maar ik begeef mij weer niet in zo'n circuit dat ze voor het oprapen liggen die contacten :tilttearlaugh: Gaat meestal via via en aan deze heb ik heel lang gedaan om er aan te komen. Nou ja, ik heb een stash (andere pillen) dus zit nog wel even goed :)
P
PrisonLid
01-01-2024, 00:00
#6
Fenne zei:
Dat is leuk hoor, maar ik begeef mij weer niet in zo'n circuit dat ze voor het oprapen liggen die contacten :tilttearlaugh: Gaat meestal via via en aan deze heb ik heel lang gedaan om er aan te komen. Nou ja, ik heb een stash (andere pillen) dus zit nog wel even goed :)
Klik om te vergroten...

Volgende feestje aan wat mensen vragen of ze iemand kennen. Iemand die mij troep zou verkopen doe ik geen zaken mee. Het is wel je gezondheid die op het spel staat.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#7
Het lijkt erop alsof er iets mis is gegaan bij de synthese van MDMA. Wat bijvoorbeeld gebeurd kan zijn is dat de producent een onzuivere grondstof geleverd heeft gekregen en daarmee het productieproces is gestart.

Een veelgebruikte syntheseroute gebruikt de precursor PMK samen met methylamine om in één stap MDMA te maken.

De stof die in jouw MDMA is gevonden, hexamethyldiamine, lijkt chemisch gezien op methylamine, maar heeft een veel langere koolstofketen. Hoe zo'n stof in het eindproduct terechtkomt is natuurlijk altijd gissen. Maar het meest logisch lijkt me dat er een verwarring is ontstaan bij de levering van de grondstoffen; zodat een deel van de methylamine eigenlijk hexyl(di)amine betrof.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."