Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMeer Alprazolam oud&nieuw en de risicoś?

Meer Alprazolam oud&nieuw en de risicoś?

7 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
J
JixxLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik wil met oud en nieuw graag wat biertjes drinken. (ik denk een stuk of 6-7 met een alcohol percentage van max. 6.5%)

Niet dat ik graag wil, maar het zou kunnen dat met oud&nieuw iets meer Alprazolam ga gebruiken dan normaal. Ik weet dat de maximale dosis 3 mg per 24 uur is. Normaal gesproken slaap ik redelijk vroeg. Ik ben tussen 20:00 en 21:00 uur meestal wel vertrokken. Maar met oud&nieuw wil ik veel langer wakker blijven. Ik wil om die reden niet perse meer Alprazolam gebruiken want dat werkt alleen maar nog meer versuffend. Maar stel dat het echt nodig is (ook vanwege de spanningen en stress) zou 1 mg meer dan een risicovolle overdosering zijn? Ik combineer het sowieso met wat biertjes en cannabis (fulltime) en daarnaast slik ik nog wat verschillende medicatie zoals 1,75 mg risperidon, 75 mg sertraline, en 300 mg lyrica. Daar ben ik niet van plan meer van te pakken.

Ik ben een man, ik ben 179 cm, en weeg 120 kilo.
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#2
Naar mijn ervaring verschilt het sterk per benzo in hoeverre deze en alcohol een versterkend effect op elkaar hebben.

Ik persoonlijk heb geen ervaring met Alprazolam, er zullen waarschijnlijk ook zeer weinig andere mensen zijn die ervaring hebben met deze specifieke benzodiazepine.

Eveneens weten wij niet hoeveel tolerantie jij hebt voor Alprazolam en in hoeverre alcohol een versterkend effect op jou specifiek zal hebben in combinatie met deze specifieke benzodiazepine.

Hoogstwaarschijnlijk heb je in dit geval het meest aan je eigen inzicht hierop en ben jij zelf het best in staat om hier een inschatting naar te maken. Dit gezegd hebbende zal ik een inschatting maken en toelichten al is het enkel nuttig als referentiepunt.

Naar mijn gevoel zijn de maximum doseringen op benzodiazepines er vooral voor de lange termijn i.v.m. ontwenning/verslaving, als dit het geval is zal een eenmalige 1mg extra niet veel kwaad kunnen. Dit denk ik ook met oog op dat ik het gevoel heb dat je een boven gemiddelde tolerantie hebt en bekend bent met het middel.

Als je extra benzodiazepine bij neemt is de kans normaal gesproken groter dat je eerder moe wordt al heb ik geen ervaring/kennis over deze benzodiazepine specifiek.

Je lengte en gewicht zijn boven gemiddeld en je geeft aan de combinatie met alcohol vaker te gebruiken dus waarschijnlijk kom je er wel mee weg. Dit kan ik niet met zekerheid zeggen echter omdat sommige benzodiazepines en alcohol nogal een drastisch versterkend effect op elkaar hebben.

Dit is een beetje de inschatting die ik zo 1, 2, 3 maak met het beperkte inzicht die ik heb, ik denk echter dat andere mensen je niet veel meer extra inzicht kunnen geven en je zelf waarschijnlijk de persoon bent die hier het best een afweging over kan maken.

Snoep verstandig en alvast een prettig oud&nieuw! :)
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#3
het is ook nog interessant te weten hoelang je al je gebruikelijke mediciatie gebruikt, in de dosering die je nu hebt.

ik zou zelf een beetje rustig aan doen met de alcohol. de coctail medicijnen die je gebruikt maakt het erg moeilijk in te schatten hoeveel bier verantwoord is. ook neemt je eigen beoordelingsvermogen met alcohol snel af, dat hebben we allemaal wel ervaren.

misschien is er iemand die je in vertrouwen kan nemen, die op je wil lette of alles nog goed gaat, en zonodig je tap afsluit zal ik maar zeggen.

ik gebruik ook meerdere medicaties, drank en drugs door elkaar, maar de doseringen medicatie heb ik bijvoorbeeld al jarenlang, dus ik weet wat kan, en wat niet. Maak er een mooi feestje van, en let een beetje op jezelf, dan zal het wel goedkomen.

ps: als je 2 biertjes ophebt ben je waarschijnlijk wel van je spanning of stress af. misschien kun je je alprazolam gewoon innemen zoals voorgeschreven.
J
JixxLid
01-01-2024, 00:00
#4
Sinds kort gebruik ik regelmatig 2 mg per dag. Dat is ook de dosis die mij is voorgeschreven. Anderhalf jaar geleden ben ik begonnen met 1.5 mg. Echter ben ik wel de 3 mg doseringen gewend, want ik heb soms pieken. Die 3 mg doseringen ben ik al anderhalf jaar gewend, maar komen gelukkig maar zelden voor. Wat het met mij doet is eigenlijk helemaal niet zo heel veel. Het neemt mijn pieken af (kalmeert) en als ik erbij ga liggen dan val ik in slaap. Let op! Nou heb ik het over de 3 mg dosering die dan in redelijke korte tijd is opgebouwd. Laten we zeggen binnen 6 uur. Nogmaals komt dit maar zelden voor. Ik heb eenmaal op 3.5 mg gezeten en dat was vorig jaar met oud&nieuw. Ik heb er toen een stuk of 4 biertjes bij gedronken , en fulltime geblowd. Dit alles bij elkaar gelde gezien over de gehele dag tot in de nacht 1:00 uur. Toen ben ik op bed gaan liggen, en heb ik alleen bijzonder lang doorgeslapen. (uurtje of 15) Maar ik ben ook niet meer gewend om zo lang op te blijven.

Just in case heb ik inderdaad iemand om de tap af te sluiten.

En Meejheem, laten we dat laatste maar hopen. Dat de biertjes de werking van de alprazolam over gaan nemen.

Jullie ook een feestelijke jaarwisseling! En een gezond 2016! :beer:
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#5
Als je die medicijnen al vrij lang gebruikt, je de effecten van bier en wiet kent, en er iemand op je let denk ik dat je 2016 wel haalt. dat wil niet zeggen dat ik de combinatie goedkeur, maar ik doe zelf ook welleens gekke dingen.

gelukkig nieuwjaar, veel plezieren hopelijk bevalt het allemaal goed. beste wensen...
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#6
Als je zo'n doseringen kunt hebben is dat voor 101% te danken aan je tolerantie, ik denk dat jij die beter kunt inschatten dan wij.
J
JixxLid
01-01-2024, 00:00
#7
Bij cannabis en alprazolam lijkt het of ik een boven normale tolerantie heb.
Bij cannabis is dit altijd al wel zo geweest voor zolang ik het gebruik. Alprazolam heb ik de afgelopen anderhalf jaren leren kennen, en naar mijn inschatting ligt mijn tolerantie hiervoor boven gemiddelde.

Voor alcohol ben ik ietwat gevoelig. Ik drink niet zo vaak namelijk. Dus ik ben het effect ervan minder gewend. Ik had voor mijn medicatiegebruik wel 1 x per 3 weken een drink en blow festijn. In die periode was ik meer gewend aan het effect van alcohol in hogere doseringen.

Voor mij is oud op nieuw niet perse een reden om flink aangeschoten te worden. Maar vooral om speciaal biersoorten te proeven die ik nog nooit geproefd heb. Choco porter en saison staan op het menu! Maar ik weet van mezelf dat eens in de zoveel tijd alcohol zo f*cking lekker valt dat ik wel de neiging heb om de een na de ander te gaan pakken.

Bij alcohol verschilt het dus sterk. De ene keer kan ik niet veel van hebben, en andere momenten kan ik redelijk veel hebben. (12 blikjes 5% alc. 33 cl) Daar ergens zit die limit bij mij en stop ik ermee. Dit soort uitschieters heb ik maar zelden. Waarom het bij mij zo is dat ik de ene dag veel beter tegen alcohol kan dan de andere, weet ik eigenlijk niet?
J
JixxLid
01-01-2024, 00:00
#8
2016 gered! :) Geen overdosering van alprazolam genomen. Wel wat uitschieters met de alcohol. Toch heb ik redelijk voorzichtig gedoseerd, maar om 12:00 uur ging er een joint aan met 6 soorten wiet en nog wat hasj, en toen stond ik wel een beetje wazig naar het vuurwerk te kijken. :P
Ik heb ook voor het eerst medicinale wiet gerookt van de apotheek via iemand. De naam weet ik niet meer. Thc percentage was 20% en het cbd percentage was 5%. Het smaakte lekker zuiver , en naar haze. Je wordt er ook niet zo deuzig van als normale wiet. Ik zie de voordelen er wel van in. Het past sowieso beter bij mijn medicatie gebruik. Verders kon ik het weer eens niet laten om iets geks te doen , en besloot om een capsule lyrica open te breken, en daar wat mespuntjes van te snuiven. Waarschijnlijk omdat ik al 5 jaar geen cocaine meer heb aangeraakt, en een placebo coke effect wilde hebben. Over de recreatieve waarde kan ik niks toevoegen, want daar heb ik gewoon te weinig van gebruikt. Wat ik merk is dat wanneer ik alcohol ga drinken, en onder invloed begin te raken, de behoefte naar cocaine snuiven stijgt. Ik voel me prima fit, en heb nauwelijks geslapen! Ik had eerder verwacht dat ik weer 15 uur aan een stuk zou doorslapen. Maar vanochtend zaten we alweer om kwart voor 8 aan de jointjes! :stoned:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."