#1
Wie slaat dit topic ook over omdat het zo lang is?
Newbie
Newbie
Hoi! Klinkt als een goede eerste echte XTC-ervaring, gefeliciteerd.Tof reportje heb je er ook over geschreven. Mits met beleid en niet te vaak gebruikt blijft dit m.i. de leukste pretdrug. Je heerlijk vrij en verliefd voelen. Lekker lullen, eerlijk zijn. Lekker hoor. Ik hoop voor je dat de dip meevalt, maar het lijkt erop dat jullie de dosis redelijk bescheiden hebben gehouden dus dan moet dat normaliter wel overleefbaar zijn. Succes en leuk dat je hier je ervaring kwam delen!
Een leuk report, bedankt voor het delen!
Een van de leukste dingen aan xtc vind ik dat je er heel empathisch van wordt en heel open.
Mijn 2e keer was wat dat betreft ook zo, ik was met een groep mensen en we hadden hele persoonlijke gesprekken. Ik heb daar ontzettend van genoten, het schept echt een band, die ook na die avond er nog is. Wat ik ook zo heerlijk vind is dat je hoofd leeg is, en je reacties op de ander heel open is. Inderdaad zo eerlijk als een kind, maar wel tactvol.
Ik wens je nog fijne tripjes in de toekomst!
Hallo was het eerste keer XTC ?Hoi allemaal. Normaal post ik niks op het internet anders dan een incidenteel Instagram foto'tje, maar bij deze maak ik graag een uitzondering. De reden dat ik dit schrijf is dat ik gister voor het eerst XTC heb gebruikt. Of nouja voor de eerste keer goed in ieder geval(wel eens eerder een onbeduidend stukje 1/8 pil naar binnen geschoven tijdens een techno feestje). Vond het erg bijzonder en deel dit verhaal dan ook graag met jullie. Daarnaast schrijf ik dit denk ik ook om de ervaring een beetje proberen te bevatten natuurlijk. Had een aantal punten in mijn ervaring die ik erg vet vond en graag nog even probeer te verwoorden.
De avond begon bij mij thuis. Ik had met een vriendin (M) van mij afgesproken om in ieder geval s'avonds wat te gaan drinken. Ook hadden we het al een langere tijd over dat we een keer samen xtc zouden doen. Ik had die week dan ook 3 pillen geregeld om in ieder geval de optie open te houden. Na een paar uur een paar biertjes te hebben gedronken, wat gepraat en wat muziek geluisterd te hebben, kwam het onvermijdelijke gespreksonderwerp dan toch aan bod: gebruiken of niet? Achteraf zou ik mezelf voor het hoofd slaan dat ik die mening had, maar ik vond het op dat moment geen goed idee om te gebruiken. Ik had de pillen nog niet getest en ben iemand die graag controle over dingen houdt, dus xtc nemen was om heel eerlijk te zijn sowieso wel even een stap (vandaar ook eerst die timide hoeveelheid van 1/8). M was het daar niet mee eens. Gelukkig was het in de gehele historie van de mens nog nooit zo geweest dat een mooie vrouw een man had weten over te halen om iets te doen *kuch kuch*.
Kinderlijk enthousiast brak ze een kwartje roze Wario pil af en legde het verbrokkelde restje op haar tong. Licht schoorvoetend bewoog ik mijn hoofd richting haar hand en beet een stuk arm van het reeds beschadigde Wario figuurtje af. Na 30 minuten lagen we op bed. Ontspannen, loom, beschouwend. Na een uurtje wisten we het allebei wel: tijd voor wat nieuws.
Ik weet niet precies meer hoeveel we daarna hadden genomen uiteindelijk. Mijn beste gok is beiden nog een halfje. Ik dacht toen dan ook: ach, dat is niet zoveel. Ik blijf me vast gewoon een beetje normaal en ontspannen voelen, zoals ik me net ook voelde. De volgende scene deed me later wel vermoeden dat de roze Wario toch wat meer in zich had, dan ik in eerste instantie had verwacht.
Terwijl ik op bed met haar lag, en licht stoeiend in een push up positie boven haar lichaam hing, begon de wereld ineens te laten merken dat ze zich wel eens omdraaide. Ik stond op. Ik liep naar de fles wijn. Ik liep terug naar het bed. Ik liep naar de tafel. Ik stond. Of het een beetje met me ging, vroeg M nog steeds ontspannen liggend op het bed. Stamelend vertelde ik haar dat ik me echt heel duizelig voelde. Tegelijkertijd ging mijn zicht ook steeds meer lijken op de beelden van een op hol geslagen 3de-hands videocamera. 'Doe anders even je ogen dicht', zei M. Na het zien van een aantal patroontjes met mijn ogen dicht was ik er nog niet heel veel geruster op. Toch dacht ik: ik laat het komen, en bleef, met enige moeite, praten met M. Iemand die ik gelukkig al erg lang ken en vertrouw.
Na een kwartier op het bed was mijn verwarring en lichte paniek verdwenen: ik voelde het. Ik was nu ergens anders en ik vond het helemaal prima. De volgende drie uur, waarvan de eerste anderhalf het meest intens was, hebben we alleen maar op bed gelegen, gepraat, geknuffeld, en naar muziek geluisterd. Als ik er aan terug denk was dit zo verschrikkelijk mooi en goed. Het voelde als iets uit een film. Alles was goed. We waren (tegen mijn verwachtingen in) extreem ontspannen. We bleven na het effect nog op. Om 7 uur s'ochtends sukkelde zij langzaam in slaap. Nadat ik nog een paar uur slapeloos, maar intens tevreden, naar het plafond had gestaard, volgde ik haar voorbeeld.
Wat me het meest is bijgebleven aan de ervaring, is hoe het is om met iemand te praten na xtc. Ik denk oprecht dat ik niet vaak zo eerlijk ben geweest als gister. Bij onze gesprekken vielen me de volgende 3 dingen op:
1. Praten als een kind. Naast dat mijn vocabulaire flink wat schade had opgelopen (veel 'uhm, de, jeweetwel, dat, uh'- momenten) merkte ik dat alles eruit kwam. Alles waar ik de afgelopen tijd over gedacht had. De meest rare dingen, de meest gevoelige dingen, de meest voor mij meest echte dingen. En echt een beetje kinderlijk. Ik voelde dat ik praatte met pure emotie. Alles wat ik oprecht vond en voelde zei ik. Vaak ook met een soort kinderlijke simpelheid ('dat vind ik mooi',' 'dat is leuk' 'dat is stom').
2. Kunnen luisteren. Wat ik ineens besefte is dat ik vaak bezig ben met dingen in mijn hoofd als iemand anders aan het praten is. Met M had ik dat ook vaak. Ik maakte haar zinnen af in mijn hoofd, voorspelde mentaal wat ze verder zou gaan zeggen of waarom ze iets zei. Erg bezig met mijn eigen gedachten eigenlijk. Met xtc op zei M iets, en ik hoorde echt wat ze zei. Ik kon er open en zonder vooroordeel over nadenken en iets terugzeggen. Daarbovenop heb ik ook vaak dat als iemand iets zegt dat ik voorbarig in een soort verdedigingspositie schiet. Ik interpreteer dan heel snel iets wat iemand zegt als iets negatiefs of als een aanval op mij. Ik denk dat dat een beetje hetzelfde is wat ik hiervoor beschrijf. Je bent niet open en rustig genoeg aan het luisteren, maar erg bezig met indrukken vanuit jezelf. De dingen die ik hiervoor beschrijf wist ik ook wel een beetje van mezelf, maar het is zo ongelooflijk bizar om te ervaren dat het ineens compleet anders kan, dat je ineens kan voelen hoe je eigenlijk bent zonder vooroordelen.
3. Op hetzelfde level zitten. Ik merkte dat we allebei op dezelfde toonhoogte zaten, zelfde tempo en dezelfde intonatie. Het voelde alsof we echt op dezelfde manier aan het praten waren. Een beetje moeilijk uit te leggen misschien. Maar ik vond het wel grappig om te voelen. Hoorde wel vaker van vrienden van me dat mensen elkaar echt een beetje vinden als ze xtc gebruikt hebben op een feestje, allemaal op dezelfde golflengte.
En ja verder.. gelukkig, tevreden, rustig, ontspannen, aanrakerig. En een beetje verliefd op M natuurlijk. Nu nog lekker aan het nagenieten van een nieuwe en bijzondere ervaring. Straks nog even een idiote hoeveelheid groenten in de pan smijten en hopen dat het een beetje mee gaat vallen met de dip de komende dagen. Hoop dat mijn uitgebreide woordenbende een beetje leuk was om te lezen. Hoor graag als jullie hier nog gedachten over hebben.
En voor iedereen die in de komende tijd nog X gaat gebruiken: geniet ervan!
kasplantje
Ja als het goede zijn heb je dat gevoel open praten . Gelukkig en ook een gevoel van iedereen is dat moment ok . Ook mensen waar ik normaal niet echt mee om ga zijn op die momenten ook super !Hallo was het eerste keer XTC ?
Ja tof is dat he?! Ik heb soms het idee dat op xtc iedereen opeens de meest positieve, "lieve" en sociale versie van zichzelf is geworden. Ik ben er ook heilig van overtuigd dat xtc je band met vrienden/partner versterkt tot lang nadat het uitgewerkt is.maar het is zo ongelooflijk bizar om te ervaren dat het ineens compleet anders kan, dat je ineens kan voelen hoe je eigenlijk bent zonder vooroordelen.
Dat is ook echt zo! Het is dan opeens zo duidelijk dat het niet uitmaakt of je blank of zwart bent, homo of hetero, proffessor of bouwvakker... iedereen doet zijn best om er samen iets moois van te maken. Als we die les nou eens mee konden nemen in ons dagelijkse leven...Hoorde wel vaker van vrienden van me dat mensen elkaar echt een beetje vinden als ze xtc gebruikt hebben op een feestje, allemaal op dezelfde golflengte.
Hoi @kasplantje welkom op het forum!
Wat een leuke binnenkomer zeg. Leuk geschreven tripreportje met een analyse die behoorlijk "raak" is al je het mij vraagt. Heerlijk dat onbevooroordeelde open en empathische gevoel he?! De maker van xtc wilde het eigenlijk "empathy" noemen maar de markt/dealers vermoeden dat ecstasy (xtc) beter zou verkopen.
Ja tof is dat he?! Ik heb soms het idee dat op xtc iedereen opeens de meest positieve, "lieve" en sociale versie van zichzelf is geworden. Ik ben er ook heilig van overtuigd dat xtc je band met vrienden/partner versterkt tot lang nadat het uitgewerkt is.
Dat is ook echt zo! Het is dan opeens zo duidelijk dat het niet uitmaakt of je blank of zwart bent, homo of hetero, proffessor of bouwvakker... iedereen doet zijn best om er samen iets moois van te maken. Als we die les nou eens mee konden nemen in ons dagelijkse leven...
Klinkt heerlijk allemaal hoor! Maaruh hoe zit het nou met die M? Is de xtc-verliefdheid uitgegroeid tot iets moois of is het bij die mooie ervaring gebleven?
p.s. Als oude lul nog even een paar tips voor als je het wilt horen. Ten eerste zou ik zelf uitkijken met het combineren van alcohol met xtc. Volgens mij voegt het relatief weinig toe terwijll de schadelijkheid flink toeneemt. Ten tweede zou ik de volgende keer je startdosis wat hoger doen en het bijnemen wat lager doseren of weglaten. Je startdosis bepaald namelijk voor een groot deel de kracht van je trip terwijl de totale dosis de schadelijkheid bepaald.
Kun je me vertellen wat de toegevoegde waarde van je reactie is @Elpatron40k ?Wie slaat dit topic ook over omdat het zo lang is?
Newbie
Dat is precies wat ik bedoelde.Even dat ik je tweede punt goed begrijp, als je een hogere startdosis zou nemen en je neemt daarna een minder hoge dosis bij voel je doorgaans meer dan dat je dat andersom doet (terwijl je eigenlijk in beide gevallen dezelfde schadelijkheid hebt qua totale dosis)?
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."