#1
Blowen veroorzaakt ook een enorme berg onrust, ook al geeft het op het moment dat je stoned bent een hoop rust. THC kan je gedachten aardig in de war schoppen en vooral in combinatie met Ritalin kun je er aardig van van de rel raken. Ik raad je absoluut aan om het blowen af te bouwen en uiteindelijk helemaal te stoppen. Zo te horen gebruik je het als een stuk zelfmedicatie maar aan de voordelen kleven helaas ook enorme nadelen.
Lichamelijk gezien is het geen enorm probleem om blowen en Ritalin te combineren, blowen kan je hartslag inderdaad iets verhogen en Ritalin ook. In combinatie kun je dus last krijgen van hartkloppingen maar dit is in principe niet levensbedreigend. Echter geestelijk gezien zou ik de combinatie niet aanraden, helemaal niet vanwege jouw geschiedenis.
Hoeveel blow je momenteel? Misschien is het iets te veel om gelijk helemaal te stoppen, ik verwacht dat je dan wel eens wat slapeloze nachten kunt krijgen omdat je naast stoppen met blowen ook nog eens een hoge dosis Ritalin slikt. Mijn advies zou zijn om overdag helemaal te stoppen met blowen en alleen 's avonds nog wat te roken als je niet kunt slapen. Probeer dan ook niet te laat op de dag nog Ritalin te nemen.
Helemaal stoppen met blowen is een volgende stap maar verwacht wel dat je dan misschien wat slechte nachten gaat meemaken. Het nadeel van blowen is dat je je emoties wegstopt (de grootste reden waarom veel borderliners blowen). Mocht je er dus helemaal mee gaan stoppen moet je er wel op voorbereid zijn dat je naast mogelijke slaapproblemen een enorme stroom aan emoties te verwerken krijgt, wat in combinatie met borderline nog veel heftiger kan zijn.
Take it slow, doe het op je eigen tempo maar werk wel naar een doel toe! Blijf in jezelf geloven, ook als het even teveel wordt. Het is heel moeilijk om met emoties om te gaan als je borderline hebt, maar het is nog moeilijker om ze jarenlang weg te blowen.
Heel veel sterkte ermee en voel je vrij om hier te schrijven!
Lichamelijk gezien is het geen enorm probleem om blowen en Ritalin te combineren, blowen kan je hartslag inderdaad iets verhogen en Ritalin ook. In combinatie kun je dus last krijgen van hartkloppingen maar dit is in principe niet levensbedreigend. Echter geestelijk gezien zou ik de combinatie niet aanraden, helemaal niet vanwege jouw geschiedenis.
Hoeveel blow je momenteel? Misschien is het iets te veel om gelijk helemaal te stoppen, ik verwacht dat je dan wel eens wat slapeloze nachten kunt krijgen omdat je naast stoppen met blowen ook nog eens een hoge dosis Ritalin slikt. Mijn advies zou zijn om overdag helemaal te stoppen met blowen en alleen 's avonds nog wat te roken als je niet kunt slapen. Probeer dan ook niet te laat op de dag nog Ritalin te nemen.
Helemaal stoppen met blowen is een volgende stap maar verwacht wel dat je dan misschien wat slechte nachten gaat meemaken. Het nadeel van blowen is dat je je emoties wegstopt (de grootste reden waarom veel borderliners blowen). Mocht je er dus helemaal mee gaan stoppen moet je er wel op voorbereid zijn dat je naast mogelijke slaapproblemen een enorme stroom aan emoties te verwerken krijgt, wat in combinatie met borderline nog veel heftiger kan zijn.
Take it slow, doe het op je eigen tempo maar werk wel naar een doel toe! Blijf in jezelf geloven, ook als het even teveel wordt. Het is heel moeilijk om met emoties om te gaan als je borderline hebt, maar het is nog moeilijker om ze jarenlang weg te blowen.
Heel veel sterkte ermee en voel je vrij om hier te schrijven!