Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Hallo, ik was hier zelf ook nieuwsgierig naar, maar kon er eerder niet zoveel over vinden, dus ben ik zelf het één en ander uit gaan proberen. Over mij: ik ben 29 en slik sinds 2 jaar weer methylfenidaat (Ritalin), 50mg over de dag (2 o, 2 m, 1 a). Ik was hier op m'n 17e mee gestopt omdat ik dacht zonder te kunnen, tot ik steeds vaker irritaties en hyperactief gedrag vertoonde. Ik heb ADHD en PDD-NOS. Bij mij helpt ritalin om m'n emoties beter te doseren. Sinds een week of 2 zijn mijn vriendin en ik begonnen met het roken van wiet. In mijn ervaring merk ik dat indica het beste voor mij werkt, ik rook het na een werkdag en in het weekend nu. Ik heb zowel indica als sativa gerookt om te zien welke soort mij het meest beviel, en ik voel mij prettig met indica. In het weekend heb ik ook geprobeerd om zonder ritalin te gaan, maar kwam al snel tot de conclusie dat dit niet goed uitpakte. Hierdoor ben ik ook tot het besef gekomen dat methylfenidaat in mijn geval op een ander level werkzaam is in verhouding tot (indica) wiet, en elkaar niet tegenwerkt, in tegenstelling tot het drinken van bier in combinatie met ritalin. Wat extra info: Voor beginners: indica werkt ontspannend en bezorgt je een "stoned" gevoel. Sativa is meer geschikt voor wanneer je zou feesten of creatief bezig wilt zijn, en helpt bij mensen met een angst-stoornis (anxiety) om te kalmeren. Met Sativa ervaar je een high gevoel. Meer info hierover is op diverse sites te vinden. Ik rook momenteel via een pijp van metaal en hout, ik wil binnenkort een bong gaan gebruiken. Ik combineer het roken wel met ritalin, maar niet met drank. Let wel op, dit is wat ik ervaar. PDD-NOS is een breed begrip en ieder geval is anders. Het kan dus zijn dat het bij jou heel anders uitpakt, zelfs als je PDD-NOS en ADHD hebt net als ik. Als je in hetzelfde schuitje zit als ik, en nog niet eerder hebt geblowd, raad ik je aan om dit rustig op te bouwen. Zorg dat je in een vertrouwde omgeving (bij voorkeur thuis) bent. Neem hooguit 2 á 3 hijsjes, wiet komt vrij hard aan de eerste keren, je voelt het effect vrijwel direct en wordt met een aantal minuten nog wat sterker ook. Zorg dat je een fles water bij de hand hebt, en chips of iets om van te snacken indien je een "vreetkick" krijgt. Indien voor jou mogelijk, zorg dat er iemand bij je is die je vertrouwt en een beetje op je kan letten. Vraag ook hoe zij jou ervaarden, wanneer je weer nuchter bent."