Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGoede dosis en bijpakken advies

Goede dosis en bijpakken advies

8 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
X
XOLMLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo!

Ik ga aankomende zondag voor de tweede keer xtc gebruiken. Ik heb oranje tesla's van ong 240 mg. Ik ben er thuis met mijn ouders erg open over, maar ze maken zich wel zorgen. Op internet staat dan een veilige dosis tussen de 1 a 1,5 mg per kg lichaamsgewicht is. Dat komt bij mij neer op ong 55-82,5 mg, oftewel: ongeveer een kwartje van de pil die ik heb. Dan zou ik dus na een kwartje genoeg moeten hebben. Iedereen in mijn omgeving neemt altijd bij, waaronder ook ik de vorige keer. Is dit allemaal wel oke dan? En veilig? En waarom lijkt niemand zich aan dit advies te houden? Is het te vergelijken met de hoeveelheid glazen alcohol die worden aangeraden maar waar ook niemand zich aan houdt?
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#2
Je ouders hebben gelijk!
Leuk trouwens dat je er zo open over kan zijn met hen! Top!
Die 1 tot 1,5 mg is idd voor een hele keer. Dus ene keer in de 2 a 3 maanden.

Je vrienden gebruiken onverstandig. Niet vreemd, het komt veel voor. Maar dat je vrienden dat doen zegt niets over of het veilig of verstandig is. Er zijn ook een hele hoop jongeren die elk weekend zich de neten zuipen maar dat betekend niet dat het goed is. Goed van je dat je komt informeren!

Lees dit eens aandachtig door:

https://drugsforum.nl/threads/mdma-xtc-handleiding.61333/

Succes!
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik denk dat mijn ouders een rolberoerte, hartverzakking, paniekaanval hadden gekregen als ik ze verteld had dat ik drugs gebruik... Lijkt me echt tof als je er zo open over kunt praten met hen!
X
XOLMLid
01-01-2024, 00:00
#4
Dankje voor je reactie. Ik heb m'n eigen kennis inderdaad overschat zie ik nu. Ga vanavond samen met mijn broertje die ook mee gaat met onze ouders om de tafel zitten. Hopelijk kunnen we ze wat geruststellen!
X
XOLMLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ja is hartstikke fijn om daar open over te kunnen praten. Al is het soms wel wat lastig omdat ze zelf erg onbekend ermee zijn, en gauw zich zorgen maken. Dan gaat je eigen lol er soms wel wat vanaf. Maar goed, kijken wat vanavond brengt dus :wink:
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#6
XOLM zei:
Ja is hartstikke fijn om daar open over te kunnen praten. Al is het soms wel wat lastig omdat ze zelf erg onbekend ermee zijn, en gauw zich zorgen maken. Dan gaat je eigen lol er soms wel wat vanaf. Maar goed, kijken wat vanavond brengt dus :wink:
Klik om te vergroten...
Ik denk dat zij het goed bedoelen. Zelf leren ze ook van jou en de gesprekken. Ik vind dat jouw ouders het beter doen dan de gemiddelde ouders die alleen maar verbieden en drugs eng vinden.
Jongeren gebruiken het vaak toch wel. Openheid is dan goed!
R
RosieLid
01-01-2024, 00:00
#7
Goed dat je om informatie komt vragen.
Ik had precies dezelfde vragen. Want in mijn omgeving pakt iedereen ook bij (en veel ook).
Dus ik snap je verwarring zeker!

En echt tof dat je het zo met je ouders kan bespreken!

Qua "veilige" dosis. Iedereen reageert anders natuurlijk. En zelfs per keer kan jij ook anders reageren. Je zal uit moeten proberen wat voor jou fijn is :)
C
ChillaxLid
01-01-2024, 00:00
#8
De reden dat iedereen bij pakt is omdat het gevoel weg gaat en ze dat weer terug willen krijgen. Dat lukt echter niet waardoor er soms nog meer bijgepakt wordt. Het beste neem je van te voren niet meer mee dan wat je wilt nemen. Als je onder invloed bent kun je niet meer zo rationeel denken als daarvoor. Zo kun je nu wel denken dat je niet of niet veel veel bij pakt, maar wanneer je op de dansvloer staat en het gevoel gaat weg denk je daar wellicht anders over.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#9
Het advies van 1-1.5 mg per kg is eerder aan de conservatieve / veilige kant, zeker die ondergrens van 1 mg. Dit is ook waarom sommige mensen het underwhelming vinden na wat het hebben van wat meer ervaring, en meer nemen.

Jij weet echter niet hoe je zal reageren zonder gewenning dus goed dat je in ieder geval max. die 1.5 mg per kg aanhoudt voor een eerste keer. 55 mg klinkt voor mij aan de lage kant gezien het bij deze drug wel zo is dat de eerste dose vrij belangrijk is (geeft het meest wenselijke effect, bijnemen verlengt vooral). Rond de 80 mg klinkt nog wel oké. Maar als het voor jou veiliger voelt om eerst dat kwartje te nemen doe dat dan vooral en g later eventueel voor een tweede kwartje, better safe than sorry.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."