Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsRitalin en Ouders

Ritalin en Ouders

3 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
A
AnoniemxoxoLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hoi,

Mijn ouders zijn erg tegen drugs. Ik heb in juni eenmalig 2 pilletjes genomen. Op een of andere manier denken ze dat ik drugs gebruik. Omdat ik de laatste tijd anders ben dan normaal. Ze weten dat mijn vriend blowt, en eigenlijk al mijn vrienden dat doen (of andere drugs gebuiken). Nu vraagt mijn moeder of ik ritalin heb gebruikt, ze zei dat als ik het gebruikt heb ik een paar vrienden niet meer mocht zien, en ze zou heeeeel boos worden. Ik weet dat ze dan nog erger teleurgesteld in mij zal zijn. Als ik lieg, wil ze dat ik een drugstest doe. Mijn vraag luidt: Moet ik het eerlijk vertellen? En hoelang zijn er sporen van ritalin in je bloed te vinden?
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#2
Wees gewoon eerlijk, wat ritalin van vrienden gebruiken is vrij onschuldig.

Ga voor de grap eens met je moeder op een bankje bij een coffeeshop zitten. Je zal je verbazen wat voor verschillende mensen daar komen, van daklozen tot zeer succesvol. Vast ook bekenden van je moeder.

Met die ritalin zit je trouwens wel goed, mocht je in een potje moeten pissen. blowen is met de standaard test volgens mij maximaal 1,5 tot 2 weken aantoonbaar als je echt enorm veel en vaak gebruikt hebt. Uit eigen ervaring weet ik dat af en toe(1 keer per week een joint delen) na een week niet meer aantoonbaar is.

Maar denk eens na over nu eerlijk zijn tegen je ouders, en de gevolgen die kunnen komen wanneer je liegt.

Als ik terug kon in de tijd zou nooit tegen mijn ouders liegen, behalve over die ene moordzaak :wink: en die lege koektrommel. Als je nu liegt, (ondanks dat je er vast mee wegkomt) verziek je je relatie met je ouders.

Dat wil je toch niet riskeren omdat je een beetje stout geweest bent?
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#3
Zou gewoon vertellen dat je 2 methylfenidaat (/Ritalin) pilletjes hebt gehad en dat je moeder ook wel een jointje kan gebruiken.
Zelf ben ik er van overtuigd dat eerlijkheid het langst duurt maar die overtuiging hoef je niet perse over te nemen, sommige ouders hebben trauma's / neurotische aanleg, ik zeg maar iets en kunnen niet altijd even goed met de waarheid overweg. Maar dat kun je zelf waarschijnlijk het beste inschatten.
Als je ze verteld dat je 2 pilletjes Ritalin hebt gehad zullen ze het waarschijnlijk wel overleven, zo niet reageren ze extreem als je het mij vraagt.
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#4
Misschien ook nog een belangrijke vraag is hoe oud je bent? Als je 18 bent kan je respectvol zeggen dat je volwassen bent en zelf bepaald met wie je omgaat en wat je met je lijf doet. En dat je verstandig zal zijn. Probeer ook eens wat uit te leggen over drugs gebruik laat haar informatieve sites lezen bijvoorbeeld zoals die van unity.

Zo laat je zien neit zomaar wat te doen maar je er over in te lezen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."