Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsRilatine capsules verdelen

Rilatine capsules verdelen

14 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
J
JuanasLid
01-01-2024, 00:00
#1
Psychedelibee zei:
Je kunt bommetjes maken van de capsule. Het enige wat je daar voor nodig hebt zijn vloeitjes. Gewoon het poeder dicht knopen in een vloeitje en het overtollige papier weg gooien. Of je koopt zelf wat capsules, kost niet veel.

Ik neem aan dat het geen extended release capsules zijn? Als dat niet zo is vind ik 30mg best veel persoonlijk. Zou in dat geval het opdelen in doseringen van 10mg. Een te hoge dosering werkt ook niet bevorderlijk voor de concentratie, echt high zijn leidt alleen maar af namelijk.

En je kunt best twee keer op een dag nemen, ritalin werkt ook niet lang genoeg om de hele dag op door te gaan. Maar begin van de middag je tweede dosering is dan wel essentieel om 's avonds nog te slapen.
Klik om te vergroten...
Bedankt voor dit antwoord! Helpt mij veel vooruit :)
Het probleem is dat je (in België althans) een voorschrift nodig hebt voor rilatine. Daarom kan ik alleen via een bron met voorschrift aan select aantal capsules komen, vandaar deze vraag.

Modknip
j
jamLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik heb nog een vraagje dat hier bij aansluit.
Ik heb enkele capsules van 20mg met vertraagde afgifte.
Nu las ik dat 20mg een goede dosis is voor mijn gewicht etc.
Maar ik dacht dat die vertraagde afgifte niet zo wenselijk is.
Is het die soort capsule die er voor zorgt dat de afgifte vertraagd wordt,
en kan ik dit dan omzeilen door het poeder uit de capsules te doen en dan zo in te nemen?
:)
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#3
jam zei:
Ik heb nog een vraagje dat hier bij aansluit.
Ik heb enkele capsules van 20mg met vertraagde afgifte.
Nu las ik dat 20mg een goede dosis is voor mijn gewicht etc.
Maar ik dacht dat die vertraagde afgifte niet zo wenselijk is.
Is het die soort capsule die er voor zorgt dat de afgifte vertraagd wordt,
en kan ik dit dan omzeilen door het poeder uit de capsules te doen en dan zo in te nemen?
:)
Klik om te vergroten...
Als je het voor het studeren gebruikt is vertraagde afgifte juist wel handig, heb je langer effect. Als je het recreatief wilt gebruiken is vertraagde afgifte juist kut.

Meestal zitten er bij vertraagde afgifte bolletjes of iets dergelijks in de capsule, die kun je eruit halen en crushen tot poeder. Daarna kun je het gewoon weer terug in de capsule stoppen.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#4
jam zei:
En is 20mg een goede recreatieve dosis zonder vertraagde afgifte.
en is het de moeite om het recreatief te proberen, ik hoor hier nogal verschillende meningen over?
:confused:
Klik om te vergroten...
Voor een eerste keer is 20mg wel een redelijke recreatieve dosering.. Verwacht er niet teveel van, want hoewel best grappig is is ritalin recreatief niet extreem boeiend.
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik vind ritalin wel echt handig als je een nachtje gaat stappen en je begint al moe te worden en hebt net dat kleine beetje extra energie nodig. Overdag vind ik er niet zo heul veul aan.
J
JuanasLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ja daar ga ik mee akkoord, maar mijn vraag was eigenlijk of het mogelijk is om zo'n rilatine capsule open te doen en de helft verdelen om zo bijvoorbeeld smorgens 9u de eerste helft in te nemen en smiddags 1u de tweede helft?

Op die manier heb ik het effect verspreid over een dag of is dit niet waar?
J
JuanasLid
01-01-2024, 00:00
#7
Beste,

Het is de eerste keer dat ik plan om Rilatine in te nemen tijdens de examenperiode, bij mijn weten heb ik geen last van ADD of ADHD maar ik sluit dit niet uit.
Ik heb nu 10 capsules van 30 MG. Mijn vraag naar jullie is, hoe neem ik dit het beste in want ik heb wat schrik dat 30MG veel gaat zijn voor mijn eerste keren en ik kan het mij niet veroorloven veel tijd te verliezen daardoor, integendeel ik moet tijd winnen.
Is het verstandig om de dosis in twee te delen en op twee tijden in te nemen op een dag of niet?
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik zou niet later op de dag nog bijnemen. Je weet niet hoe je erop reageert en de kans bestaat dat je dan niet slaapt.
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#9
Juanas zei:
[knip]Op die manier heb ik het effect verspreid over een dag of is dit niet waar?
Klik om te vergroten...

Ja, dat is waar. dat kun je gewoon doen, maar dan moet je wel rekening houden met wat Exeptional Insight zegt.

en wanneer je slecht slaapt kun je minder goed leren. het beste moment om te leren is volgens mij ook vlak voor je naar bed gaat, dan onthoudt je het meeste.

Je hebt kans dat je je examens verpest omdat je niet bekend bent met ritalin gebruiken...
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#10
MeejheM zei:
het beste moment om te leren is volgens mij ook vlak voor je naar bed gaat, dan onthoudt je het meeste.
Klik om te vergroten...
Haha. Wanneer je moe bent en de Ritalin is uitgewerkt?

Uitstekend moment, inderdaad.
J
JuanasLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik ben mij ervan bewust dat je niet te laat op een dag nog rilatine inneemt, heb al het nodige opzoekwerk gedaan.

Is er een andere manier om die capsule in te nemen indien ik ze opendoe, buiten het opsnuiven. Het snuiven van rilatine lijkt mij een beetje extreem maar aangezien dit een capsule is en ik dus enkel poeder kan verdelen ipv de pil in twee te splitsen, weet ik niet zeker of ik het anders kan innemen.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#12
Je kunt bommetjes maken van de capsule. Het enige wat je daar voor nodig hebt zijn vloeitjes. Gewoon het poeder dicht knopen in een vloeitje en het overtollige papier weg gooien. Of je koopt zelf wat capsules, kost niet veel.

Ik neem aan dat het geen extended release capsules zijn? Als dat niet zo is vind ik 30mg best veel persoonlijk. Zou in dat geval het opdelen in doseringen van 10mg. Een te hoge dosering werkt ook niet bevorderlijk voor de concentratie, echt high zijn leidt alleen maar af namelijk.

En je kunt best twee keer op een dag nemen, ritalin werkt ook niet lang genoeg om de hele dag op door te gaan. Maar begin van de middag je tweede dosering is dan wel essentieel om 's avonds nog te slapen.
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#13
Juanas zei:
Ik ben mij ervan bewust dat je niet te laat op een dag nog rilatine inneemt, heb al het nodige opzoekwerk gedaan.

Is er een andere manier om die capsule in te nemen indien ik ze opendoe, buiten het opsnuiven. Het snuiven van rilatine lijkt mij een beetje extreem maar aangezien dit een capsule is en ik dus enkel poeder kan verdelen ipv de pil in twee te splitsen, weet ik niet zeker of ik het anders kan innemen.
Klik om te vergroten...

Moest jij niet gaan studeren?
j
jamLid
01-01-2024, 00:00
#14
En is 20mg een goede recreatieve dosis zonder vertraagde afgifte.
en is het de moeite om het recreatief te proberen, ik hoor hier nogal verschillende meningen over?
:confused:
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#15
Waar komt die extra tijd volgens jou vandaan dan? Goed slapen is ook belangrijk als je dingen moet onthouden.

Je kan niet zomaar ritalin gaan gebruiken en verwachten dat het enkel voordelen heeft.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."