Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEerste keer MDMA dippen, ervaringen en hoe te doseren?

Eerste keer MDMA dippen, ervaringen en hoe te doseren?

14 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
P
ProbeerselDeLeerselLid
01-01-2024, 00:00
#1
Dank voor de informatie! Ik heb regelmatig gehoord dat MDMA poeder een leuker effect zou hebben dan een pilletje. Dit zou dus gewoon moeten komen door andere doseringen?

Over dat het slechter voor mijn gebit is, baart mij wel zorgen. Jullie hebben het over vloeitjes/zakdoeken? Ik denk dat ik het dan liever in een capsule plaats en die inneem. Zijn capsules bij een gemiddelde Smartshop te koop dat jullie weten?
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Yep, lege capsules koop je in elke smartshop.

Kristal/poeder voelt inderdaad wat prettiger en cleaner aan, althans dat vind ik. Geen idee hoe dat zou kunnen komen, het gaat immers om dezelfde stof. Wellicht wordt het sneller opgenomen door je lichaam omdat de bindmiddelen uit een pil ontbreken.
P
ProbeerselDeLeerselLid
01-01-2024, 00:00
#3
Oke nice! Welke doseringen zou je me aanraden? Ik ben 75 kilo en 1,78 lang. Ik zit zelf te denken aan eerste keer 100mg, en daarna 50mg bijpakken.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#4
ProbeerselDeLeersel zei:
Oke nice! Welke doseringen zou je me aanraden? Ik ben 75 kilo en 1,78 lang. Ik zit zelf te denken aan eerste keer 100mg, en daarna 50mg bijpakken.
Klik om te vergroten...

https://drugsforum.nl/threads/mdma-xtc-handleiding.61333/
g
gebruiker292744Lid
01-01-2024, 00:00
#5
ProbeerselDeLeersel zei:
Oke nice! Welke doseringen zou je me aanraden? Ik ben 75 kilo en 1,78 lang. Ik zit zelf te denken aan eerste keer 100mg, en daarna 50mg bijpakken.
Klik om te vergroten...
https://mollymeasure.com/
P
ProbeerselDeLeerselLid
01-01-2024, 00:00
#6
Nou, weekendje festival zit erop. En wat voor weekend (WAE)! De MDMA was geweldig. Hoewel ik moet toegeven dat ik weinig tot geen verschil merk tussen MDMA of XTC, behalve dat ik van MDMA veel beter heb kunnen slapen. De doseringen waren wat mij betreft goed. Als eerst een capsule met 100mg gepakt, duurde wel lang voor die aansloeg (75 min.), maar daarna ging ik 2/3 uur goed hard. Vervolgens nog 50mg bij gepakt waardoor ik nog wat langer heb kunnen gaan.

Mijn vrienden hadden nog nooit MDMA in een capsule gezien, vonden het raar, deden het voornamelijk dippen, maar uiteindelijk vonden ze het wel super nice.

Voor de volgende keer ga ik denk ik wel mijn doseringen verhogen naar 120mg en 60 mg, ik merkte dat ik wel hard ging, maar nét niet hard genoeg. MDMA in capsules is voor mij in ieder geval top spul wat voor mij de vervanger voor XTC wordt.
M
MisfitLid
01-01-2024, 00:00
#7
ketakoekjes zei:
https://mollymeasure.com/
Klik om te vergroten...
Heb deze even uitgeprobeerd en hij zegt bij mij dat ik met 75mg moet beginnen en dan 38mg bijnemen na 90 tot 180 minuten. Ik weeg 50kg wat neerkomt op 2,26x mijn dosis. Nu wil ik binnenkort weer gaan gebruiken omdat de 3 maanden er dan op zitten, maar is dit dan wel goed? Volgens mij is 50mg voor mij voldoende als begindosis en dan 25mg bijnemen.
g
gebruiker292744Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Misfit zei:
Heb deze even uitgeprobeerd en hij zegt bij mij dat ik met 75mg moet beginnen en dan 38mg bijnemen na 90 tot 180 minuten. Ik weeg 50kg wat neerkomt op 2,26x mijn dosis. Nu wil ik binnenkort weer gaan gebruiken omdat de 3 maanden er dan op zitten, maar is dit dan wel goed? Volgens mij is 50mg voor mij voldoende als begindosis en dan 25mg bijnemen.
Klik om te vergroten...

Die 38mg is wat ervoor zorgt dat je wel weer strak staat, maar dat er geen serotonine vrijkomt. Dit is vermoeiend voor het lichaam. Aan jou de keuze hoe ver je wilt gaan. Je kan ook gewoon 6-APB doen voor een langere trip.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik zou dippen niet aanraden, valt heel slecht te doseren en het is ongelooflijk slecht voor je gebit.

Doe gewoon je kristalletjes/poedertje gewoon in een capsule of vloeitje en slikken maar.
P
ProbeerselDeLeerselLid
01-01-2024, 00:00
#10
Hallo lieve drugskikkers,

Komend weekend heb ik een leuk festivalletje voor de boeg waar ik graag voor het eerst MDMA wil gaan dippen.

Nu is mijn vraag wat jullie ervaringen zijn i.t.t. XTC, maar ook hoe je dit het beste kunt doseren.

De laatste keer dat ik überhaupt drugs heb gebruikt, is één jaar geleden. Ik kan 1 gram krijgen, hoe lang (dagen/uren?) zou ik daarmee kunnen doen?

Ik ben iemand die lekker wil gaan maar niet té hard.

Alvast bedankt voor jullie info!
G
Game&WatchLid
01-01-2024, 00:00
#11
Je kan dit het beste doseren met een weegschaal... Startdosis en evt redose bepalen (hier wordt aangeraden max 1.5mg per kg lichaamsgewicht voor de hele trip) en in aparte gripzakjes meenemen.

1 gram is veel als het alleen voor jezelf is. Minstens 5 feestjes als je iedere keer te hoog doseert, wat veel mensen doen, als je je netjes aan de aangeraden doseringen hier houdt waarschijnlijk wel 6-12 festivals ofzo, afhankelijk van je lichaamsgewicht.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#12
Lees dit maar eens goed door over mdma, dosering, frequentie etc.

https://drugsforum.nl/threads/mdma-xtc-handleiding.61333/
g
gebruiker292744Lid
01-01-2024, 00:00
#13
acht.zes zei:
Doe gewoon je kristalletjes/poedertje gewoon in een capsule of vloeitje en slikken maar.
Klik om te vergroten...

Ik maak vloeitjes met laagjes zakdoekjes maar ik kan maar niet wennen aan het feit dat ik letterlijk papier doorslik. Hoe kan het trouwens dat MDMA etc. je gebit beschadigen? zijn pillen veiliger?
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#14
@ketakoekjes
Drugs zijn vaak nogal agressieve stoffen. Je maag is hier nog het meest tegen bestand (maagzuur maakt snel korte metten met vanalles), je neus al een stuk minder (denk aan cokeverkoudheid en je neustussenschotje) en tandglazuur is nogal kwetsbaar met zoetjes en zuurtjes en dergelijke en als je glazuur weg is dan gaat het helemaal snel. Ik ken mensen die altijd dippen en of hun speed in hun koffie gooien en zo, maar die hebben allemaal geen tanden meer.


Een pil slik je door, het contact met je tanden is er niet of nauwelijks. En met klappertanden/kaakschaatsen heeft je gebit al genoeg te verduren.
K
KropSlaLid
01-01-2024, 00:00
#15
Met een vloeitje heb je dat al minder dan met zakdoekjes-papier.
Pillen zijn in elk geval in die zin veiliger voor je gebit doordat je geen pillen kunt dippen :laughing:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."