Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsbijwerkingen Dexamfetamine bij adhd

bijwerkingen Dexamfetamine bij adhd

6 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
A
Anja-72Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Hoi. Ik ben hier nieuw. Heb de nodige trauma.s meegemaakt in mijn leven. Ben overspannen thuis komen zitten in maart van dit jaar. Nu ben ik afgelopen dinsdag een hele dag naar n speciale kliniek geweest. Ik heb last van ptss, gegeneraliseerde angst stoornissen en ben depressief. Mijn psychiater had t vermoeden dat ik adhd had wat mijn angsten nadelig zou kunnen beinvloeden. Na diverse testen werd dit bevestigd. Nu ben ik vandaag begonnen met Dexamfetamine. 3 x daags 7,5 mg. Vanmorgen 8 uur eerste dosis weinig merkzaam effect. Vanmiddag 12 uur na 2e dosis zweten en versnelde hartslag. Vanmiddag 16.00 uur 3e dosis zweten versnelde hartslag licht in het hoofd. Draaierig en het gevoel flauw te vallen. Meer mensen deze ervaring? ??
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#2
Misschien is het een goed idee om je arts hierover te contacteren?
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik heb er ook geen ervaring mee, maar ben ook van mening dat je de bijwerkingen met je arts moet bespreken. Ik lees dat je de Dexamfetamine pas voor de eerste dag gebruikt? Waarschijnlijk heb je zeer binnenkort een gesprek met je arts om te evalueren, tot die tijd kun je kiezen om het middel te blijven gebruiken zoals voorgeschreven is en kijken of de bijwerkingen verdwijnen, wat vaak zo is.

Anders moet je zo snel mogelijk een afspraak met die arts maken.

Misschien is langzamer opbouwen een oplossing.

Wat je niet wilt is je andere medicatie gaan aanpassen. Of middelen erbij gaan gebruiken tegen de bijwerkingen.

succes.
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#4
Je hebt gelijk, dat wil ik niet in twijfel brengen, maar zij(?) gebruikt het middel pas 11 uur wanneer zij dit bericht schreef. Hier was het trouwens ietsje boven de 30 graden C, ik was zelf aan het werk, en werd ook best wel duizelig af en toe,

Ik gebruik zelf mijn dexamfetamine racemisch, maar ik vind dat erg vroeg aan de noodklok te trekken, wanneer je nog wel een samenhangend verhaal kan typen, en jezelf kan registreren op een forum.

Maar ik ben nog steeds geen arts.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#5
MeejheM zei:
Ik heb er ook geen ervaring mee, maar ben ook van mening dat je de bijwerkingen met je arts moet bespreken. Ik lees dat je de Dexamfetamine pas voor de eerste dag gebruikt? Waarschijnlijk heb je zeer binnenkort een gesprek met je arts om te evalueren, tot die tijd kun je kiezen om het middel te blijven gebruiken zoals voorgeschreven is en kijken of de bijwerkingen verdwijnen, wat vaak zo is.
Klik om te vergroten...
Dit zou ik niet zomaar doen zonder telefoontje met je arts, ik vind de bijwerkingen vrij ernstig klinken.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#6
Anderzijds zit er nog wel een verschil tussen meds(of drugs) die je met enige regelmaat gebruikt voordat je zo nu en dan last krijgt, en medicatie die je net slikt en bij elke dosering ernstiger lijkt te worden.

Zoveel werk is een telefoontje naar een arts ook weer niet. :P
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Telefoontje aan de arts lijkt mij ook de beste optie. Ik vind 3x 7,5mg als start dosering ook niet echt weinig eerlijk gezegd, wellicht is wat rustiger opbouwen beter.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."