Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTijd is anders sinds Xtc

Tijd is anders sinds Xtc

8 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
D
Damian___Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik heb 2 weken en 6 weken geleden een kwartje gedaan, sindsdien is mijn besef van tijd heel anders, dingen die dezelfde dag gebeurd zijn voelen soms als 1 dag geleden, ik denk steeds dat het 3/4 uur later is dan dat het is,
Is dit normaal, moet ik me zorgen maken, of is er eigenlijk niks :)

Ik zou hier graag achterkomen
K
Koekie monsterLid
01-01-2024, 00:00
#2
Zijn beide keren goed bevallen?
M
MisfitLid
01-01-2024, 00:00
#3
Dat klinkt als derealisatie, een veelvoorkomend geval bij mensen die last hebben van een (drugs)psychose. Lijkt mij echter niet dat dat komt door 2x een kwartje xtc, ook al heb je die twee kwartjes vrij dicht op elkaar genomen. Heb je je pillen laten testen? En zoals Lias vroeg, hoe bevielen deze beide keren?
Ik zou de komende tijd in ieder geval even geen drugs gebruiken, ook geen alcohol, en op tijd gaan slapen. Meestal verdwijnen de effecten dan vanzelf. Je kan eventueel naar de huisarts gaan als je je echt zorgen gaat maken.
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#4
Misfit zei:
Dat klinkt als derealisatie
Klik om te vergroten...
Twee keer een kwartje met daartussen 4 weken pauze. Dan zou hij van zichzelf al wel psychose gevoelig moeten wezen wat mij wellicht niet zou verbazen gezien de mate waarin zijn minimale gebruik en bestaan overdacht wordt om 3 uur in de morgen samengaand met zijn wazige besef van tijd. :')

PS: Ik loop te grappen, overdenk mijn reactie vooral niet teveel, heuheuheu. Ik denk dat het wel mee valt in ieder geval.
M
MisfitLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ikbeneenfiets zei:
Hey, Ik heb dit soort derealisatie ook wel vaak gehad na een XTC trip. Trouwens OP, dit was altijd binnen max 2 weken weer weg, vaak sneller. Ik heb dit gezien vanuit mijn gevoeligheid voor angst. Dat mijn normale al gespannen gestel zo overloaded werd met angst dat je hersens alles op afstand zetten. Kun jij een bron vermelden of uitleg geven over hoe je dit connect met psychoses?

Fiets
Klik om te vergroten...
Drugsinfoteam geeft aan dat derealisatie wel degelijk een gevolg kan zijn van drugsgebruik, meestal na een bad trip. Zie bron; https://www.drugsinfoteam.nl/klachten/dpdr
Deze bron geeft aan dat een van de symptomen van een psychose derealisatie kan zijn; https://www.mst.nl/p/aandoeningen/psychose/
Nu lijkt mij verlies van tijdsbesef toch echt in het straatje van derealisatie passen.
I
IkbeneenfietsLid
01-01-2024, 00:00
#6
Misfit zei:
Dat klinkt als derealisatie, een veelvoorkomend geval bij mensen die last hebben van een (drugs)psychose. Lijkt mij echter niet dat dat komt door 2x een kwartje xtc, ook al heb je die twee kwartjes vrij dicht op elkaar genomen. Heb je je pillen laten testen? En zoals Lias vroeg, hoe bevielen deze beide keren?
Ik zou de komende tijd in ieder geval even geen drugs gebruiken, ook geen alcohol, en op tijd gaan slapen. Meestal verdwijnen de effecten dan vanzelf. Je kan eventueel naar de huisarts gaan als je je echt zorgen gaat maken.
Klik om te vergroten...
Hey, Ik heb dit soort derealisatie ook wel vaak gehad na een XTC trip. Trouwens OP, dit was altijd binnen max 2 weken weer weg, vaak sneller. Ik heb dit gezien vanuit mijn gevoeligheid voor angst. Dat mijn normale al gespannen gestel zo overloaded werd met angst dat je hersens alles op afstand zetten. Kun jij een bron vermelden of uitleg geven over hoe je dit connect met psychoses?

Fiets
D
Damian___Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Misfit zei:
Dat klinkt als derealisatie, een veelvoorkomend geval bij mensen die last hebben van een (drugs)psychose. Lijkt mij echter niet dat dat komt door 2x een kwartje xtc, ook al heb je die twee kwartjes vrij dicht op elkaar genomen. Heb je je pillen laten testen? En zoals Lias vroeg, hoe bevielen deze beide keren?
Ik zou de komende tijd in ieder geval even geen drugs gebruiken, ook geen alcohol, en op tijd gaan slapen. Meestal verdwijnen de effecten dan vanzelf. Je kan eventueel naar de huisarts gaan als je je echt zorgen gaat maken.
Klik om te vergroten...


Allebei de keren Xtc beviel goed, ik n ik heb t pas sinds de keer xtc van 2 weken geleden, maar vond het belangrijk dat van eerder te vermelden omdat het misschien wat ermee te maken zou kunnen hebben,
Wel ben ik vergeten te zeggen dat ik de keer van 6 weken geleden ook 1p-lsd op had tegelijk, maar tijd veranderde pas sinds 2 weken geleden met het andere kwartje, en ik had ook nog 4-ho-mipt gedaan een paar dagen voor die xtc Maar de derealisatie kwam pas na die xtc
I
IkbeneenfietsLid
01-01-2024, 00:00
#8
Misfit zei:
Drugsinfoteam geeft aan dat derealisatie wel degelijk een gevolg kan zijn van drugsgebruik, meestal na een bad trip. Zie bron; https://www.drugsinfoteam.nl/klachten/dpdr
Deze bron geeft aan dat een van de symptomen van een psychose derealisatie kan zijn; https://www.mst.nl/p/aandoeningen/psychose/
Nu lijkt mij verlies van tijdsbesef toch echt in het straatje van derealisatie passen.
Klik om te vergroten...
Hey! Ja ik ontken ook helemaal niet dat het als derealisatie klinkt. Ik vraag me gewoon af of je meteen de link met psychoses moet leggen. Het kan ook het gevolg zijn van een angstige ervaring of van depressieve klachten die het gevolg kunnen zijn van laag serotonine. Psychose is niet het enige wat daarmee geassocieerd is.
Fiets
M
MisfitLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ikbeneenfiets zei:
Hey! Ja ik ontken ook helemaal niet dat het als derealisatie klinkt. Ik vraag me gewoon af of je meteen de link met psychoses moet leggen. Het kan ook het gevolg zijn van een angstige ervaring of van depressieve klachten die het gevolg kunnen zijn van laag serotonine. Psychose is niet het enige wat daarmee geassocieerd is.
Fiets
Klik om te vergroten...
Ah excuus, ik had je vraag verkeerd begrepen. Of het om een psychose gaat weet ik inderdaad niet, daar ging ik puur vanuit gezien ik niet wist dat serotonine tekort ook derealisatie kan veroorzaken.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."