#1
Hoi. Zoals sommigen misschien gelezen hebben ben ik mijn motorrijbewijs aan het halen. Van de dokter heb ik bètablokkers gekregen gezien ik wel eerder blackouts heb gehad en daardoor veel spanning ervaar bij dat soort dingen. Ik heb propranolol meegekregen en moest dat afgelopen weekend dan eerst thuis uitproberen. Zondagavond had ik 20mg genomen (zij raadde mij die dosis aan) en mijn laagst gemeten hartslag was 24, echt heel bizar laag. Normaal is mijn rusthartslag 55-65. Maandagavond ging ik hardlopen na werk en dat was een slecht idee, want ik hijgde als een beest en kreeg mijn hartslag niet hoger dan 60. Ben na een minuut of 8 weer huiswaarts gegaan. Je schijnt wat sneller te verzuren als je sport met bètablokkers, maar ik loop gemiddeld op een hartslag van 165 dus als ik dat niet haal heeft het niet zoveel zin.
Gisterochtend heb ik mijn theorie examen gedaan (en gehaald! hoera!) waarvoor ik 10mg genomen hebt, ik vond 20 te veel. Echt heel fijn om me goed te kunnen concentreren zonder spanning. Maar na het examen valt de spanning weg natuurlijk en zit ik weer met een lage hartslag. Voelde me moe en sloom. Vanavond wilde ik weer gaan hardlopen, ik dacht dat met de helft van de dosis en ruim anderhalve dag later, dat het wel zou gaan. Maar toen ik mijn hartslagmeter om deed zag ik dat mijn gemiddelde hartslag rond de 35 lag. Het werkt echt veel langer dan ik dacht...? Er geldt een halfwaardetijd van 6 uur, maar hoe ik dat door moet berekenen naar een tijd waarop ik weer mijn hartslag redelijk omhoog krijg weet ik niet. Heb m'n sportkleding maar weer uit gedaan, morgen nieuwe poging. :P
Nu het drugsgedeelte. Op donderdag 18 augustus heb ik mijn examen voertuigbeheersing en ben ik dus van plan weer een pilletje van 10mg te doen (of 20, afhankelijk van mijn spanningsniveau). Maar daarna ga ik meteen door naar Lowlands! Ik ben niet iets concreet van plan qua drugs en ik denk dat ik sowieso niks doe tot vrijdag eind van de middag, maar aangezien ik er nu dus achter kwam dat ik van 10mg zo lang nog een lage hartslag heb, vroeg ik me af wanneer het eigenlijk pas veilig is om iets te gebruiken? Wat denken jullie? En maakt daar dan nog verschil in of ik 10 of 20mg gebruik?
Op internet lees ik enkel dat je geen stimulanten tegelijkertijd moet gebruiken. En dat je prima kunt drinken bij het gebruik van bètablokkers, maar geldt dit dan niet alleen voor mensen die dit middel dagelijks gebruiken voor een hoge bloeddruk/hartproblemen e.d.? Iemand enig idee?
Oja sorry voor het hele lange bericht maar ik dacht laat ik maar zo compleet mogelijk zijn haha.
TL;DR = Hoelang duurt het na het gebruik van propranolol voor ik drugs kan gebruiken?
Gisterochtend heb ik mijn theorie examen gedaan (en gehaald! hoera!) waarvoor ik 10mg genomen hebt, ik vond 20 te veel. Echt heel fijn om me goed te kunnen concentreren zonder spanning. Maar na het examen valt de spanning weg natuurlijk en zit ik weer met een lage hartslag. Voelde me moe en sloom. Vanavond wilde ik weer gaan hardlopen, ik dacht dat met de helft van de dosis en ruim anderhalve dag later, dat het wel zou gaan. Maar toen ik mijn hartslagmeter om deed zag ik dat mijn gemiddelde hartslag rond de 35 lag. Het werkt echt veel langer dan ik dacht...? Er geldt een halfwaardetijd van 6 uur, maar hoe ik dat door moet berekenen naar een tijd waarop ik weer mijn hartslag redelijk omhoog krijg weet ik niet. Heb m'n sportkleding maar weer uit gedaan, morgen nieuwe poging. :P
Nu het drugsgedeelte. Op donderdag 18 augustus heb ik mijn examen voertuigbeheersing en ben ik dus van plan weer een pilletje van 10mg te doen (of 20, afhankelijk van mijn spanningsniveau). Maar daarna ga ik meteen door naar Lowlands! Ik ben niet iets concreet van plan qua drugs en ik denk dat ik sowieso niks doe tot vrijdag eind van de middag, maar aangezien ik er nu dus achter kwam dat ik van 10mg zo lang nog een lage hartslag heb, vroeg ik me af wanneer het eigenlijk pas veilig is om iets te gebruiken? Wat denken jullie? En maakt daar dan nog verschil in of ik 10 of 20mg gebruik?
Op internet lees ik enkel dat je geen stimulanten tegelijkertijd moet gebruiken. En dat je prima kunt drinken bij het gebruik van bètablokkers, maar geldt dit dan niet alleen voor mensen die dit middel dagelijks gebruiken voor een hoge bloeddruk/hartproblemen e.d.? Iemand enig idee?
Oja sorry voor het hele lange bericht maar ik dacht laat ik maar zo compleet mogelijk zijn haha.
TL;DR = Hoelang duurt het na het gebruik van propranolol voor ik drugs kan gebruiken?