Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsiets tegen extreme agressieve paniekaanval?

iets tegen extreme agressieve paniekaanval?

6 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Waarom zeg je niet gewoon tegen de dokter dat Alprazolam niet zo goed voor je werkt? Dan kan de dokter de dosis omhoog gooien of een ander middel proberen. Er zijn gigantisch veel versuffende middelen die mogelijk kunnen helpen, maar je dokter kan het best inschatten welke effectief of niet schadelijk zijn.
M
ManderddLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hallo allemaal..

Ik heb last van bloedfobie.. Als ik denk aan bloed of veel bloed zie zoals een erge bloedneus ofzo, dan val ik flauw. Maar mijn bloedfobie heeft het nu zo gedreven dat ik panische angst krijg bij bloed prikken/infusen steken.. De laatste keer dat ik een infuus heb laten steken in het ziekenhuis werd ik enorm panisch en was het zo extreem dat ik de verplegers en dokters begon aan te vallen van het moment dat ze met de naald mijn richting uit kwamen.. het is een gevoel dat ik niet kan beheersen.. Heb daarom ook nog nooit bloed laten trekken behalve als baby..

Nu ik mijn voorgeschiedenis vertelt heb..
Ik ben laatst naar de dokter geweest en ze willen mij testen voor reuma, vitaminetekorten enzovoort.. En daarvoor moet bloed getrokken worden. Ik legde mijn situatie uit, en mijn dokter zei dat ik wel eens alprazolam thuis mocht uittesten. Als deze een goed effect hadden dan zou ik deze mogen nemen een uurtje voor de bloedafname. Heb deze thuis nu enkele keren getest.. 1 keer op nuchtere maag en toen kreeg ik er wel een gek gevoel van.. Maar als ik gegeten heb en er dan 1 neem dan heb ik niet echt het gevoel dat het iets zou doen want als ik dan ga denken aan mijn dokter die bloed afneemt bij mij dan begin ik weer te paniekeren. Ze zeggen wel dat ik me erover moet zetten en op die moment weg moet kijken. Maar dit helpt echter niet om mezelf onder controle te houden. Ik had goede ervaringen met epsipam (deze mocht ik van de andere dokter nemen voor een bloedafname, maar deze dokter is helaas overleden en deze spierontspanner is helaas uit de markt gehaald.)

Wat nu dus mijn vraag is..
Kent er iemand nog een medicatie, waarmee ik zowat 'versuft' van raak ofzo, zodat de dokter met gemak bloed kan afnemen? wat ik misschien met hem kan voorleggen?

Liefst ook geen vervelende reacties zoals 'zet je erover' ofzo.. Want wil graag over deze fobie geraken, maar vergt veel moeite en tijd.
M
ManderddLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ga vandaag of morgen bellen naar de dokter, hij had het bij ons laatste bezoek over nog een ander middel, maar dat gaf hij niet graag omdat het versuffend werkte.. hopenlijk geeft hij mij iets beter mee, gisteren 3 alprazolams ingenomen, maar niets. Dus fingers crossed..
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik vind het heel bizar dat je dokter zomaar zegt dat je je over een angststoornis heen moet zetten... Maar goed: Ik zou blijven zeggen dat het op dit moment voor jou niet mogelijk is om dit 'nuchter' te doen. Geef idd aan dat dat middel wat je nu hebt niet werkt en vraag of er andere mogelijkheden zijn. Wil je die angststoornis weg hebben, dan zit je nog wel een jaartje in therapie en neem niet aan dat de dokter daarop wil wachten met bloedprikken.
M
MedicLid
01-01-2024, 00:00
#5
Benzo's kunnen het ook van kwaad tot erger maken, met name wanneer deze zijn uitgewerkt.
Benzo's moet je echt zien als een tijdelijke noodoplossing, als je dit chronisch gaat gebruiken ivm. agressief gedrag dan is dat vragen om moeilijkheden vroeg of laat.

Therapie en stabiele medicatie, geen, of niet alleen benzo's, is een betere aanpak.
N
NathanaelLid
01-01-2024, 00:00
#6
Manderdd zei:
Hallo allemaal..

Ik heb last van bloedfobie.. Als ik denk aan bloed of veel bloed zie zoals een erge bloedneus ofzo, dan val ik flauw. Maar mijn bloedfobie heeft het nu zo gedreven dat ik panische angst krijg bij bloed prikken/infusen steken.. De laatste keer dat ik een infuus heb laten steken in het ziekenhuis werd ik enorm panisch en was het zo extreem dat ik de verplegers en dokters begon aan te vallen van het moment dat ze met de naald mijn richting uit kwamen.. het is een gevoel dat ik niet kan beheersen.. Heb daarom ook nog nooit bloed laten trekken behalve als baby..

Nu ik mijn voorgeschiedenis vertelt heb..
Ik ben laatst naar de dokter geweest en ze willen mij testen voor reuma, vitaminetekorten enzovoort.. En daarvoor moet bloed getrokken worden. Ik legde mijn situatie uit, en mijn dokter zei dat ik wel eens alprazolam thuis mocht uittesten. Als deze een goed effect hadden dan zou ik deze mogen nemen een uurtje voor de bloedafname. Heb deze thuis nu enkele keren getest.. 1 keer op nuchtere maag en toen kreeg ik er wel een gek gevoel van.. Maar als ik gegeten heb en er dan 1 neem dan heb ik niet echt het gevoel dat het iets zou doen want als ik dan ga denken aan mijn dokter die bloed afneemt bij mij dan begin ik weer te paniekeren. Ze zeggen wel dat ik me erover moet zetten en op die moment weg moet kijken. Maar dit helpt echter niet om mezelf onder controle te houden. Ik had goede ervaringen met epsipam (deze mocht ik van de andere dokter nemen voor een bloedafname, maar deze dokter is helaas overleden en deze spierontspanner is helaas uit de markt gehaald.)

Wat nu dus mijn vraag is..
Kent er iemand nog een medicatie, waarmee ik zowat 'versuft' van raak ofzo, zodat de dokter met gemak bloed kan afnemen? wat ik misschien met hem kan voorleggen?

Liefst ook geen vervelende reacties zoals 'zet je erover' ofzo.. Want wil graag over deze fobie geraken, maar vergt veel moeite en tijd.
Klik om te vergroten...
Manderdd zei:
Hallo allemaal..

Ik heb last van bloedfobie.. Als ik denk aan bloed of veel bloed zie zoals een erge bloedneus ofzo, dan val ik flauw. Maar mijn bloedfobie heeft het nu zo gedreven dat ik panische angst krijg bij bloed prikken/infusen steken.. De laatste keer dat ik een infuus heb laten steken in het ziekenhuis werd ik enorm panisch en was het zo extreem dat ik de verplegers en dokters begon aan te vallen van het moment dat ze met de naald mijn richting uit kwamen.. het is een gevoel dat ik niet kan beheersen.. Heb daarom ook nog nooit bloed laten trekken behalve als baby..

Nu ik mijn voorgeschiedenis vertelt heb..
Ik ben laatst naar de dokter geweest en ze willen mij testen voor reuma, vitaminetekorten enzovoort.. En daarvoor moet bloed getrokken worden. Ik legde mijn situatie uit, en mijn dokter zei dat ik wel eens alprazolam thuis mocht uittesten. Als deze een goed effect hadden dan zou ik deze mogen nemen een uurtje voor de bloedafname. Heb deze thuis nu enkele keren getest.. 1 keer op nuchtere maag en toen kreeg ik er wel een gek gevoel van.. Maar als ik gegeten heb en er dan 1 neem dan heb ik niet echt het gevoel dat het iets zou doen want als ik dan ga denken aan mijn dokter die bloed afneemt bij mij dan begin ik weer te paniekeren. Ze zeggen wel dat ik me erover moet zetten en op die moment weg moet kijken. Maar dit helpt echter niet om mezelf onder controle te houden. Ik had goede ervaringen met epsipam (deze mocht ik van de andere dokter nemen voor een bloedafname, maar deze dokter is helaas overleden en deze spierontspanner is helaas uit de markt gehaald.)

Wat nu dus mijn vraag is..
Kent er iemand nog een medicatie, waarmee ik zowat 'versuft' van raak ofzo, zodat de dokter met gemak bloed kan afnemen? wat ik misschien met hem kan voorleggen?

Liefst ook geen vervelende reacties zoals 'zet je erover' ofzo.. Want wil graag over deze fobie geraken, maar vergt veel moeite en tijd.
Klik om te vergroten...
Het is mss lang geleden maar voor mensen die er nog baat bij zouden hebben: Alprazolan werkt SUPER
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#7
Nathanael zei:
Het is mss lang geleden maar voor mensen die er nog baat bij zouden hebben: Alprazolan werkt SUPER
Klik om te vergroten...

Het probleem van de TS (in 2015...) was nu net dat Alprazolam voor hem niet werkte. Dus wat is je punt precies?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."