Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Manderdd zei: Hallo allemaal.. Ik heb last van bloedfobie.. Als ik denk aan bloed of veel bloed zie zoals een erge bloedneus ofzo, dan val ik flauw. Maar mijn bloedfobie heeft het nu zo gedreven dat ik panische angst krijg bij bloed prikken/infusen steken.. De laatste keer dat ik een infuus heb laten steken in het ziekenhuis werd ik enorm panisch en was het zo extreem dat ik de verplegers en dokters begon aan te vallen van het moment dat ze met de naald mijn richting uit kwamen.. het is een gevoel dat ik niet kan beheersen.. Heb daarom ook nog nooit bloed laten trekken behalve als baby.. Nu ik mijn voorgeschiedenis vertelt heb.. Ik ben laatst naar de dokter geweest en ze willen mij testen voor reuma, vitaminetekorten enzovoort.. En daarvoor moet bloed getrokken worden. Ik legde mijn situatie uit, en mijn dokter zei dat ik wel eens alprazolam thuis mocht uittesten. Als deze een goed effect hadden dan zou ik deze mogen nemen een uurtje voor de bloedafname. Heb deze thuis nu enkele keren getest.. 1 keer op nuchtere maag en toen kreeg ik er wel een gek gevoel van.. Maar als ik gegeten heb en er dan 1 neem dan heb ik niet echt het gevoel dat het iets zou doen want als ik dan ga denken aan mijn dokter die bloed afneemt bij mij dan begin ik weer te paniekeren. Ze zeggen wel dat ik me erover moet zetten en op die moment weg moet kijken. Maar dit helpt echter niet om mezelf onder controle te houden. Ik had goede ervaringen met epsipam (deze mocht ik van de andere dokter nemen voor een bloedafname, maar deze dokter is helaas overleden en deze spierontspanner is helaas uit de markt gehaald.) Wat nu dus mijn vraag is.. Kent er iemand nog een medicatie, waarmee ik zowat 'versuft' van raak ofzo, zodat de dokter met gemak bloed kan afnemen? wat ik misschien met hem kan voorleggen? Liefst ook geen vervelende reacties zoals 'zet je erover' ofzo.. Want wil graag over deze fobie geraken, maar vergt veel moeite en tijd. Klik om te vergroten... Manderdd zei: Hallo allemaal.. Ik heb last van bloedfobie.. Als ik denk aan bloed of veel bloed zie zoals een erge bloedneus ofzo, dan val ik flauw. Maar mijn bloedfobie heeft het nu zo gedreven dat ik panische angst krijg bij bloed prikken/infusen steken.. De laatste keer dat ik een infuus heb laten steken in het ziekenhuis werd ik enorm panisch en was het zo extreem dat ik de verplegers en dokters begon aan te vallen van het moment dat ze met de naald mijn richting uit kwamen.. het is een gevoel dat ik niet kan beheersen.. Heb daarom ook nog nooit bloed laten trekken behalve als baby.. Nu ik mijn voorgeschiedenis vertelt heb.. Ik ben laatst naar de dokter geweest en ze willen mij testen voor reuma, vitaminetekorten enzovoort.. En daarvoor moet bloed getrokken worden. Ik legde mijn situatie uit, en mijn dokter zei dat ik wel eens alprazolam thuis mocht uittesten. Als deze een goed effect hadden dan zou ik deze mogen nemen een uurtje voor de bloedafname. Heb deze thuis nu enkele keren getest.. 1 keer op nuchtere maag en toen kreeg ik er wel een gek gevoel van.. Maar als ik gegeten heb en er dan 1 neem dan heb ik niet echt het gevoel dat het iets zou doen want als ik dan ga denken aan mijn dokter die bloed afneemt bij mij dan begin ik weer te paniekeren. Ze zeggen wel dat ik me erover moet zetten en op die moment weg moet kijken. Maar dit helpt echter niet om mezelf onder controle te houden. Ik had goede ervaringen met epsipam (deze mocht ik van de andere dokter nemen voor een bloedafname, maar deze dokter is helaas overleden en deze spierontspanner is helaas uit de markt gehaald.) Wat nu dus mijn vraag is.. Kent er iemand nog een medicatie, waarmee ik zowat 'versuft' van raak ofzo, zodat de dokter met gemak bloed kan afnemen? wat ik misschien met hem kan voorleggen? Liefst ook geen vervelende reacties zoals 'zet je erover' ofzo.. Want wil graag over deze fobie geraken, maar vergt veel moeite en tijd. Klik om te vergroten... Het is mss lang geleden maar voor mensen die er nog baat bij zouden hebben: Alprazolan werkt SUPER"