Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAlternatief voor xtc

Alternatief voor xtc

4 antwoorden
1 weergaven
18-5-2026
G
GroenalsgrasLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo! Ik gebruik al een tijdje xtc.
(Enige drugs die ik ooit geprobeerd heb)
Omdat ik dat niet te vaak wil doen ben ik op zoek naar iets vergelijkbaars, wat is jullie ervaring hiermee? Ik hoor het graag!
G
GroenalsgrasLid
01-01-2024, 00:00
#2
Oké, dat dacht ik inderdaad al.. helaas! Ik weet inderdaad dat er een paar maanden tussen gebruik moet zitten. Speed lijkt mij echt niks moet ik eerlijk zeggen. Ben op zoek naar een beetje chill, ontspannen op xtc vind ik heerlijk namelijk.
A
AlbertospaghettiLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hay hay, er is niks zoals xtc. Helaas kun je het maar een keer in de drie maanden gebruiken maar met een reden. Als je andere drugs die in de buurt komen van xtc wilt gebruiken, moet je alsnog je drie maandjes wachten. In principe alles wat op je serotonine werkt kun je wel vergeten. Je zou speed bijvoorbeeld eens kunnen proberen, of wat psychedelica. Succes.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#4
Groenalsgras zei:
Hallo! Ik gebruik al een tijdje xtc.
(Enige drugs die ik ooit geprobeerd heb)
Omdat ik dat niet te vaak wil doen ben ik op zoek naar iets vergelijkbaars, wat is jullie ervaring hiermee? Ik hoor het graag!
Klik om te vergroten...

Er zijn alternatieven voor MDMA, maar deze werken op vergelijkbare manieren. Het zorgt voor een verhoging van bepaalde neurotransmitters in het brein zoals serotonine en dopamine en zorgt ervoor dat deze tijdelijk niet her-opgenomen worden. Dat is nu eenmaal slecht voor je. Zoals men wel eens zegt: "there is no such thing as a free lunch." Met andere woorden, als je gaat knoeien met de chemie in je brein, zal daar altijd een herstel periode van moeten ondergaan. Hoe korter de pauzes en frequenter het gebruik hoe heviger de en langer de katers zullen zijn. Zo is het altijd geweest, en het zal nooit anders zijn.
H
HierEnDaarEenFuifjeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Helaas is dit iets wat een hoop mensen zoeken, waaronder ik. Wen eraan om het speciaal te houden, zorg voor pauzes die lang genoeg zijn en je leert xtc vanzelf te waarderen voor die paar keer per jaar!

Speed is inderdaad een optie. Je zou 2-CB op lage dosering kunnen proberen. Ga er in ieder geval van uit dat er niets zoals xtc is wat je vaker zou kunnen gebruiken zonder je hersenen te frituren en behoud van effect.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."