Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDeel vd avond vergeten?

Deel vd avond vergeten?

11 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#1
Komt doordat je teveel neemt. Maximale dosis is 2mg per kg lichaamsgewicht. Met 3 pillen zit je daar waarschijnlijk ver overheen.

Combineren met veel alcohol zorgt ook voor gaten.

Hallucineren is meestal een teken van teveel mdma in je systeem.
S
Sneeuwpop1Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik gebruik normaal gesproken ongeveer 1 pil (soms een kwartje meer), die mezijn verkocht als 160 mg pillen, en ik heb een voorraadje liggen. Dit was dus geen "nieuw" spul voor me, en vorige keren was het allemaal relatief prima dus.

Ik ken de bijwerken en de verantwoorde doseringen.
S
Sneeuwpop1Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik ben inmiddels best een ervaren MDMA-gebruiker maar de laatste twee keer overkwam me iets eigenaardigs: ik gebruikte met oud en nieuw best veel, tot aan hallucineren aan toe (expres trouwens, ik vind dat wel lekker), maar ben een deel van die avond echt kwijt. Er zijn wel flarden, maar ik weet dankzij m'n huisgenoot dat we een enorm eind gewandeld hebben, maar ik weet echt niet meer waar naartoe of waar ik was om middernacht. Nou is dat met (als ik het me goed herinner) bijna drie pillen in m'n mik best verklaarbaar.

Maar gisteravond hebben we weer een klein feestje gevierd hier, had goed gegeten, niet teveel op en ik drink al ruim een half jaar niet, maar toch weet ik best ee substantieel deel van de avond niet meer. Dat is echt nieuw voor me, en ook best een beetje irritant.

Herkent iemand dit?
S
Sneeuwpop1Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Jaja dat weet ik wel, maar gisteren had ik no way teveel genomen en dus ook niet gedronken. Ik hallucineerde ook niet, had een vrij lichte high, maar toch een deel van de avond vergeten.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#5
Sneeuwpop1 zei:
Jaja dat weet ik wel, maar gisteren had ik no way teveel genomen en dus ook niet gedronken. Ik hallucineerde ook niet, had een vrij lichte high, maar toch een deel van de avond vergeten.
Klik om te vergroten...
Misschien heb je door de vorige dosissen wel iets verneukt. Gezien je vaak te hoge doseringen nam. Een pauze van een lange periode zal je geen kwaad doen denk ik.
Normaliter 2-3 maanden pauze tussen gebruik houden wordt aangeraden.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#6
Sneeuwpop1 zei:
Jaja dat weet ik wel, maar gisteren had ik no way teveel genomen en dus ook niet gedronken. Ik hallucineerde ook niet, had een vrij lichte high, maar toch een deel van de avond vergeten.
Klik om te vergroten...
Hoeveel heb je dan genomen?

Want als je de ene keer zo even 3 pillen door je kanaal duwt, dan kan een volgende keer 1 pil voor jou als weinig gezien worden, terwijl die pil tegenwoordig alsnog zomaar 200 mg of meer MDMA kan bevatten, waardoor je zo alsnog 2x meer neemt dan aanbevolen voor jouw gewicht bijvoorbeeld.

Vervelende bijwerkingen van MDMA beginnen al gauw boven een verantwoorde dosering. Lang voordat je hallucineert kun je hier al last van krijgen. Dingen als stevig kaakmalen, twitchende ogen, niet meer recht kunnen kijken, wangen kapot bijten, wellicht ook dingen vergeten, etc.

Een verantwoorde dosering van iemand van bijvoorbeeld 70 kilo is 70 tot 105 mg, maximaal misschien 140 mg.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#7
Sneeuwpop1 zei:
Ik gebruik normaal gesproken ongeveer 1 pil (soms een kwartje meer), die mezijn verkocht als 160 mg pillen, en ik heb een voorraadje liggen. Dit was dus geen "nieuw" spul voor me, en vorige keren was het allemaal relatief prima dus.

Ik ken de bijwerken en de verantwoorde doseringen.
Klik om te vergroten...
Als je ze niet hebt laten testen dan weet je ook niet hoe sterk ze zijn.

Het kan ook aan de setting hebben gelegen. Of een soort flashback naar de vorige ervaring. Uiteindelijk reageert iedereen er weer anders op en sommige dingen zijn nog niet bekend omdat dat nog niet onderzocht is.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#8
Sneeuwpop1 zei:
Ik gebruik normaal gesproken ongeveer 1 pil (soms een kwartje meer), die mezijn verkocht als 160 mg pillen, en ik heb een voorraadje liggen. Dit was dus geen "nieuw" spul voor me, en vorige keren was het allemaal relatief prima dus.

Ik ken de bijwerken en de verantwoorde doseringen.
Klik om te vergroten...
Stel dat dat klopt, dan heb je met oud en nieuw een kleine 500 mg binnen gekregen. Kan me best voorstellen dat je daar een enorme dreun van hebt gekregen want dat is echt veel te veel.

Serotonine staat nauw in verband met o.a. de werking van het geheugen lees ik nu. Weinig serotonine kan geheugenverlies teweegbrengen. Spelen met serotonerge drugs is al riskant wanneer je verantwoord gebruikt. Ga je zitten stunten, dan neem je een veel groter risico met je gezondheid natuurlijk.

Het lichaam kan wel heel wat verduren, dus ik verwacht dat je wel zult herstellen als je gezond leeft, maar misschien even een goede lange pauze nemen van mdma? En dan over een tijd weer eens voorzichtig proberen eventueel. Gebeurt het dan weer, dan zou ik als ik jou was stoppen met het gebruik van deze drug. Dan is je lichaam daar gewoon heel duidelijk in. Ben zelf ook sinds kort gestopt met mdma. Kwestie van luisteren naar je lichaam imo.

Maar dat is maar mijn mening erover.
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Is het ook niet typisch aan mdma, dat je veel van de avond vergeet? Als ik een week later eraan terugdenk, weet ik echt alleen nog een paar hoogtepunten.

Ook aan het eind van de avond, als ik uit aan het spacen ben, werkt mijn korte termijn geheugen vaak niet goed meer. Waar hadden we het ook alweer over? Wat was de vraag?
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#10
Natozlato zei:
Is het ook niet typisch aan mdma, dat je veel van de avond vergeet? Als ik een week later eraan terugdenk, weet ik echt alleen nog een paar hoogtepunten.

Ook aan het eind van de avond, als ik uit aan het spacen ben, werkt mijn korte termijn geheugen vaak niet goed meer. Waar hadden we het ook alweer over? Wat was de vraag?
Klik om te vergroten...
Yup heb ik ook 😁
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#11
Natozlato zei:
hadden we het ook alweer over?
Klik om te vergroten...
De meest gestelde vraag op elke after.
F
Flower123Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Ganggang💯 zei:
De meest gestelde vraag op elke after.
Klik om te vergroten...
Huh? Wat? Wacht, wat? Huh?
etc etc etc
Heb regelmatig op afters of tijdens ketvage gesprekken opgenomen met m'n telefoon. Echt heel grappig om terug te luisteren met z'n allen:tearsofjoy:. Wel puur alleen voor jezelf en de mensen op de opname houden, want zou het zelf niet leuk vinden als anderen het horen. Maar dan nog, heerlijk :tearsofjoy:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."