#1
Ja, laat ik benadrukken dat ik je context niet ken maar benzo gebruik springt er voor mij uit wat betreft epilepsie risico. Mijn persoonlijke ervaring met benzos is dat ik vaak aanzienlijk meer consumeerde dan dat ik bewust door had, maar dat hoeft natuurlijk niet voor iedereen op te gaan.Dus als ik recreatief benzo's gebruik, ongeveer 2 keer per week. Krijg ik dan ontwenningsverschijnselen terwijl deze week niet anders was dan andere weken? Het was niet dat ik die dag al een week niks had genomen ofzo. Die eerste aanval was op een vrijdag waarbij ik die dinsdag nog diazepam had gebruikt?
Ontwenning van opiaten kan natuurlijk ook met fysieke bijwerkingen komen maar relatief gezien liggen de (ontwennings)risico's hierbij aanzienlijk lager dan bij benzodiazepine gebruik.
Cannabis is natuurlijk ook een sterke antagonist die signalen in de hersens blokkeert, ontwenning hiervan kan eveneens de intensiteit van signalen doen toenemen.
Het zou gok ik ook goed door de combinatie van middelen (ontwenning) veroorzaakt kunnen wezen. Maar dat is een beetje het eerste wat bij mij opkomt en ik ken je context niet. Voor hetzelfde geld wijs ik je volledig de verkeerde kant op. Met meerdere verschillende substanties die allemaal een invloed hebben op signaaloverdracht in de hersens is het natuurlijk moeilijk zeker weten, als je een stimulant neemt tijdens ontwenning van downers kun je lijkt mij het risico op epilepsie natuurlijk ook wel verhogen.