Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsneussprays

neussprays

3 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
i
itoeroLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo,
Door een neuromusculaire aandoening heb ik een energieprobleem en ben ik verslaafd aan neussprays.
Vroeger nam ik nasonex ( en de homeopatische vorm) maar sinds anderhalf jaar ben ik moeten overstappen op het gebruik van otrivine 1mg metazoline, otrivine 0,5 mg metazoline en sofrasolone. Ik spoel vaak met sterimar en kamillosan.

Bestaan er andere neussprays die nuttig voor mij zijn?
Ik heb net gelezen dat er neussprays bestaan met Iliadin. Is dat sterk genoeg?

groeten,
itoero
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Als je echt klachten hebt waarbij je neusspray nodig hebt zou ik even langs de huisarts gaan. Van die standaard neussprays zoals otrivin verergeren de problemen eigenlijk alleen maar. Zelf heb ik vanwege allergieen een tijdje een neusspray van de huisarts voorgeschreven gekregen wat veel fijner werkte, ik ben alleen de naam kwijt aangezien ik het al een tijd niet meer gebruik.
i
itoeroLid
01-01-2024, 00:00
#3
Het problem is dat er extreem weinig bekend is van m'n aandoening. Ik heb spinocerebellaire ataxie type 7. Dokters die dit kennen bestaan denk ik niet in Belgie.

Ik eet vrij veel maar ben heel mager, ik heb een probleem om op gewicht te blijven.
Metazoline bind met de adrenaline receptor en stimuleert denk ik gewichtsverlies. Daarom dat ik op zoek ben naar iets anders.
W
WoezoeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Yo ik herken je probleem man!

Door mijn scheve neusschot ben ik verslaafd geraakt aan xylomelatozine.

Al ongeveer 4-5 jaar spray ik een neusspray flesje om de 2-3 dagen weg.

Maar ik word binnekort geopereerd aan mn neusschot, dus zal het veel minder erg worden. Daarna is het afkicken geblazen! 2-3 dagen geen neusspray en ff kut slapen maar dan zou het goedkomen zei de kno arts

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."