Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAlternatief Rilatine (drugtest)

Alternatief Rilatine (drugtest)

9 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
M
MymeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hoi

Ik neem sinds een hele tijd rilatine op doktersvoorschrift. Neem meestal 2/3x daags 5mg. Dit helpt me enorm tegen slaapaanvallen en extreme moeheid. Zonder de rilatine lig ik de hele dag in bed. Tevens werkt het extreem eetlust remmend en dat is heel goed voor me, mits ik wel wat kilo's kwijt mag nog en normaal veel te veel eet. Het werkt dus beter dan al die dure afslankproducten op de markt.

Nu heb ik een intake gedaan voor een opname en binnen een maand mag ik er heen, enkel zeiden ze me dat de psychiater daar mijn rilatine wrs gaat schrappen. Dit omdat er nooit een officiële diagnose ADD of iets anders gesteld is. Ze zullen ook wekelijks drugstesten doen (urinetest), dus heeft men vertelt dat zelfs vitamines of een simpele pijnstiller telkens door de psychiater moeten goedgekeurd worden.

Ik vroeg me dus af of jullie (relatief goedkope) alternatieve kennen voor rilatin? Iets dat niet op een drugtest tevoorschijn komt en toch zorgt voor energie en eetlustremming.

Alvast bedankt!

Edit: Mijn extreme moeheid en slaapaanvallen zorgen ervoor dat ik niet kan werken en leef van invaliditeituitkering, volgende week nogmaals naar neuroloog voor resultaten slaaponderzoek. Maar zolang ze niets vinden, wil de psychiater van de opname geen rilatine voorschrijven. Dat terwijl de rilatin ervoor zorgt dat ik eindelijk weer (bijna) normaal kan leven
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik vind dit een heel lastige vraag/probleem.

Waarvoor wordt je opgenomen? Dat is me niet helemaal duidelijk.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Het lijkt het me een slecht idee om te gaan zelfdokteren. Wat dan wel het beste is weet ik ook niet helemaal, wellicht kan je de dokter die je de ritalin voorschrijft contact op laten nemen met de instelling waar je wordt opgenomen. Of laat die ritalin gewoon even voor wat het is, dan wordt snel duidelijk dat je zonder alleen maar ligt te slapen.

Uppers om af te vallen ben ik fel tegenstander van. Dan kan je beter voor een maagverkleining gaan lijkt me als het echt zo erg is.
V
VchipLid
01-01-2024, 00:00
#4
Uhm, qua legale goedjes weet ik zo niks... Zorg dat je een AD(H)D diagnose krijgt. Ritalin wordt ook voorgeschreven aan mensen die snel overprikkeld raken en voor mensen die moeilijk wakker kunnen blijven. Hersenschade, autisme.
Hoe komt het dat je zonder ritalin slecht uit bed kan komen? Dat komt voor bij mensen met ADD en autisme. Er zijn meer mensen die slecht functioneren zonder methylfenidaat aka ritaline.

Verder heb je gaurana en wat nootropics die een soort van legaal zijn. Verder heb je ephedra, efedrine, (dex)amfetamine, maar das allemaal illegaal of alleen te verkrijgen via de dokter. Wat ook legaal is (dacht ik, google it) is DMAE. Dat zit in vis en in grote hoeveelheid geeft dat een oppeppend gevoel. Is het proberen waard?
M
MymeLid
01-01-2024, 00:00
#5
acht.zes zei:
Ik vind dit een heel lastige vraag/probleem.

Waarvoor wordt je opgenomen? Dat is me niet helemaal duidelijk.
Klik om te vergroten...
Ik word opgenomen voor psychische problemen. De slaapproblemen maken me psychisch kapot en ik wissel fel van stemming (heel zwart denken en dan weer even daarna super positief zijn). Bovendien heb ik post traumatisch stress syndroom. Dus daarbij gaan ze me helpen
M
MymeLid
01-01-2024, 00:00
#6
PsychedelicMagic zei:
Uhm, qua legale goedjes weet ik zo niks... Zorg dat je een AD(H)D diagnose krijgt. Ritalin wordt ook voorgeschreven aan mensen die snel overprikkeld raken en voor mensen die moeilijk wakker kunnen blijven. Hersenschade, autisme.
Hoe komt het dat je zonder ritalin slecht uit bed kan komen? Dat komt voor bij mensen met ADD en autisme. Er zijn meer mensen die slecht functioneren zonder methylfenidaat aka ritaline.

Verder heb je gaurana en wat nootropics die een soort van legaal zijn. Verder heb je ephedra, efedrine, (dex)amfetamine, maar das allemaal illegaal of alleen te verkrijgen via de dokter. Wat ook legaal is (dacht ik, google it) is DMAE. Dat zit in vis en in grote hoeveelheid geeft dat een oppeppend gevoel. Is het proberen waard?
Klik om te vergroten...
Dank je voor de tips!
M
MymeLid
01-01-2024, 00:00
#7
acht.zes zei:
Het lijkt het me een slecht idee om te gaan zelfdokteren. Wat dan wel het beste is weet ik ook niet helemaal, wellicht kan je de dokter die je de ritalin voorschrijft contact op laten nemen met de instelling waar je wordt opgenomen. Of laat die ritalin gewoon even voor wat het is, dan wordt snel duidelijk dat je zonder alleen maar ligt te slapen.

Uppers om af te vallen ben ik fel tegenstander van. Dan kan je beter voor een maagverkleining gaan lijkt me als het echt zo erg is.
Klik om te vergroten...
Ja oké, zal zo wel moeten. Hoop dat de neuroloog me hierbij kan helpen dan
P
PompenLid
01-01-2024, 00:00
#8
Myme zei:
Tevens werkt het extreem eetlust remmend en dat is heel goed voor me, mits ik wel wat kilo's kwijt mag nog en normaal veel te veel eet. Het werkt dus beter dan al die dure afslankproducten op de markt.
Klik om te vergroten...

Het werkt uitstekend inderdaad iets wat je eetlust remt, ik ben zelf ook zat kilo's kwijt door dat.
Alleen zodra je dat effect niet meer hebt eet je met gemak een groot gedeelte van het verloren gewicht terug.

Wat mij helpt om gemakkelijk kilo's kwijt te raken (zonder sporten aangezien "ik" dat gewoon weg kut vind)
- Vervang 90% van wat je op een dag drinkt voor water.
- Ik eet 5 dagen in de week groenten
- Alle tussendoortjes heb ik vervangen voor fruit (Bananen vullen goed)

Reagerend op je vraag een alternatief wat niet op de drugstest verschijnd: "Caffeine"

Groetjes
M
Martijn83Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Heb je al eens van Modafinil gehoord?
Dat is eigenlijk voor mensen met narcolepsie maar wordt ook gebruikt voor mensen met ADD/ADHD.
Maar de laatste jaren ook om cravings/zucht van verslaafden op te vangen.
Ik kreeg het van een verslavings psychiater voorgeschreven ivm coke cravings (base/crack)
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik dacht ook aan modafinil. Het werkt relatief lang, houdt je wakker/alert en heeft amper tot geen recreatieve waarde waardoor het veel minder verslavingspotentieel lijkt te hebben vergeleken met methylfenidaat/amfetamine. Het heeft dan ook een ander werkingsmechanisme dan de amfetamine-achtigen.

Zelf vind ik het goed werken bij moeheid, het effect zit gevoelsmatig een beetje tussen methylfenidaat en cafeïne in en voelt minder pushy, wat natuurlijker. Ik zou het zeker eens noemen bij je neuroloog. Heb geen idee of het op de drugstest te zien is eigenlijk.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."