#1
Hee ik had een vraagje waar ik al paar dagen mee worstel.
Dagelijks neem ik zn 50+ mg amitriptyline in de avond om beter van te slapen. Deze heeft een vrij lange halfwaardetijd.
In de ochtend neem ik graag een 500mg capsule St. Janskruid (hypericine). Dit natuurlijke anti depressivum speelt ook in op de serotonine spiegel net als mijn amitriptyline. Ook St. Janskruid heeft een behoorlijke halfwaardetijd (+-24uur).
Als ik niks vreemds merk, op heel misschien iets opvallender kloppende hartslag die ik niet beschouw als hartkloppingen.. (die overigens ook medeveroorzaakt wordt door Ritalin die ik ook slik)
Kan ik er dan vanuit gaan dat dit alles geen kwaad kan?
PS: mijn melatonine is op, en pak dus laatste paar daagjes de voorloper hiervan L-Tryptofaan (jaja, wéér een sero-influencer..)
Het zal wss niet heel gezond zijn voor een lifetime, die trypto gaat weer de kast in wanneer de nieuwe melatonine er is.
Mijn brandende vraag is: Kan ik wél nog dagelijk het St. Janskruid nemen terwijl ik 's avonds telkens die amitriptyline slik? Ik vraag het liever hier dan bij mijn huisarts. Die zal zeggen, nee niet doen omdat hij twijfelt zonder echt te weten waarover hij oordeelt.. dat is dus de reden dat ik om jullie expertise vraag, heb ik meer vertrouwen in nmlk..
Alvast bedankt ik kijk uit naar jullie mening!
Dagelijks neem ik zn 50+ mg amitriptyline in de avond om beter van te slapen. Deze heeft een vrij lange halfwaardetijd.
In de ochtend neem ik graag een 500mg capsule St. Janskruid (hypericine). Dit natuurlijke anti depressivum speelt ook in op de serotonine spiegel net als mijn amitriptyline. Ook St. Janskruid heeft een behoorlijke halfwaardetijd (+-24uur).
Als ik niks vreemds merk, op heel misschien iets opvallender kloppende hartslag die ik niet beschouw als hartkloppingen.. (die overigens ook medeveroorzaakt wordt door Ritalin die ik ook slik)
Kan ik er dan vanuit gaan dat dit alles geen kwaad kan?
PS: mijn melatonine is op, en pak dus laatste paar daagjes de voorloper hiervan L-Tryptofaan (jaja, wéér een sero-influencer..)
Het zal wss niet heel gezond zijn voor een lifetime, die trypto gaat weer de kast in wanneer de nieuwe melatonine er is.
Mijn brandende vraag is: Kan ik wél nog dagelijk het St. Janskruid nemen terwijl ik 's avonds telkens die amitriptyline slik? Ik vraag het liever hier dan bij mijn huisarts. Die zal zeggen, nee niet doen omdat hij twijfelt zonder echt te weten waarover hij oordeelt.. dat is dus de reden dat ik om jullie expertise vraag, heb ik meer vertrouwen in nmlk..
Alvast bedankt ik kijk uit naar jullie mening!