Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAfbouw Anti-Psychotica ervaringen? (Achteraf effecten)

Afbouw Anti-Psychotica ervaringen? (Achteraf effecten)

2 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
P
PompenLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik slik nu al zo'n 3 jaar anti-psychotica (Olanzapine) 7,5 mg elke dag.
Alleen ben ik op het punt gekomen dat ik vrijwel zeker ben dat ik dit medicijn niet meer nodig heb.
Aangezien ik het toen de tijd heb voorgeschreven als middel om rustig te kunnen slapen.
En om mijn depressieve gedachten en gevoelens te onderdrukken.

Voordat ik uberhaupt aan afbouwen begin zal dit eerst goed overlegd moeten worden met mijn psychiater dat is logisch.
Alleen ik lees op internet eigenlijk voornamelijk een hoop after-effects die erbij kunnen komen kijken.
Onder andere blijvend geheugenschade en een vorm van parkinson wat kan aanhouden voor een lange tijd.
Bewegingstoornis tics.

Als mensen hier meer over weten of ervaring mee hebben dan hoor ik dat graag.
R
RebellLid
01-01-2024, 00:00
#2
Dit is hele zware materie 3 jaar lang aan dit medicijn is erg heftig en dan staat je zeker wat te wachten.
Wat ik wel weet is dat de begeleiding na het stoppen intensief moet worden begeleid.

Als jullie deze keuze gaan maken zou je een boekje open moeten doen over je drugsgebruik.
Want na het stoppen van zo een zware medicijn in combinatie met zwaar drugsgebruik zou je in een psychose terecht kunnen komen waar je nooit meer uit komt.

Dus wees voorzichtig en ik denk dat je de mensen die je begeleiden wel de kans moet geven om het goed te doen, dus dan moeten ze weten wat er speelt.

En ik weet dat jij het er niet helemaal mee eens bent hoe deze mensen te werk gaan want dat heb ik ook vaak.
Maar zodra ze niet alles weten kunnen ze je al helemaal niet goed helpen.
p
pinkieLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ja let aub goed op bij het afbouwen en laat je bij elke stap goed begeleiden. Ik ben na een jaar met banale sipralexa gestopt en ik heb me echt verschrikkelijk gevoeld en nu na twee volle weken ben ik met momenten nog zo licht in m’n hoofd als iets. Let dus goed op en geef op tijd aan als je voelt dat er iets niet goed zit..

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."