Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsConcerta misbruik en waarom werkt het maar een uur??

Concerta misbruik en waarom werkt het maar een uur??

5 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
A
Alza54Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik ben 32 jaar oud, sinds mijn 14 is de diagnose ADHD gesteld maar voor mijn gevoel heb ik dit mijn hele leven al.
Ik kreeg kablam meteen eeen recept voorgeschreven of het me zal helpen.
Ik heb alle mogelijke doseringen zowat wel gebruikt. Ritalin kreeg ik. Ik heb ook wel dextroamfetamine gekregen maar dit gaf voor mij geen verschil.
Ik heb wel ADHD maar om eerlijk tezijn misbruik ik die ritalin al vanaf het begon; het gaf me een heerlijke “exiting rush”
Soms nam ik er 4in 1x maar dat was minstens (zeg maar de spacebarriere) meestal nam ik er 10 per uur en dan opnieuw 10
Precies een uur later ik had serieus mijn wekker gezet op precies een uur na een volgende dosering.

En knallen,.. ieder uur weer., en dan lekker gamen WoW!
ik krijg hyperfocus als ik dit doe. Dat wil zeggen dat je helemaal 100%in het spel zit fantastisch allemaal

Ik krijg hedendaags nog steeds methylfenidaat maar dan (op dit moment) 54 Mg
En hoezo kan je die niet misbruiken dan???? Ik heb een tangetje op mijn bureaunetwerken knip hem in 3stukken in de lengte en dat weer door de helft, zo hou ik zes stukjes over die ik gewoon inslik en hoppa het misbruiken is weer gelukt.
Je kan ze ook pletten! Simpelweg onder een stoelpoot en dan pletten.!!!

Dit doe ik dus al een tijdje en echt alle 54mg krijg je binnen en na precies tussen 15-20 min begint het te werken.
Ohja die skin die om de pil zit bevat 22% methylfenidaat dus zonde om weg te gooien.

Ik wordt echt heel creatief ervan. Meestal ga ik gamen eigenlijk altijd en het lijkt wel of de tijd 2xzo snel gaat
En na een uur moet ik bijnemen anders krijg ik een dipje.

Maar weeet iemand van jullie waarom het precies tot 1uur na inname het gevoel weg gaat??? Altijd al zo geweest maar de lol stopt na een uur.

Ik heb nu speed op en dacht een beetje over drugs te lezen
Afein

Ik hoop dat iemand vragen heeft, ik weet ook veel van drugs helemaal dus van de psychostimulerende middelen.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ja, omdat je door het misbruiken hiervan tolerantie hebt ontwikkelt. En aan je toon te horen lijkt het er ook niet op alsof het snel weer normaal gaat werken. Wellicht is het een goed idee om dit voor te leggen aan een psych.
H
Hen3Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Alza54 zei:
Ik ben 32 jaar oud, sinds mijn 14 is de diagnose ADHD gesteld maar voor mijn gevoel heb ik dit mijn hele leven al.
Ik kreeg kablam meteen eeen recept voorgeschreven of het me zal helpen.
Ik heb alle mogelijke doseringen zowat wel gebruikt. Ritalin kreeg ik. Ik heb ook wel dextroamfetamine gekregen maar dit gaf voor mij geen verschil.
Ik heb wel ADHD maar om eerlijk tezijn misbruik ik die ritalin al vanaf het begon; het gaf me een heerlijke “exiting rush”
Soms nam ik er 4in 1x maar dat was minstens (zeg maar de spacebarriere) meestal nam ik er 10 per uur en dan opnieuw 10
Precies een uur later ik had serieus mijn wekker gezet op precies een uur na een volgende dosering.

En knallen,.. ieder uur weer., en dan lekker gamen WoW!
ik krijg hyperfocus als ik dit doe. Dat wil zeggen dat je helemaal 100%in het spel zit fantastisch allemaal

Ik krijg hedendaags nog steeds methylfenidaat maar dan (op dit moment) 54 Mg
En hoezo kan je die niet misbruiken dan???? Ik heb een tangetje op mijn bureaunetwerken knip hem in 3stukken in de lengte en dat weer door de helft, zo hou ik zes stukjes over die ik gewoon inslik en hoppa het misbruiken is weer gelukt.
Je kan ze ook pletten! Simpelweg onder een stoelpoot en dan pletten.!!!

Dit doe ik dus al een tijdje en echt alle 54mg krijg je binnen en na precies tussen 15-20 min begint het te werken.
Ohja die skin die om de pil zit bevat 22% methylfenidaat dus zonde om weg te gooien.

Ik wordt echt heel creatief ervan. Meestal ga ik gamen eigenlijk altijd en het lijkt wel of de tijd 2xzo snel gaat
En na een uur moet ik bijnemen anders krijg ik een dipje.

Maar weeet iemand van jullie waarom het precies tot 1uur na inname het gevoel weg gaat??? Altijd al zo geweest maar de lol stopt na een uur.

Ik heb nu speed op en dacht een beetje over drugs te lezen
Afein

Ik hoop dat iemand vragen heeft, ik weet ook veel van drugs helemaal dus van de psychostimulerende middelen.
Klik om te vergroten...
Ik heb die dinge ook maar snuiven moet je ze niet maat
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik heb hetzelfde met reguliere ADHD medicatie, dat de hyperfocus enorm versterkt wordt en ik niet meer kan stoppen met wat ik aan t doen ben. Dat kan er op wijzen dat de onbalans in je hersenen betreffende neurotransmitters juist een teveel aan dopamine/noradrenaline betreft ipv te weinig en dan zou je juist atypische ADHD medicatie kunnen proberen die dopamune/noradrenaline remt ipv stimuleert (wellbutrin bijvoorveeld).

Voor mij werkt dit uitstekend, een betere focus maar wel een die te sturen is in plaats van dat constant in de hyperfocus zitten met ritalin.

Ja ik weet dat de vraag anders is, maar wou dit toch tegen je zeggen.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#5
acht.zes zei:
atypische ADHD medicatie kunnen proberen die dopamune/noradrenaline remt ipv stimuleert (wellbutrin bijvoorveeld).
Klik om te vergroten...
Bupropion is ook gewoon een heropname remmer en releaser van dopamine/noradrenaline, dus ben benieuwd waar jij vandaan haalt dat het dopamine/noradrenaline zou remmen ipv stimuleren? Lijkt me überhaupt raar om iemand met AD(H)D een medicijn te geven waardoor er nog minder dopamine/noradrenaline beschikbaar is.

Wel lees ik dat het oraal gemetaboliseerd wordt in stoffen die ook op nicotine receptoren werken en daarnaast veel selectiever zijn voor noradrenaline over dopamine. Een betere verklaring lijkt het me dan ook dat het aanzienlijk minder met dopamine doet waardoor je niet zo'n hyperfocus hebt.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#6
Psychedelibee zei:
Wel lees ik dat het oraal gemetaboliseerd wordt in stoffen die ook op nicotine receptoren werken
Klik om te vergroten...
Klopt. Mensen krijgen het ook voorgeschreven als hulp om te stoppen met (sigaretten) roken. Is erg effectief blijkt.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."