Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAfkicken met buprenorfine

Afkicken met buprenorfine

3 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
P
Prof-junkLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo allemaal.

Ik ben benieuwd naar jullie mening!

Ik loop nu al twee jaar bij tactus verslavingszorg. En het lukt mij maar niet om van de drugs af te blijven. Ik gebruik 1 dag en stop daarna een dag of 3 tot 4. Daarna gebruik ik weer omdat ik me ernstig slecht voel als ik niks gebruik. Mijn voorkeur gaat uit naar opiaten (heroine, oxycodon, tramadol) en alcohol. De opiaten is iets van de laatste tijd. De arts van Tactus wil mij dagelijks suboxone voor gaan schrijven om ervoor te zorgen dat ik niet allerlei middelen hoef te gebruiken om me goed te voelen en zodat ik in ieder geval gecontroleerd en veiliger gebruik. Maar ik hoor veel verhalen over hoe moeilijk het is om van de suboxone ag te komen en dat de meeste mensen er nooit meer afkomen. Is het misschien verstandiger om met sterke benzo's wat te kicken en dan langzaam af te bouwen of is suboxone toch veiliger als dat ik hoor.
h
hansje1963Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Hoi,
Hoe is het inmiddels met je? Ik ben 25 Juni dit jaar met Subutex begonnen (geen Suboxone dus gezien ik niet tegen de Naloxon kan) ik ben ingesteld gedurende 1 week en kwam uit op 8 mg p/dg , vandaag 15-08 is er dus 2 mg bijgekomen omdat ik toch nog steeds na enkele weken wat last ervaarde.Ik zit nu dus op 10mg wat voldoende is.Van Subutex is het makkelijker afkicken als van de Methadon, althans, dat is mijn ervaring.
Ik ben langdurig verslaafd en na een hoge dosis Methadon afgebouwd van 140mg naar 25 mg om daarna overgezet te worden, ik spreek hier over jaren gebruik!Eeerst 15 jaar heroine, daarna Methadon icm heroine, daarna alleen Methadon en nu ben ik eindelijk zover dat ik op de Subutex sta, persoonlijk vind ik Subutex véél beter als Methadon gezien ik zeer helder ben en zelfs bezig ben met reïntegratie etc.Probeer benzo's te mijden, dat is ook rotzooi, met name in hogere doses!
Nou, als je vragen hebt kan je me altijd hier wel vinden, succes!!
L
Linda1979Lid
01-01-2024, 00:00
#3
hansje1963 zei:
Hoi,
Hoe is het inmiddels met je? Ik ben 25 Juni dit jaar met Subutex begonnen (geen Suboxone dus gezien ik niet tegen de Naloxon kan) ik ben ingesteld gedurende 1 week en kwam uit op 8 mg p/dg , vandaag 15-08 is er dus 2 mg bijgekomen omdat ik toch nog steeds na enkele weken wat last ervaarde.Ik zit nu dus op 10mg wat voldoende is.Van Subutex is het makkelijker afkicken als van de Methadon, althans, dat is mijn ervaring.
Ik ben langdurig verslaafd en na een hoge dosis Methadon afgebouwd van 140mg naar 25 mg om daarna overgezet te worden, ik spreek hier over jaren gebruik!Eeerst 15 jaar heroine, daarna Methadon icm heroine, daarna alleen Methadon en nu ben ik eindelijk zover dat ik op de Subutex sta, persoonlijk vind ik Subutex véél beter als Methadon gezien ik zeer helder ben en zelfs bezig ben met reïntegratie etc.Probeer benzo's te mijden, dat is ook rotzooi, met name in hogere doses!
Nou, als je vragen hebt kan je me altijd hier wel vinden, succes!!
Klik om te vergroten...
Hoi
Waarom kun je niet tegen naloxen? Dus niet tegen subuxone.
Krijg je Dan in dat geval temgestic of subotex(zelfde toch?)?
Weet jij hoe lang te wachten met in name suboxone na laatste hoeveelheid oxycodon? Ik word nl. niet echt ziek Maar suicidaal en koortsig
h
hansje1963Lid
01-01-2024, 00:00
#4
In mijn geval kreeg ik idd Subutex omdat ik niet tegen de naloxone kan, vooral na langdurig gebruik van suboxone,zit nu op 2.8mg subuteex 2mg en 4 tabs van temgesic 0,2mg, het beste is 24 uur te wachten na de laatste dosis Oxy maar die dosis moet dan wel in verhouding staan met 30mg methadon of minder, je arts weet wel wanneer je kunt overstappen dus zou ik daar mee in overleg gaan,suicidaal en koortsig is ernstig dus ik zou spoedig met je (verslavings)-arts hierover in contact treden, succes!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."