Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHoelang onrust na stoppen oxycodon

Hoelang onrust na stoppen oxycodon

14 antwoorden
23 weergaven
18-5-2026
L
Lytje poleLid
01-01-2024, 00:00
#1
Bij mij is nog nooit depressie of een andere aandoening geconstateerd.

Betekent niet dat ik altijd blij ben. Teveel drugs/medicijnen kunnen je aardig beïnvloeden heb ik gemerkt.
J
Jj1982Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Hoi,
Ivm pijn kreeg ik eerst dyflonac. Hielp niet. Tramadol idem....dus toen oxcycodon. 10 mg verlengde afgifte. Per dag 2. Ben na 1 of 2 weken naar 1x p dag 10mg gegaan...en stom genoeg elke avond 1 pil. Ik dacht dan slaap ik goed en pijn vrij. Na weer een week voelde ik teveel rare dingen rond de tijs van inname en moest er ook van de orthopeed af. Ivm verslaving en wisselwerking. Ik slik ook prozac.

Dus toen een week 5 mg elke avond en sinds donderdag niets meer. Nu 4e avond. Ben verschrikkelijk onrustig en kan niet slapen. Begint uur of 1800 tot 500. Vanaf uur of 5 word ik weer rustig. Ben kapot.

Wanneer was dit bij jullie dat het minder werd? Gisteren was een vreselijke nacht. Zal het miss nu minder worden?

Ik heb liever beetje pijn dan deze onrust. En de misselijkheid en ziek gevoel vind ik niet erg.
Ik heb oxzopam ofzo. Maar wil niet weer verslaafd worden. Dan stel ik het probleem alleen maar uit.

En is het normaal dat die onrust alleen is op het moment dat ik een dosis nam?

En dat hele ontspannen gevoel van wegzakken in bed....voel ik nu ook rond uur of 5 a 6 uur smorgens . Heel dizzy....en sloom. Soort trans......net alsof ik dan toch een dosis genomen heb. Herkenbaar?

Dank je wel.
L
Lytje poleLid
01-01-2024, 00:00
#3
Jj1982 zei:
Hoi,
Ivm pijn kreeg ik eerst dyflonac. Hielp niet. Tramadol idem....dus toen oxcycodon. 10 mg verlengde afgifte. Per dag 2. Ben na 1 of 2 weken naar 1x p dag 10mg gegaan...en stom genoeg elke avond 1 pil. Ik dacht dan slaap ik goed en pijn vrij. Na weer een week voelde ik teveel rare dingen rond de tijs van inname en moest er ook van de orthopeed af. Ivm verslaving en wisselwerking. Ik slik ook prozac.

Dus toen een week 5 mg elke avond en sinds donderdag niets meer. Nu 4e avond. Ben verschrikkelijk onrustig en kan niet slapen. Begint uur of 1800 tot 500. Vanaf uur of 5 word ik weer rustig. Ben kapot.

Wanneer was dit bij jullie dat het minder werd? Gisteren was een vreselijke nacht. Zal het miss nu minder worden?

Ik heb liever beetje pijn dan deze onrust. En de misselijkheid en ziek gevoel vind ik niet erg.
Ik heb oxzopam ofzo. Maar wil niet weer verslaafd worden. Dan stel ik het probleem alleen maar uit.

En is het normaal dat die onrust alleen is op het moment dat ik een dosis nam?

En dat hele ontspannen gevoel van wegzakken in bed....voel ik nu ook rond uur of 5 a 6 uur smorgens . Heel dizzy....en sloom. Soort trans......net alsof ik dan toch een dosis genomen heb. Herkenbaar?

Dank je wel.
Klik om te vergroten...
Zelf heb ik de afgelopen paar jaar dit middel regelmatig gebruikt. Van ik denk oktober vorig jaar tot augustus dit jaar dagelijks, op een gegeven moment nam ik 60+ mg per dag.

Vanaf mei had ik mij voorgenomen te stoppen, na twee keer een terugval van een week of 2 aaneengesloten gebruik is dit gelukt.

Zelf ben ik na een cold turkey stop wel een weekje lichamelijk van slag. Heel slecht slapen, na de tweede dag ‘s nachts vreemd gevoel in mijn armen. Diaree. Slecht humeur.

Wat mij heeft geholpen is veel sporten om lekker moe te worden en de eerste week 15mg diazepam of 200 mg ketamine per dag. Dit zou ik niet aanbevelen maar omdat ik zelf niet verslavingsgevoelig ben voor diazepam kan dit in mijn geval. ‘s nachts melatonine.

Van de zomer ook een paar keer getript (zonder oxy) wat volgens mij ook heeft geholpen.

Ik merk wel dat ik af en toe cravings heb maar ik haal het gewoon niet meer in huis. Het prijskaartje helpt daarbij ook.

Sterkte!
J
JPNjuniseatnuLid
01-01-2024, 00:00
#4
Hoi, 64 jaar en nooit drugs gebruikt. Oxicodon / Oxinorm (dispenseerbaar) voorgeschreven gekregen 5MG, later 10 MG en nog later 20 MG. Er zijn eind vorig jaar meerdere opeenvolgende dagen geweest dat ik een hele doos van 20 MG innam, dus 28 tabletjes van 20 MG = 560 MG per dag.
Ik ben nu al 6 dagen volledig gestopt met die OXI. Zwaar! Vrienden hebben mij verwittigd dat zo'n hele doos dodelijk kon geweest zijn. Klopt dit? Weet iemand vanaf welke dosis je in levensgevaar bent?
Alvast bedankt.
Vriendelijke groeten,
JPNjuniseatnu
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#5
Jj1982 zei:
Wanneer was dit bij jullie dat het minder werd? Gisteren was een vreselijke nacht. Zal het miss nu minder worden?
Klik om te vergroten...
Ik lees dat de afkickverschijnselen in de regel zo'n week aanhouden. Maar psychologische klachten en cravings kunnen langer duren.

JPNjuniseatnu zei:
Hoi, 64 jaar en nooit drugs gebruikt. Oxicodon / Oxinorm (dispenseerbaar) voorgeschreven gekregen 5MG, later 10 MG en nog later 20 MG. Er zijn eind vorig jaar meerdere opeenvolgende dagen geweest dat ik een hele doos van 20 MG innam, dus 28 tabletjes van 20 MG = 560 MG per dag.
Ik ben nu al 6 dagen volledig gestopt met die OXI. Zwaar! Vrienden hebben mij verwittigd dat zo'n hele doos dodelijk kon geweest zijn. Klopt dit? Weet iemand vanaf welke dosis je in levensgevaar bent?
Alvast bedankt.
Vriendelijke groeten,
JPNjuniseatnu
Klik om te vergroten...
Moeilijk te zeggen omdat overdosering bij oxycodon tolerantie afhankelijk is. Als je al langere tijd oxycodon neemt en de dosering steeds omhoog hebt gebracht, zal je lichaam dus wennen aan de stof. Wat niet betekent dat mensen dan alsnog niet kunnen overdoseren, want dat gebeurt geregeld. Hoge doseringen voor iemand kunnen trouwens leiden tot complicaties zoals een vertraagde ademhaling die inderdaad tot de dood kan leiden.

Als je een hele doos van een zware pijnstiller op een dag inneemt, is het dan niet handig om eerst even onderzoek te doen naar de gevaren? De informatie is in een minuut opgezocht. Mensen zijn inderdaad gestorven op deze manier, dus het is geen vergeefse moeite.
J
JPNjuniseatnuLid
01-01-2024, 00:00
#6
Beste Mindless, een hele doos heb ik slechts 3 of 4 keer gebruikt in 18 maanden tijd. Meestal NAM ik 8 à 12 tablets van 20 MG per dag. De oorzaken van de pijn is gekend en er bestaat geen oplossing voor, geen alternatieve pijnstillers, geen accupunctuur enz... Een lichaam van 64 verpakt in een lichaam van 90. De gevaren van oxicodon zijn mij heel goed bekend en ik heb zeker urenlang, dagenlang zo veel mogelijk opgezocht.
Groetjes, JPN zevende dag zonder gebruik)
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#7
Dat klinkt heel erg lastig. Maar het is dus heel moeilijk te zeggen wanneer men een dodelijke dosering neemt, omdat het tolerantie afhankelijk is. Maar er zijn dus wel degelijk veel gevallen van overdosering met dit middel. Na heroïne geloof ik de meeste in de opiaten familie.

Je bent nu goed bezig zo te lezen. :) Wordt het al wat minder zwaar?
J
JPNjuniseatnuLid
01-01-2024, 00:00
#8
Vandaag in het de negende dag en dus gisteren was niet de zevende dag maar wel de achtste.
PS: die tekst van C.G. Jung is absolute top!
Het gaat wel maar ik heb heel veel spierpijn in beide benen. Zalfjes helpen totaal niet. Ook regelmatig spasmen die ik niet onder controle kan houden. Als je daar info over weet, welkom!
MVG,
JPN
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#9
Dat weet ik helaas niet. Misschien dat er hier ervaringsdeskundigen zitten op het gebied van oxycodon gebruik en afkickverschijnselen. Ik weet zo niet wie dat zijn hier helaas, maar ze zijn er wel.

Mooie quote van een intrigerende man ja. :)
J
JPNjuniseatnuLid
01-01-2024, 00:00
#10
Vandaag tiende dag "Cold Turkey"
Grtz,
JPN
L
Linda1979Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Cold turkey stoppen oxy. Hoe om te gaan met angsten. Zit op 80 mg per dag. Wil niet afbouwen
L
Linda1979Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Lichamelijk waar has je last van en hoe lang gebruikte je het(iedere dag)?
L
Lytje poleLid
01-01-2024, 00:00
#13
erikindecloud zei:
Cold turkey stoppen oxy. Hoe om te gaan met angsten. Zit op 80 mg per dag. Wil niet afbouwen
Klik om te vergroten...
Ik zat onder de 80mg per dag (rond de 60mg). Gestopt in 1x en geen angsten gehad. Wel lichamelijk een week last en langere tijd psychisch, in de zin van cravings en dat je vaak een beetje geïrriteerd bent omdat je “wollen dekentje” weg is.
L
Linda1979Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Lange tijd ook last van depressies gehad?
T
Twirley BirdLid
01-01-2024, 00:00
#15
Knap bezig man , wil je veel succes wensen. Het is erg moeilijk voor bijna iedereen. Kudo's je bent een voorbeeld voor velen!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."