Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsslechte eerste ervaring xtc

slechte eerste ervaring xtc

9 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
B
Bunni020Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Hoi.
Mijn eerste ervaring xtc was heel erg naar. In plaats van dat het middel me vrolijk maakte en stimuleerde, kreeg ik er suïcidale gedachtes van. Ik heb zelf geen verhalen gelezen van mensen die dit ook hebben gehad, dus wou ik mijn verhaal delen.

Ik was destijds 14 jaar oud en nam het met mijn exvriendje. Toen we het namen waren we om 2:00 uur s' nachts buiten in een of ander park, bij een plek ver van mijn huis. Hij woonde in een andere stad dan ik. Ik voelde me er niet prettig, want ik was er nog niet helemaal klaar voor om xtc te nemen. Ik was in die periode ook een beetje depressief. Ik nam een halve pil. Ik weet niet wat de dosering was.

Na een halfuur dat ik het had genomen, was het ingewerkt. Mijn exvriendje was inmiddels weggelopen en ik was alleen op straat. Terwijl ik over straat liep had ik het gevoel dat ik wel door de grond kon zakken. Ik wou verdwijnen. Ik deed destijds aan zelf beschadiging en deed dat tijdens de xtc trip toen weer .. op straat. Ik moest niet huilen ofzo, ik had vooraal een heel erg leeg/somber gevoel en had geen zin meer om te leven. Ik had het gevoel alsof een soort demonen/schaduwen me achtervolgden en negatieve gedachtes in mijn brein printten.
Na geen 10 minuten vond ik mijn exvriend weer. Hij was wel blij. Samen gingen we weer terug naar zijn huis. Terwijl hij achter zijn bureau naar muziek zat te luisteren en half zat te dansen, zat ik met een ziek gevoel in zijn bed en deed weer aan zelfbeschadiging. Ik was bang dat ik de controle over mezelf zou verliezen en zelfmoord zou plegen, daarom vroeg ik aan hem of hij het raam dicht kon doen (in het geval ik er uit zou springen). Uiteindelijk krijg mijn exvriend weer last van hallucinaties in het donker (vanwege een vorige bad-lsd-trip) dus hadden we samen buiten gelopen tot 6 uur, tot het weer bijna licht werd (en hij geen hallucinaties meer zou zien). Om 7 uur sliepen we. De ochtend na de trip voelde ik me net zo slecht. Na 3 dagen voelde ik me weer normaal op zich.

De hele xtc trip was vervelend. Ik raad niemand aan om drugs te nemen als je je niet prettig voelt.
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#2
Goed advies inderdaad! Gelukkig gaat het beter met je. Dat is enorm schrikken natuurlijk! Waarschuwing is altijd goed. 😊
B
Bunni020Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Bunni020 zei:
Na een halfuur dat ik het had genomen, was het ingewerkt. Mijn exvriendje was inmiddels weggelopen en ik was alleen op straat. Terwijl ik over straat liep had ik het gevoel dat ik wel door de grond kon zakken. Ik wou verdwijnen. Ik deed destijds aan zelf beschadi
Klik om te vergroten...
Eik zei:
Hoi @Bunni020 ,

Welkom op het forum. Wat vervelend dat je zo’n nare kennis making met xtc hebt gehad. 14 jaar is ook wel echt heel jong om met dat soort drugs in aanraking te komen. Dan zie je het toch vaak fout gaan. Ik weet niet hoe lang geleden dit verhaal is, maar hoe gaat het nu met je? Heb je nog steeds last van depressieve gevoelens?


Wijze raad die Je hier deelt. Drugs nemen als je slecht in je vel zit is meestal geen goed plan inderdaad…
Klik om te vergroten...
Het gaat nu weer goed.
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#4
Hoi @Bunni020 ,

Welkom op het forum. Wat vervelend dat je zo’n nare kennis making met xtc hebt gehad. 14 jaar is ook wel echt heel jong om met dat soort drugs in aanraking te komen. Dan zie je het toch vaak fout gaan. Ik weet niet hoe lang geleden dit verhaal is, maar hoe gaat het nu met je? Heb je nog steeds last van depressieve gevoelens?

Bunni020 zei:
Ik raad niemand aan om drugs te nemen als je je niet prettig voelt.
Klik om te vergroten...
Wijze raad die Je hier deelt. Drugs nemen als je slecht in je vel zit is meestal geen goed plan inderdaad…
L
LilbitdrugaddictedLid
01-01-2024, 00:00
#5
Hey, wat rot dat je je eerste ervaring zo hebt meegemaakt. De volgende keer als je het gaat doen zorg dat je in een goede stemming bent en niet depressief bent of suicidale gedachtens hebt, je omgeving maakt ook veel uit dus zorg dat je met leuke mensen bent en je blij bent. Tip als je je toch slecht gaat voelen zorg dat iemand je gerust stelt en luister leuke muziek die jou normaal blij maken (muziek bepaalt heel erg je ervaring hoe je het ervaart)
A
Aron Kurwa777Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Is wel een jonge leeftijd om te beginnen , hou oud ben je nu? Ik nam me eerste pil op me 16e, ook niet goed maar ze zeggen dat als je jong bent dat je brein nog kan herstellen, ben zelf 19 maar ik denk dat ik blijvende herenschade heb. Heb een keer in een blackout 1 gram mdma in een avond gedaan, ik kreeg het en ik nam 1 dosis, en later was ik weer in een blackout en ik wist niet meer dat ik bij nam. Een ''vriend'' had het gratis gegeven, diegene is oprecht aardig maar weet niet of ik hem een vriend kan noemen.

Ik snap dat je de xtc nam, waarschijnlijk omdat je exvriend het had en het wilde doen
M
MaddMonkeyLid
01-01-2024, 00:00
#7
Wat maakt dat je denkt blijvende hersenschade te hebben? Daar zit namelijk drie jaar tussen. Niet fijn zo'n black out, maar dat kan ook juist een bescherming van jouw hersenen zijn. Dan maar even de boel platleggen. Merk je nu nog iets?
A
Aron Kurwa777Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik vind dingen moeilijk te begrijpen van school enzo en uit te voeren , en vind het moeilijk om me kamer bij te houden. Ik denk dat dat gewoon luiheid is. Bijvoorbeeld het stof van me bureau eraf halen, dan moet ik eerst alle spullen eraf halen. En ik heb gekke combinaties gedaan zoals Ghb en xtc . Verschrikkelijk veel xtc gebruikt in 2020. Sommige mensen doen nog meer xtc maar ik vind het persoonlijk heel veel
A
Aron Kurwa777Lid
01-01-2024, 00:00
#9
MaddMonkey zei:
Wat maakt dat je denkt blijvende hersenschade te hebben? Daar zit namelijk drie jaar tussen. Niet fijn zo'n black out, maar dat kan ook juist een bescherming van jouw hersenen zijn. Dan maar even de boel platleggen. Merk je nu nog iets?
Klik om te vergroten...
bedoel je dat de ervaring anders te heftig zou zijn? heb door die blackout wel steeds bijgenomen terwijl ik het niet wist
f
fffffffffffffffLid
01-01-2024, 00:00
#10
ik zou zelf een trigger warning geven aan het begin van me post. /tw suicide, self-harm. voor sommige mensen kan het vervelende gevoelens op brengen. 😉

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."