Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsXtc en 4fa

Xtc en 4fa

21 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hoe lees ik dit? 3 a 4 xtc of 3 kwartjes?

Als het morgen niet beter is lijk terug naar de huisarts toch wel de beste oplossing. Hoeveel 4fa heb je genomen in totaal. Meestal is 1 dosis genoeg met dit spul. Bijnemen is meestal verlengen van de neveneffecten. Voorlopig genoeg drinken, wat gezond eten. En rust nemen. Je lichaam heeft herstel nodig.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#2
PsyTekz zei:
Hoe lees ik dit? 3 a 4 xtc of 3 kwartjes?

Als het morgen niet beter is lijk terug naar de huisarts toch wel de beste oplossing. Hoeveel 4fa heb je genomen in totaal. Meestal is 1 dosis genoeg met dit spul. Bijnemen is meestal verlengen van de neveneffecten. Voorlopig genoeg drinken, wat gezond eten. En rust nemen. Je lichaam heeft herstel nodig.
Klik om te vergroten...
3 kwart xtc, dus 3/4 van een pil.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#3
De Dunne zei:
En hoeveel heb je ongeveer genomen
Klik om te vergroten...

Lieveranoniem zei:
durf het niet te zeggen, heb het niet bijgehouden enorm stom!
Klik om te vergroten...

PsyTekz zei:
Hoeveel 4fa heb je genomen in totaal.
Klik om te vergroten...

Kun je het een beetje grof schatten @Lieveranoniem ? Paar sleutelpuntjes, hoeveel en hoe grote lijntjes? Grote hoeveelheid geslikt of waren dat “likjes of vinger dipjes” ?
Wel eens een gram van een drug in poeder gezien? Eyeball eens hoeveel je daar van op had?
L
LieveranoniemLid
01-01-2024, 00:00
#4
De Dunne zei:
Goed zo! Misschien is het niks ergs hoor maar even zekerheid hebben zal je ook rust geven.
Laat je hier even weten wat de dokter zei morgen?
Klik om te vergroten...
Zal ik zeker doen! Heb net ff gedoucht en lig nu in bed dus we gaan het zien morgen. Super bedankt!!
L
LieveranoniemLid
01-01-2024, 00:00
#5
PsyTekz zei:
Hoe lees ik dit? 3 a 4 xtc of 3 kwartjes?

Als het morgen niet beter is lijk terug naar de huisarts toch wel de beste oplossing. Hoeveel 4fa heb je genomen in totaal. Meestal is 1 dosis genoeg met dit spul. Bijnemen is meestal verlengen van de neveneffecten. Voorlopig genoeg drinken, wat gezond eten. En rust nemen. Je lichaam heeft herstel nodig.
Klik om te vergroten...
Ga ik zeker doen! Ja 3 kwart pilletje wel verdeeld over een hele avond hoor dus wel ruim over 6 uur zegma!
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#6
Lieveranoniem zei:
Zal ik zeker doen! Heb net ff gedoucht en lig nu in bed dus we gaan het zien morgen. Super bedankt!!
Klik om te vergroten...

Graag gedaan!
L
LieveranoniemLid
01-01-2024, 00:00
#7
De Dunne zei:
Kun je het een beetje grof schatten @Lieveranoniem ? Paar sleutelpuntjes, hoeveel en hoe grote lijntjes? Grote hoeveelheid geslikt of waren dat “likjes of vinger dipjes” ?
Wel eens een gram van een drug in poeder gezien? Eyeball eens hoeveel je daar van op had?
Klik om te vergroten...
Euhm nou merkte er niks van toen ik had ingeslikt dat was wel echt weinig denk dat dat op mijn duim pasten, maar daarna met me domme kop 2 keer iets bij gesnoven.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#8
Lieveranoniem zei:
Euhm nou merkte er niks van toen ik had ingeslikt dat was wel echt weinig denk dat dat op mijn duim pasten, maar daarna met me domme kop 2 keer iets bij gesnoven.
Klik om te vergroten...

Ja dat klinkt niet als mega veel maar ja dat is gissen. Als je al onder invloed bent schatje het zelf vaak ook anders in. Heb ik ook.
L
LieveranoniemLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ja dat klinkt niet als mega veel maar ja dat is gissen. Als je al onder invloed bent schatje het zelf vaak ook anders in. Heb ik ook.
De Dunne zei:
Ja dat klinkt niet als mega veel maar ja dat is gissen. Als je al onder invloed bent schatje het zelf vaak ook anders in. Heb ik ook.
Klik om te vergroten...
Ja daarom, mijn vriend heeft zelfde spul genomen alleen ipv xtc had hij 2 avonden 4fa. Voor zelfde geld heb ik wel gewoon een enorm zware dip. We gaan het zien morgen.
L
LieveranoniemLid
01-01-2024, 00:00
#10
Gelukkig is er niks aan de hand volgens de huisarts, bloed en hartslag is allemaal getest was allemaal netjes! Nog even paar dagen rustig aan doen en dan moest het goed komen!
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#11
Lieveranoniem zei:
Gelukkig is er niks aan de hand volgens de huisarts, bloed en hartslag is allemaal getest was allemaal netjes! Nog even paar dagen rustig aan doen en dan moest het goed komen!
Klik om te vergroten...
👍
L
LieveranoniemLid
01-01-2024, 00:00
#12
Hoi!



Ik heb zaterdag 3/4 xtc gehad zondag niks aan de hand, zondag heb ik 4fa gesnoven en geslikt de dosis weet ik niet. Sinds maandag heb ik buikpijn en ben ik al non stop aan overgeven, buiten dat enorme zware hoofdpijn en soms heel duizelig en wazig in mijn hoofd. Als ik te lang sta dat heb ik geen gevoel meer in me lichaam en val ik om.

Vooral ben ik ook moe, ik slaap al 2 nachten niet.

Het zweet breekt me uit, me hard en me keel kloppen sinds vandaag. Regelmatige rillingen door me lichaam van top tot teen. Ook mijn kaken gaan moeilijk doen.

Sommige voorwerken lijken groter als in werkelijkheid zijn, letters van tv bijvoorbeeld zie ik op gegeven moment uit mekaar vagen. Rode vlekken in mijn gezicht en gewoon geen puf meer om wat dan ook te doen. Eten en drinken zit er ook al 2 dagen nii in

Ik voel me echt een wandeld wrak en lig vanaf maandag ochtend al non stop in bed want k kan niks.



Hebben jullie misschien tips wat ik beste kan doen?
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#13
Even naar de dokter toe!
L
LieveranoniemLid
01-01-2024, 00:00
#14
De Dunne zei:
Even naar de dokter toe!
Klik om te vergroten...
Helaas zegt de huisarts “kijk het even aan tot vrijdag”
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#15
Klinkt een beetje als depersonalisatie-/derealisatie. Of licht serotonine syndroom. Door waarschijnlijk gewoon teveel serotonine drugs. Zowel xtc als 4fa (deze iets minder) werken beiden op je serotonine systeem en zeker 4fa ook op je vasculaire gestel. De combi is ongezond en potentieel gevaarlijk.

Hoe vaak en hoeveel xtc, 4fa of andere sero drugs (3mmc etc valt daar ook onder) gebruik je de afgelopen tijd?
Voor nu gezond en goed eten, slapen en proberen niet druk te maken. Wel apart dat je hujsarts je niet wil zien nu.
Sterkte!
L
LieveranoniemLid
01-01-2024, 00:00
#16
De Dunne zei:
Klinkt een beetje als depersonalisatie-/derealisatie. Of licht serotonine syndroom. Door waarschijnlijk gewoon teveel serotonine drugs. Zowel xtc als 4fa (deze iets minder) werken beiden op je serotonine systeem en zeker 4fa ook op je vasculaire gestel. De combi is ongezond en potentieel gevaarlijk.

Hoe vaak en hoeveel xtc, 4fa of andere sero drugs (3mmc etc valt daar ook onder) gebruik je de afgelopen tijd?
Voor nu gezond en goed eten, slapen en proberen niet druk te maken. Wel apart dat je hujsarts je niet wil zien nu.
Sterkte!
Klik om te vergroten...
Dit was mijn 2e x! Voorlopig ben ik er wel van genezen, hoop gewoon dat niks heel ergs is!
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#17
Lieveranoniem zei:
Dit was mijn 2e x! Voorlopig ben ik er wel van genezen, hoop gewoon dat niks heel ergs is!
Klik om te vergroten...
Klote dat je 1e keer zo was… Meestal is de 1e keer het leukst.
Als het dan niet aan de xtc lag (1e x en je voelde je goed), is het denk de 4fa.
Was dat getest? 4fa is niet makkelijk te krijgen en hoor dat de kwalkteit laatste tijd bunk is of dat het helemaal geen 4fa is.
En hoeveel heb je ongeveer genomen?

Ik vond dit:

www.drugsinfo.nl

Wat is 4-FA / 4-FMP?

4-FA is een harddrug die soms 4-FMP wordt genoemd. Het middel wordt voornamelijk op feesten geslikt. Het ziet eruit als een wit poeder, maar de drug wordt ook als pil verkocht.
www.drugsinfo.nl www.drugsinfo.nl

De klachten die je noemt klinken als van de 4fa. En zeker omdat je de dag ervoor met xtc je serotonine al had “opgemaakt” en je receptoren een knauw had gegeven.
Kans is dat de 4fa dan extra slecht valt.
Buikklachten en misselijkheid kan komen door het slikken van 4fa. Je maag had de dag ervoor ook al xtc verwerkt.
L
LieveranoniemLid
01-01-2024, 00:00
#18
De Dunne zei:
Klote dat je 1e keer zo was… Meestal is de 1e keer het leukst.
Als het dan niet aan de xtc lag (1e x en je voelde je goed), is het denk de 4fa.
Was dat getest? 4fa is niet makkelijk te krijgen en hoor dat de kwalkteit laatste tijd bunk is of dat het helemaal geen 4fa is.
En hoeveel heb je ongeveer genomen?

Ik vond dit:

www.drugsinfo.nl

Wat is 4-FA / 4-FMP?

4-FA is een harddrug die soms 4-FMP wordt genoemd. Het middel wordt voornamelijk op feesten geslikt. Het ziet eruit als een wit poeder, maar de drug wordt ook als pil verkocht.
www.drugsinfo.nl www.drugsinfo.nl

De klachten die je noemt klinken als van de 4fa. En zeker omdat je de dag ervoor met xtc je serotonine al had “opgemaakt” en je receptoren een knauw had gegeven.
Kans is dat de 4fa dan extra slecht valt.
Buikklachten en misselijkheid kan komen door het slikken van 4fa. Je maag had de dag ervoor ook al xtc verwerkt.
Klik om te vergroten...
Ik durf het niet te zeggen, heb het niet bijgehouden enorm stom!
L
LieveranoniemLid
01-01-2024, 00:00
#19
Lieveranoniem zei:
Ik durf het niet te zeggen, heb het niet bijgehouden enorm stom!
Klik om te vergroten...
Toevallig tips voor wat ik nu beste kan doen?
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#20
De Dunne zei:
Voor nu gezond en goed eten, slapen en proberen niet druk te maken.
Klik om te vergroten...
Ook geen drugs meer gebruiken voorlopig ook natuurlijk!

Lieveranoniem zei:
Toevallig tips voor wat ik nu beste kan doen?
Klik om te vergroten...
Zie boven, had ik al geschreven.
Mocht je je morgen nog zo kut voelen en er zo uitzien zou ik ECHT bij de huisarts aandringen dat je gelijk die dag wil langs komen. Als je aandringt en zegt dat je je echt zorgen maakt, angstig bent en ziek voelt zal je misschien wel gelijk mogen komen.
Hier in mijn dorp zou ik gelijk binnen enkele uren langs kunnen na bellen. Zeker bij zulke toch wel belangrijke klachten als jij hebt. Kun je geen andere bellen? Of eventueel de avond huisartsenpost bellen? Die zijn 24/7 bereikbaar. Dan kunnen zij bepalen of je langs moet komen of je adviezen geven.
Bellen kan en mag echt altijd hoor! Wees wel 100% eerlijk. Ze horen wel gekkere dingen…

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."