#1
Toen ik voor het eerst methylfenidaat nam (via de dokter) voelde het heel lekker en euforisch. Ik gebruik maar 1x 10mg per keer, meestal maar 1 a 2 per dag, maar nu na een jaar is dat euforische gevoel niet meer. Ik kan me wel goed concentreren en ga eerder dingen doen die ik normaal uitstel. Nou heb ik hier twee vragen over.
1.Kan iemand mij uitleggen hoe het komt dat dat euforische gevoel niet meer komt maar de rest wel? Wat maakt dat euforische gevoel?
2. Het heeft invloed op de heropname van dopamine. Is het dan zo dat wanneer je de gewenning van methylfenidaat hebt, andere drugs die invloed hebben op dopamine zoals MDMA (naast serotonine) ook minder goed werkt, dus kruistolerantie ?
1.Kan iemand mij uitleggen hoe het komt dat dat euforische gevoel niet meer komt maar de rest wel? Wat maakt dat euforische gevoel?
2. Het heeft invloed op de heropname van dopamine. Is het dan zo dat wanneer je de gewenning van methylfenidaat hebt, andere drugs die invloed hebben op dopamine zoals MDMA (naast serotonine) ook minder goed werkt, dus kruistolerantie ?