Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsXTC/MDMA vragen

XTC/MDMA vragen

6 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
M
MDMAutistLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hoi DF'ers,
Ik ben nieuw hier op het forum en wil een paar vragen stellen over MDMA.
Kan er in MDMA kristallen ook spreiding zitten, of komt spreiding alleen voor doordat MDMA zelf niet goed gemengd/verdeeld is voordat het met overige stoffen in tabletvorm is geperst?
Kan de werking werking van MDMA verschillen, afhankelijk van de grondstoffen/productiemethode die er is gebruikt?
Ik meen namelijk te ervaren dat de ene MDMA veel speedier werkt dan de andere. Zelfs als ik het licht doseer en mijn serotonine peil heb laten herstellen. Ik ervaar een korte space(dichthangende ogen, ontspannen gevoel), wat snel weer verdwijnt. Daarna loop ik als een gek te kauwen en ben ik totaal niet relaxt. Met andere MDMA ervaar ik een veel meer mellow gevoel. Ik zit veel langer in dat ontspannen gevoel en kan alles lekker loslaten.
Een vriend zei dat er veel hoog gedoseerde pillen in omloop zijn met MDMA van slechtere kwaliteit. Hij zegt ook dat er in de jaren 90, 70mg pillen waren, die sterker zijn dan bijv een 180mg pil met de MDMA van nu.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#2
MDMAutist zei:
Kan er in MDMA kristallen ook spreiding zitten,
Klik om te vergroten...
Ja. Daarom altijd laten testen.

MDMAutist zei:
Ik meen namelijk te ervaren dat de ene MDMA veel speedier werkt dan de andere
Klik om te vergroten...
Sowieso laten testen maar de kans dat er speed door heen zit is heel klein. Het effect van mdma is van meerdere factoren afhankelijk. Setting, wat je gegeten hebt, hoe veel energie je hebt, of je compleet fit bent etc.

MDMAutist zei:
Een vriend zei dat er veel hoog gedoseerde pillen in omloop zijn met MDMA
Klik om te vergroten...
De pillen zijn een stuk sterker tegenwoordig, dat klopt.


MDMAutist zei:
Hij zegt ook dat er in de jaren 90, 70mg pillen waren, die sterker zijn dan bijv een 180mg pil met de MDMA van nu.
Klik om te vergroten...
Dit is onzin. Het productieproces is alleen maar efficiënter geworden, daarom is de prijs gezakt en het aanbod gestegen.
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Niet geheel onzin volgens mij. Ik weet nog dat in de 90s op een gegeven moment mdma schaarser was, omdat er een grondstof verboden was.
Later hebben ze met andere grondstoffen mdma gemaakt, waarvan sommigen denken dat het effect anders voelt. Zo herinner ik mij eens te hebben gelezen.
d
djiegoLid
01-01-2024, 00:00
#4
Hij zegt ook dat er in de jaren 90, 70mg pillen waren, die sterker zijn dan bijv een 180mg pil met de MDMA van nu.
Klik om te vergroten...

Er waren in de 90's ook erg veel pillen (en capsules) op de markt die een mix bevatten met andere middelen, speed, MDA etc.., Allemaal onder dezelfde noemer Extasy. Het gemiddelde gehalte pure MDMA was absoluut zeker lager, maar wat er verder bij zat veroorzaakt hoogstwaarschijnlijk deze uitspraken en dus veel appels met peren.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#5
djiego zei:
Er waren in de 90's ook erg veel pillen (en capsules) op de markt die een mix bevatten met andere middelen, speed, MDA etc.., Allemaal onder dezelfde noemer Extasy. Het gemiddelde gehalte pure MDMA was absoluut zeker lager, maar wat er verder bij zat veroorzaakt hoogstwaarschijnlijk deze uitspraken en dus veel appels met peren.
Klik om te vergroten...
Ik vermoed dat het grotendeels misbruik/gewenning is. De eerste 8-10 keer mdma is sowieso het leukst. Daarna worden de ervaringen al vrij snel hetzelfde. Helemaal als je het in de jaren 90 doet en nu nog steeds/weer.
d
djiegoLid
01-01-2024, 00:00
#6
FredKroket zei:
Ik vermoed dat het grotendeels misbruik/gewenning is. De eerste 8-10 keer mdma is sowieso het leukst. Daarna worden de ervaringen al vrij snel hetzelfde. Helemaal als je het in de jaren 90 doet en nu nog steeds/weer.
Klik om te vergroten...

Zal ook zeker een rol kunnen spelen ja.

En het was sowieso super-de-veel-fantastisch back-in-da-day.

Ik schat zeker +80mg nostalgie space!
K
KarinnieLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik ben het er niet mee eens dat t hetzelfde is.
dat het gewoner wordt wel ja. Eerste keer is echt onvergetelijk.
maar change setting en de trip is compleet anders. Ook de staat waarin je zelf bent maakt veel verschil.
leuk om mee te experimenteren. Maar wat ik wel merk is dat als je xtc een paar keer hebt gedaan je ook steeds nieuwsgieriger wordt naar wat andere dingete er zijn en wat voor effect dat dan heeft

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."