Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsNa jaren weer xtc advies

Na jaren weer xtc advies

10 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
O
OpoeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik heb even een vraagje.
Vroegah (10 jaar geleden) gebruikte ik regelmatig xtc. Laten we zeggen toch wel zo'n zes keer per jaar gemiddeld met wat uitschieters in de zomer.
Ik was toen in de twintig en gebruikte als startdosis halve defqons en qdance pillen (160 mg base). Kwartjes deden de eerste keer al niks en moest de eerste keer daarom twee keer bij doseren voor het gewenste effect. Toen was ik vier en een half uur verder. Super jammer. In echte toptijden durfde ik wel te starten met driekwart maar dat kwam alleen doordat ik te vaak ging denk ik.

Nu de vraag: ik wil wel weer eens party Hardy maar ben nu 35 en heb dus al jaren geen pilletjes meer gehad. Wel 4fmp sporadisch.

Kan ik ervan uitgaan dat ik nu ook weer 80mg als startdosis kan gebruiken? Of ligt dit nu fors lager gezien mijn onthouding afgelopen jaren en toch wel de leeftijd. Ik ben 61 kg.

Ondanks de redelijke doseringen (1-1,5 pil per feest) echt nooit slecht gegaan. Nu ik er een tijd uit ben geweest voel ik me onzeker, wil absoluut niet op het randje gaan zitten maar vind het ook zonde dat het zo wordt zoals mijn eerste keer en ik de halve avond kwijt ben aan redosen.
M
MiraculeusLid
01-01-2024, 00:00
#2
Een goede startdosis is altijd belangrijk, en het is vervelender om er net niet in te komen dan iets te hard te gaan (vind ik, maar daar kun je het best zelf over oordelen hoe dat voor jou is).

Als je uitgaat van 1-1,5 mg per kg kom je uit op een totaal van 91,5 wat je op een avond kunt nemen. Ik zou beginnen met 2/3 daarvan en die laatste 1/3 bijnemen op de piek.

Ik weet niet zeker of lange onthouding danwel leeftijd hiervoor verder nog enig verschil maken, maar lijkt me niet.

Het is, om de schade te beperken en de kater minimaal te houden, wel aan te raden om aan alle randvoorwaarden te voldoen zoals gezond eten, goed slapen en goed in je vel zitten.
O
OpoeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Oké bedankt. Ik was niet van plan meer dan 1 keer iets te nemen. En ben ook een beetje bang dat ik helemaal niet piek van 60 mg. Zit er dan toch aan te denken om zo'n 80 mg in 1 keer te nemen ? Of is dit een slecht idee?
O
OpoeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Oké top. Thanks. Ik was inderdaad niet van plan bij te nemen. Wil gewoon een paar leuke laatste uurtjes 😄
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#5
Opoe zei:
Oké bedankt. Ik was niet van plan meer dan 1 keer iets te nemen. En ben ook een beetje bang dat ik helemaal niet piek van 60 mg. Zit er dan toch aan te denken om zo'n 80 mg in 1 keer te nemen ? Of is dit een slecht idee?
Klik om te vergroten...
Kan prima denk ik.
M
MiraculeusLid
01-01-2024, 00:00
#6
Opoe zei:
Oké bedankt. Ik was niet van plan meer dan 1 keer iets te nemen. En ben ook een beetje bang dat ik helemaal niet piek van 60 mg. Zit er dan toch aan te denken om zo'n 80 mg in 1 keer te nemen ? Of is dit een slecht idee?
Klik om te vergroten...
Denk dat dat wel kan hoor, beter dan te weinig nemen. Bedoel je dat je ook niet gaat bijnemen? Dan kan het zeker, en mocht je toch bijnemen, weet dan dat je waarschijnlijk meer dan de geadviseerde hoeveelheid neemt en de schade en je kater dus kunnen verergeren. Maar lijkt me alsnog een verantwoorde dosering, voor een keertje.
Veel plezier!
D
Dude81Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Hi Opoe, ben dan wel geen Opoe maar wel een 40+er. Te weinig doseren is sowieso k*t en te hard gaan is ook niet tof, maar je bent bekend en herkend het gevoel. Advies is uiteraard altijd pillen laten testen, maar laatst had ik een "lichte" pil die niet getest was van een betrouwbare vriendin. Nam deze in 1 keer helemaal in, merkte dat ik idd iets te hard ging voor een half uurtje maar kon dat door de ervaring best handelen. Daarna echt een topdag gehad 😁. Kortom, je zit met je kennis, overwegingen al helemaal goed. maak je vooral niet te druk, maar onderdoseer ook vooral niet.

Wat betreft bijdoseren, kan dat ook best nog wel i.m.o. (ik pak soms 1 x bij) alleen de katers worden dan wel heftiger. Zorg dat je voor en na goed voor jezelf zorgt, al dan niet met supplementen (magnesium en vitaminen/mineralen bijv.)

En ohja; have fun, want het is en blijft heerlijk, ook al is het voor ons veteranen nog maar af en toe😉
C
ChefCurryLid
01-01-2024, 00:00
#8
Neem ook supplementen van te voren en er na. Alfa lipon zuur . Vitamine c 1000mg en magnesium. Zo voorkom je te erge schade. En dosis idd rond de 80 a 110mg mdma. Veel plezier!
D
Dick_van_LeeuwenLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik zou idd ook voor 80 gaan en eventueel 40 als herdosering. Dit wordt overigens fantastisch als je het al zolang niet hebt gedaan (ik spreek uit ervaring).
O
OpoeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Dude81 zei:
Hi Opoe, ben dan wel geen Opoe maar wel een 40+er. Te weinig doseren is sowieso k*t en te hard gaan is ook niet tof, maar je bent bekend en herkend het gevoel. Advies is uiteraard altijd pillen laten testen, maar laatst had ik een "lichte" pil die niet getest was van een betrouwbare vriendin. Nam deze in 1 keer helemaal in, merkte dat ik idd iets te hard ging voor een half uurtje maar kon dat door de ervaring best handelen. Daarna echt een topdag gehad 😁. Kortom, je zit met je kennis, overwegingen al helemaal goed. maak je vooral niet te druk, maar onderdoseer ook vooral niet.

Wat betreft bijdoseren, kan dat ook best nog wel i.m.o. (ik pak soms 1 x bij) alleen de katers worden dan wel heftiger. Zorg dat je voor en na goed voor jezelf zorgt, al dan niet met supplementen (magnesium en vitaminen/mineralen bijv.)

En ohja; have fun, want het is en blijft heerlijk, ook al is het voor ons veteranen nog maar af en toe😉
Klik om te vergroten...
Thanks, je reactie doet me goed. Ik kan denk ik ook best wel wat bodyload handelen, dus waar ik de onzekerheid vandaan heb weet ik niet zo goed. Heb nu een paarse Tomorrowland gevonden uit vervlogen tijden (210 mg base waren die ongeveer op z'n hoogst) van 410 mg totaal. Daar kan ik dus best 150 tot 170 mg pil van nemen.
Ik neem ook niet meer mee want dan gaat t zakje toch stiekem leeg haha
O
OpoeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Dick_van_Leeuwen zei:
Ik zou idd ook voor 80 gaan en eventueel 40 als herdosering. Dit wordt overigens fantastisch als je het al zolang niet hebt gedaan (ik spreek uit ervaring).
Klik om te vergroten...
Ja ik ben heeeel benieuwd. Ik heb er al ouderwets de leuke kriebels van 😄

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."