#1
Ik ben echt een newbie dus weet niet hoe ik goed moet citeren. Helaas kamp ik wel met een angststoornis. Vroeger toen ik nog veel gebruikte had ik ook vaak wel angst vooraf. Helaas door omstandigheden is die angststoornis wat groter geworden. Nou moet ik zeggen dat ik hem de laatste tijd echt wel goed onder controle heb. Hij uit zich alleen in heel erg piekeren bij vlagen. Is het nu dan echt af te raden om een klein beetje te gebruiken? Ik heb morgen een festival namelijk en zou graag wat md willen doen. Hooguit 1 of 2 likjes en minimaal.Het bevat dezelfde werkende stof, maar wat TO hier zegt
kan ik absoluut wel beamen. Ik gebruik ook veul liever mdma om deze reden (+ het beter kunnen doseren vd werkzame stof). Nadeel is dat ik wel snel te veel bijpak. Al heb ik dat met pillen ook heheh.
Ik heb dus, waarschijnlijk, wel adhd. Ik heb eigenlijk nooit het idee gehad dat dat invloed had op mn gebruik of mijn ervaring. Ik ben nog even praatgraag, aan het dansen als een gek, rondjes aan het lopen en op avontuur als altijd, maar met die fantastische mdma glow. Ik denk wel dat ik door mn adhd sneller overmoedig word (hence het te veel bijpakken), dus ik denk dat goed afwegen en je aan je vooraf voorgestelde hoeveelheid houden dat prima oplost. Bovendien werkt mdma ook op je dopamine, wat al ontregelt is met adhd... Mentale bijwerkingen kunnen dus vgm ernstiger zijn bij adhd'ers, maar ik heb zelf nooit een dip gehad. En ook dat hoor ik van meer Adhd'ers. Als je al depressieve of angstige klachten hebt kan een bad trip ook sneller voorkomen.
Volgens mij heeft methylfenidaat wel wat invloed. De werking versterkt elkaar dus overdosering zal ook sneller voorkomen. Een lagere dosering is dan dus ECHT aan te raden. Niet relevant voor TO, wel voor andere meelezers.
Met enige voorzichtigheid benaderen, zeker niet gek hoge dosissen pakken en je eige in de gaten houden dus, dan is er volgens mij weinig aan de hand (en eerlijk; zouden alle drugsgebruikers moeten doen).