Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsXTC alternatief (3-MMC/4-MMC?)

XTC alternatief (3-MMC/4-MMC?)

7 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
j
jackhanLid
01-01-2024, 00:00
#1
3mmc zit een stuk minder op je serotonine, 4mmc al een stuk meer. Maar er is weinig over bekend dus dit zijn vooral aannames van mensen op internet.

Als je voor de energie wilt gaan kan je kijken naar speed. 2cb als je meer het spacende wilt hebben. Wel uitkijken met je dose want kan wel heftig zijn op festival met een hoop indrukken
b
bettersafethansorryLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hoi hoi,

Volgend weekend heb ik een technofeestje. Nou ben ik redelijk nieuw in het gebruiken van drugs en wil ik wel echt voorzichtig doen.
De eerste keer dat ik XTC gebruikte was op een soortgelijk feestje, zo'n vier maanden geleden. Ik heb toen op één kwartje de hele nacht doorgehaald. De tweede keer is krap een maand geleden op een festival, in totaal ongeveer driekwart pil. Eind november heb ik weer een festival op de planning staan waar ik XTC wil gaan gebruiken.
Maar goed, niet te vaak dus want ik wil het effect niet verpesten en m'n serotoninepeil niet volledig om zeep helpen.

Heeft iemand suggesties voor een alternatief? Een vriend van me gebruikt heel regelmatig (meer dan een keer per maand) Miauw, en beweert dat dat prima kan, ook als alternatief "tussendoor", maar ik hoopte daar nog andere ervaringen over te kunnen vinden. Dus, anyone? :)
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#3
bettersafethansorry zei:
Heeft iemand suggesties voor een alternatief? Een vriend van me gebruikt heel regelmatig (meer dan een keer per maand) Miauw, en beweert dat dat prima kan, ook als alternatief "tussendoor", maar ik hoopte daar nog andere ervaringen over te kunnen vinden. Dus, anyone?
Klik om te vergroten...
Niet doen. Niet ongevaarlijk, in tegendeel zelfs, zeker ook 3 maanden tussen houden.

Opzich... Ergens augustus en eind november is bijna 3 maanden? Dan kun je best weer mdma, 4mmc of iets soort gelijks kiezen. 3 maanden ertussen is de vuistregel die het meest wordt aangeraden. Is het echt te kort op elkaar, kies voor een drug die niet op je serotonine receptoren werken zoals 2cb.
b
bettersafethansorryLid
01-01-2024, 00:00
#4
ljuv zei:
Niet doen. Niet ongevaarlijk, in tegendeel zelfs, zeker ook 3 maanden tussen houden.

Opzich... Ergens augustus en eind november is bijna 3 maanden? Dan kun je best weer mdma, 4mmc of iets soort gelijks kiezen. 3 maanden ertussen is de vuistregel die het meest wordt aangeraden. Is het echt te kort op elkaar, kies voor een drug die niet op je serotonine receptoren werken zoals 2cb.
Klik om te vergroten...
Ah helder, dankjewel voor je reactie!!

Het zou dan tussen die twee festivals inderdaad bijna 3 maanden zijn, dus ben ook wel van plan om dan weer mdma te gebruiken, maar nu die ene keer tussendoor dus iets anders :) 2cb had ik nog niet eens overwogen, thanks!
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#5
Speed of coke. Wel een ander effect maar prima voor een feestje of festival.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#6
bettersafethansorry zei:
Ah helder, dankjewel voor je reactie!!

Het zou dan tussen die twee festivals inderdaad bijna 3 maanden zijn, dus ben ook wel van plan om dan weer mdma te gebruiken, maar nu die ene keer tussendoor dus iets anders :) 2cb had ik nog niet eens overwogen, thanks!
Klik om te vergroten...
No probleeeeem. Wel echt andere koek natuurlijk, 2cb, maar op lage doseringen trip je niet kei hard en krijg ik altijd wel mdmavibes.

jackhan zei:
3mmc zit een stuk minder op je serotonine, 4mmc al een stuk meer. Maar er is weinig over bekend dus dit zijn vooral aannames van mensen op internet.

Als je voor de energie wilt gaan kan je kijken naar speed. 2cb als je meer het spacende wilt hebben. Wel uitkijken met je dose want kan wel heftig zijn op festival met een hoop indrukken
Klik om te vergroten...
3mmc en 4mmc zijn allebei serotonine releasers dus zou die ook zeker niet te vaak achter elkaar nemen. Dan inderdaad beter pep of coke, zit ook wel op je serotonine receptoren maar veel minder (en op een andere manier, glaube ich).
S
StarshineLid
01-01-2024, 00:00
#7
ljuv zei:
Dan inderdaad beter pep of coke, zit ook wel op je serotonine receptoren maar veel minder (en op een andere manier, glaube ich).
Klik om te vergroten...

Amfetamines en cocaine zijn (primair) actief op je dopamine systeem
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#8
Starshine zei:
Amfetamines en cocaine zijn (primair) actief op je dopamine systeem
Klik om te vergroten...
Ja! En secundair op serotonine.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."