Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsADHD medicatie en slapen

ADHD medicatie en slapen

23 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#1
KropSla zei:
Fijn dat slapen wel beter is gegaan met de tijd! Hoe lang duurde dat ongeveer? Ik kaap je topic even want ben zelf begonnen met dex maar heb zelfs op 2x5mg (laatste om 14u) veel slaapproblemen. Ik heb me nu een week lang er doorheen gesleept maar ik overdrijf niet als ik zeg dat ik tussen de 0 en 4 uur slaap per nacht. En dan is met 4 een goede nacht geweest... Twijfel of ik moet doorzetten of stoppen, want ben echt kapot inmiddels en dat versterkt (zelfs met medicatie) ook alleen maar symptomen. Is het de moeite waard om door te zetten volgens jou of anderen met ervaring met dex als medicatie? Hoe lang voor slapen weer normaler gaat?
Klik om te vergroten...
Heb je Amfexa? Die shit werkt vermoedelijk langer dan de fabrikant heeft aangegeven. Onlangs stond op GGZ Totaal dat de werkingsduur mogelijk 13 uur is, in plaats van 6 uur. (Hoe dit in hemelsnaam kan gebeuren is weer een ander verhaal...) Maar: ik kreeg er ook erge slaapproblemen van, heb zelfs 2x een nacht helemaal niet geslapen. Ben toen overgegaan op één dosering per dag (tussen 2,5 en 7,5mg) tussen 8 en 9 uur 's ochtends, en daar kon ik prima op slapen.
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#2
ZERO- zei:
Heb je Amfexa? Die shit werkt vermoedelijk langer dan de fabrikant heeft aangegeven. Onlangs stond op GGZ Totaal dat de werkingsduur mogelijk 13 uur is, in plaats van 6 uur. (Hoe dit in hemelsnaam kan gebeuren is weer een ander verhaal...)
Klik om te vergroten...
Amfetamine sulfaat, hoe dan. Hebben ze of een te hoge dosering of vertraagde afgifte of beiden. :')
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#3
Psilocyloner zei:
Ik zie alleen het verschil hier niet tussen medicatie en drugs. ADHD-'medicatie' is legaal en maatschappelijk geaccepteerd aan de drugs.
Klik om te vergroten...

Daar heb je een goede post geplaatst.
Sommige stoffen zijn eigenlijk vwb samenstelling exact hetzelfde, maar een wezenlijk verschil zou kunnen zijn dat deze medicatie voorgeschreven is, dus is er controle over van een arts, en het materiaal wat je inneemt is niet vervuild door versnijdingen met vanalles wat...
Deze twee eigenschappen zijn zoals ik bezie, het verschil tussen drugs en medicijnen.
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Jmths zei:
Amfetamine sulfaat, hoe dan. Hebben ze of een te hoge dosering of vertraagde afgifte of beiden. :')
Klik om te vergroten...
Volgens mij ging het om vertraagde afgifte, maar dat weet ik niet precies, dat zou je even moeten zoeken op da interwebz. Sinds ik er mee gestopt ben heb ik het nieuws erover niet meer gevolgd.

KropSla zei:
Wauw, dat is absurd. Inderdaad Amfexa dus ik ga dat verder opzoeken en inlezen, dankjewel voor de tip. Gebruik jij het nu nog wel en merk je genoeg effect met de enkele dosis, of ben je over op een andere / geen medicatie?
Klik om te vergroten...
Nee, dex niet meer. Ik kreeg er wel focus van maar ik werd ook sloom en een beetje lamlendig van. Toen ik het die paar dagen 2x per dag gebruikte werd ik er ook echt somber van, heel naar. Momenteel gebruik ik alleen methylfenidaat op werkdagen, dat werkt gelukkig prima (bewerkt: oeps zit tijdens werktijd op DF nou doei hè maar verder werkt het wel echt prima).

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."