Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
漏 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums'Brok' in keel: wat kan ik doen?

'Brok' in keel: wat kan ik doen?

16 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
b
bluevelvetLid
01-01-2024, 00:00
#1
Na eindelijk na vallen en weer opstaan gestopt te zijn met allerlei dingen (speed-ketamine-Ghb) die absoluut niet goed bleken te zijn voor mij wil ik weer terug naar hoe het vroeger was. Hoe het jaren was. xtc en dat was dat.
Maar, sinds het misbruik van alle andere dingen (ik weet niet of het toeval is of dat het echt iets met elkaar te maken heeft) krijg ik na xtc of mdma een verschrikkelijke 'brok in de keel'. Om hoorndol van te worden. Is het maagzuur? Het smaakt in Ieder geval niet zuur. Het smaakt gewoon vies en ik krijg het ook niet weggeslikt. Weten jullie wat ik kan doen om dit te voorkomen? Ik heb al zitten zoeken maar vind nergens een antwoord?. Misschien is er hier iemand die de gouden tip heeft.
Het ontstaat nooit meteen maar pas een paar uur later. En dan duurt het tot de volgende dag.
Eeuwige dank voor het antwoord....
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#2
Klinkt als een reactie van je maag/slokdarm op de mdma. Maar zonder naar een arts te gaan en je te laten onderzoeken zul je niet weten wat het is.

Je ghb misbruik kan je ingewanden ook aangetast hebben. Die troep is over het algemeen niet zo goed voor je maag en slokdarm.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#3
bluevelvet zei:
Na eindelijk na vallen en weer opstaan gestopt te zijn met allerlei dingen (speed-ketamine-Ghb) die absoluut niet goed bleken te zijn voor mij wil ik weer terug naar hoe het vroeger was. Hoe het jaren was. xtc en dat was dat.
Maar, sinds het misbruik van alle andere dingen (ik weet niet of het toeval is of dat het echt iets met elkaar te maken heeft) krijg ik na xtc of mdma een verschrikkelijke 'brok in de keel'. Om hoorndol van te worden. Is het maagzuur? Het smaakt in Ieder geval niet zuur. Het smaakt gewoon vies en ik krijg het ook niet weggeslikt. Weten jullie wat ik kan doen om dit te voorkomen? Ik heb al zitten zoeken maar vind nergens een antwoord?. Misschien is er hier iemand die de gouden tip heeft.
Het ontstaat nooit meteen maar pas een paar uur later. En dan duurt het tot de volgende dag.
Eeuwige dank voor het antwoord....
Klik om te vergroten...
Ik weet niet hoe hoog die zit?
Als het vrij hoog in de keel zit (ter hoogte van de achterkant van je tong), dan zal het waarschijnlijk de huig zijn. Die kan mogelijk uitgedroogd raken doordat je slijmvliezen minder slijm produceren, en omdat je de hele avond zit te lullen. Als je dan ook nog flink erbij rookt, dan kan je de volgende dag er wel last van krijgen ja.
In dat geval kan het helpen om de neus te spoelen met een fysiologische zoutoplossing (zie: netipot. Kanttekening erbij: je kan wel kraanwater gebruiken als je het eerst kookt en dan laat afkoelen).
www.healthline.com

How to Use a Neti Pot Correctly

Here's the lowdown on using a neti pot.
www.healthline.com www.healthline.com

Als de brok in je keel lager zit, zeg maar ter hoogte van je sleutelbeen, dan kun je misschien last hebben (gehad) van oprispingen. Dat zijn mini braakseltjes van opborrelend maagzuur wat uiteindelijk de slokdarm gaat irriteren. Als je daarvan last heb dan kun je eens proberen een maagzuurremmer zoals omeprazol in te nemen bij de MDMA. Omeprazol kan je gewoon bij de drogist kopen.
b
bluevelvetLid
01-01-2024, 00:00
#4
FredKroket zei:
Klinkt als een reactie van je maag/slokdarm op de mdma. Maar zonder naar een arts te gaan en je te laten onderzoeken zul je niet weten wat het is.

Je ghb misbruik kan je ingewanden ook aangetast hebben. Die troep is over het algemeen niet zo goed voor je maag en slokdarm.
Klik om te vergroten...
Troep. Daar zeg je het! Dank voor de reactie....
b
bluevelvetLid
01-01-2024, 00:00
#5
Neo-Shulginist zei:
Ik weet niet hoe hoog die zit?
Als het vrij hoog in de keel zit (ter hoogte van de achterkant van je tong), dan zal het waarschijnlijk de huig zijn. Die kan mogelijk uitgedroogd raken doordat je slijmvliezen minder slijm produceren, en omdat je de hele avond zit te lullen. Als je dan ook nog flink erbij rookt, dan kan je de volgende dag er wel last van krijgen ja.
In dat geval kan het helpen om de neus te spoelen met een fysiologische zoutoplossing (zie: netipot. Kanttekening erbij: je kan wel kraanwater gebruiken als je het eerst kookt en dan laat afkoelen).
www.healthline.com

How to Use a Neti Pot Correctly

Here's the lowdown on using a neti pot.
www.healthline.com www.healthline.com

Als de brok in je keel lager zit, zeg maar ter hoogte van je sleutelbeen, dan kun je misschien last hebben (gehad) van oprispingen. Dat zijn mini braakseltjes van opborrelend maagzuur wat uiteindelijk de slokdarm gaat irriteren. Als je daarvan last heb dan kun je eens proberen een maagzuurremmer zoals omeprazol in te nemen bij de MDMA. Omeprazol kan je gewoon bij de drogist kopen.
Klik om te vergroten...
Het zit vrij vanboven en roken verergert effectief de situatie. Ik dacht altijd dat het door de speed kwam omdat ik dan al per wat kon eten en extreem veel zin had om te roken en dat dan ook deed. Dank je wel voor de reactie. Hier kan ik wel wat mee!
b
bluevelvetLid
01-01-2024, 00:00
#6
bluevelvet zei:
Het zit vrij vanboven en roken verergert effectief de situatie. Ik dacht altijd dat het door de speed kwam omdat ik dan al per wat kon eten en extreem veel zin had om te roken en dat dan ook deed. Dank je wel voor de reactie. Hier kan ik wel wat mee!
Klik om te vergroten...
Al per=amper
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#7
bluevelvet zei:
Het zit vrij vanboven en roken verergert effectief de situatie. Ik dacht altijd dat het door de speed kwam omdat ik dan al per wat kon eten en extreem veel zin had om te roken en dat dan ook deed. Dank je wel voor de reactie. Hier kan ik wel wat mee!
Klik om te vergroten...

Zal waarschijnlijk door het roken zijn. Zoek maar eens op krop in de keel door roken.
K
Kleine JLid
01-01-2024, 00:00
#8
Hallo iedereen, ik heb denk ik een jaar geen speed aangeraakt, dus dacht ik voor deze week dat het wel weer een keertje kon, ik heb er al wel een paar dagen al op zitten (als ik het doe dan wil ik er altijd weer even aan wennen, want de eerste aantal lijntjes of in mijn geval bommetjes omdat ik mijn neus wil sparen geven meestal een stuk minder lekker gevoel, dus niet dat het verslaafd klinkt). Maar ik kreeg dus gisteren zo'n raar gevoel achter in mijn keel en als ik even voelde dan voelde het net alsof er ergens een gat steeds groter en groter werd (lijkt me wel sterk dat het sterke weefsel van je mond zomaar zou scheuren als nat papier, maar op dat moment kreeg een lading paniek toch wel de overhand omdat ik dit nog nooit heb meegemaakt), maar ik ging dus in de spiegel krijgen met wat extra licht en ik zag dat mijn huig (nu nog steeds) erg ver naar voren hing. Sindsdien kan ik niet uitademen zonder dat de lucht ook mijn neus uit stroomt, gaat mijn neus ophalen erg moeilijk (vooral veel lucht ipv slijm), ik had bijna 2x zoveel lucht nodig om een normale zin uit te spreken en dan klinkt het ook nogal nasaal, bij slikken, hoesten en ademen zit het ook in de weg en moet ik soms kokhalzen en door die spanning die het meebrengt voel ik ook een bepaalde paniekerige druk op mijn borst. Sinds die symptomen is er nog een andere bijgekomen en en dan mag ik in mijn handjes klappen dat ik dit heb kunnen typen, want om een of andere reden kan ik de diepte bij bepaalde soort dingen, zoals bij mijn scherm en toetsenbord het contrast verschil, of toen ik dus naar mijn huig keek, bedrogen mijn ogen me dat mijn huig in 2 helften lag of dat het puddeltje water in de wc dieper lag dan vloerhoogte. Nog een symptoom was koude rillingen over mijn armen en benen.

Hebben meer mensen hier het wel eens vaker gehad, en hoe serieus moet ik het nou nemen, want ik neem het nu wel heel erg serieus, maar misschien maak ik me overdreven veel druk en was al die paniek die ik had niet nodig. Ik weet in ieder geval dat na zo'n korte periode van gebruik, dat het niet aan de speed te verwijten valt, maar dat het eerder een trigger is geweest van iets onderliggends wat op het moment v贸贸r het gebruik ongemerkt aan het opspelen was
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#9
Kleine J zei:
Hallo iedereen, ik heb denk ik een jaar geen speed aangeraakt, dus dacht ik voor deze week dat het wel weer een keertje kon, ik heb er al wel een paar dagen al op zitten (als ik het doe dan wil ik er altijd weer even aan wennen, want de eerste aantal lijntjes of in mijn geval bommetjes omdat ik mijn neus wil sparen geven meestal een stuk minder lekker gevoel, dus niet dat het verslaafd klinkt). Maar ik kreeg dus gisteren zo'n raar gevoel achter in mijn keel en als ik even voelde dan voelde het net alsof er ergens een gat steeds groter en groter werd (lijkt me wel sterk dat het sterke weefsel van je mond zomaar zou scheuren als nat papier, maar op dat moment kreeg een lading paniek toch wel de overhand omdat ik dit nog nooit heb meegemaakt), maar ik ging dus in de spiegel krijgen met wat extra licht en ik zag dat mijn huig (nu nog steeds) erg ver naar voren hing. Sindsdien kan ik niet uitademen zonder dat de lucht ook mijn neus uit stroomt, gaat mijn neus ophalen erg moeilijk (vooral veel lucht ipv slijm), ik had bijna 2x zoveel lucht nodig om een normale zin uit te spreken en dan klinkt het ook nogal nasaal, bij slikken, hoesten en ademen zit het ook in de weg en moet ik soms kokhalzen en door die spanning die het meebrengt voel ik ook een bepaalde paniekerige druk op mijn borst. Sinds die symptomen is er nog een andere bijgekomen en en dan mag ik in mijn handjes klappen dat ik dit heb kunnen typen, want om een of andere reden kan ik de diepte bij bepaalde soort dingen, zoals bij mijn scherm en toetsenbord het contrast verschil, of toen ik dus naar mijn huig keek, bedrogen mijn ogen me dat mijn huig in 2 helften lag of dat het puddeltje water in de wc dieper lag dan vloerhoogte. Nog een symptoom was koude rillingen over mijn armen en benen.

Hebben meer mensen hier het wel eens vaker gehad, en hoe serieus moet ik het nou nemen, want ik neem het nu wel heel erg serieus, maar misschien maak ik me overdreven veel druk en was al die paniek die ik had niet nodig. Ik weet in ieder geval dat na zo'n korte periode van gebruik, dat het niet aan de speed te verwijten valt, maar dat het eerder een trigger is geweest van iets onderliggends wat op het moment v贸贸r het gebruik ongemerkt aan het opspelen was
Klik om te vergroten...
Ga naar de huisarts aub. Niemand hier kan beoordelen hoe ernstig het is.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik heb vaak dat als ik een nacht heb doorgehaald dat ik daarna echt de hele tijd zit te focussen of er geen wondjes, brokken speed, of droge slijmvliezen in mijn neus zitten. Dan ga ik er zo in zitten peuteren en snuiten en mijn neus ophalen dat ik juist alllerlei klachten krijg omdat ik dat doe.

Dus jouw verhaal klinkt wel een beetje hetzelfde.
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik zou geen kroketten eten in dit geval :thinking:
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#12
Neo-Shulginist zei:
Ik heb vaak dat als ik een nacht heb doorgehaald dat ik daarna echt de hele tijd zit te focussen of er geen wondjes, brokken speed, of droge slijmvliezen in mijn neus zitten. Dan ga ik er zo in zitten peuteren en snuiten en mijn neus ophalen dat ik juist alllerlei klachten krijg omdat ik dat doe.

Dus jouw verhaal klinkt wel een beetje hetzelfde.
Klik om te vergroten...
Ik heb dit ook maar dan met velletjes op m'n vingers bij de nagels. Moet mezelf echt dwingen om er niet aan te pulken.
H
HandhavingLid
01-01-2024, 00:00
#13
Kleine J zei:
Hallo iedereen, ik heb denk ik een jaar geen speed aangeraakt, dus dacht ik voor deze week dat het wel weer een keertje kon, ik heb er al wel een paar dagen al op zitten (als ik het doe dan wil ik er altijd weer even aan wennen, want de eerste aantal lijntjes of in mijn geval bommetjes omdat ik mijn neus wil sparen geven meestal een stuk minder lekker gevoel, dus niet dat het verslaafd klinkt). Maar ik kreeg dus gisteren zo'n raar gevoel achter in mijn keel en als ik even voelde dan voelde het net alsof er ergens een gat steeds groter en groter werd (lijkt me wel sterk dat het sterke weefsel van je mond zomaar zou scheuren als nat papier, maar op dat moment kreeg een lading paniek toch wel de overhand omdat ik dit nog nooit heb meegemaakt), maar ik ging dus in de spiegel krijgen met wat extra licht en ik zag dat mijn huig (nu nog steeds) erg ver naar voren hing. Sindsdien kan ik niet uitademen zonder dat de lucht ook mijn neus uit stroomt, gaat mijn neus ophalen erg moeilijk (vooral veel lucht ipv slijm), ik had bijna 2x zoveel lucht nodig om een normale zin uit te spreken en dan klinkt het ook nogal nasaal, bij slikken, hoesten en ademen zit het ook in de weg en moet ik soms kokhalzen en door die spanning die het meebrengt voel ik ook een bepaalde paniekerige druk op mijn borst. Sinds die symptomen is er nog een andere bijgekomen en en dan mag ik in mijn handjes klappen dat ik dit heb kunnen typen, want om een of andere reden kan ik de diepte bij bepaalde soort dingen, zoals bij mijn scherm en toetsenbord het contrast verschil, of toen ik dus naar mijn huig keek, bedrogen mijn ogen me dat mijn huig in 2 helften lag of dat het puddeltje water in de wc dieper lag dan vloerhoogte. Nog een symptoom was koude rillingen over mijn armen en benen.

Hebben meer mensen hier het wel eens vaker gehad, en hoe serieus moet ik het nou nemen, want ik neem het nu wel heel erg serieus, maar misschien maak ik me overdreven veel druk en was al die paniek die ik had niet nodig. Ik weet in ieder geval dat na zo'n korte periode van gebruik, dat het niet aan de speed te verwijten valt, maar dat het eerder een trigger is geweest van iets onderliggends wat op het moment v贸贸r het gebruik ongemerkt aan het opspelen was
Klik om te vergroten...

Als je al een paar dagen wakker bent zou ik eerst gaan slapen en dan nuchter even checken of je er nog steeds last van hebt. Het klinkt een beetje typisch op dingen die ik in mijn zombie perioden ook had.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#14
Lemmy zei:
Ik zou geen kroketten eten in dit geval :thinking:
Klik om te vergroten...
Met zo'n instelling blijf je zoals je bent. Kroketten eten is altijd goed.
K
Kleine JLid
01-01-2024, 00:00
#15
FredKroket zei:
Ga naar de huisarts aub. Niemand hier kan beoordelen hoe ernstig het is.
Klik om te vergroten...
Bleek helemaal niks bijzonders te zijn. Huisarts nog geraadpleegd, die kon er vrij weinig over vertellen. Uiteindelijk zelf achter gekomen wat het precies was via Google. Ik denk dat Google mijn nieuwe huisarts word als de huisarts zoiets eenvoudig niet heeft kunnen vinden
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#16
Klinkt in mijn oren alsof je symptomen van veel speed hebt ervaren: droge mond / keel, hyperfocus, angst.
De koude rillingen heb ik ook wel eens.

Kan best zo zijn dat je door de speed steeds ging focussen op dingen die niet lekker gingen en je jezelf daardoor in een negatieve spiraal hebt getrokken.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#17
Kleine J zei:
Bleek helemaal niks bijzonders te zijn. Huisarts nog geraadpleegd, die kon er vrij weinig over vertellen. Uiteindelijk zelf achter gekomen wat het precies was via Google. Ik denk dat Google mijn nieuwe huisarts word als de huisarts zoiets eenvoudig niet heeft kunnen vinden
Klik om te vergroten...
Wat was het dan volgens je nieuwe 'huisarts'?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."