Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDexamfetamine/amfexa

Dexamfetamine/amfexa

14 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
Z
ZweevteevLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik volg je niet helemaal. Amfexa ís dexamfetamine en als je dat een lange tijd slikt dan bouw je daarmee een tolerantie op, waardoor je dus inderdaad minder voelt van het effect. Als je daarbij ook nog eens amfetamine gebruikt, dan verhoog je daar volgens mij je tolerantie nog meer mee, vanwege de kruistolerantie die je daarbij hebt (maar dit weet ik niet heel zeker, correct me if I'm wrong). Ik snap dus niet waarom je zou twijfelen aan de werking van Amfexa, want het is logisch dat het niet meer hetzelfde doet als voorheen a.d.h.v. je situatie.
M
MistertilburgLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hallo. Mijn uitleg was niet helemaal compleet. Ik heb vorige week nog een strip magistrale dex weten te bemachtigen 15 Mg en had weer de energie zoals ik altijd van dexamfetamine krijg. Zit nu op meer dan 70 Mg amfexa en kan zeggen dat ik nu wel iets van een rush voel maar toch net even anders. Zou dit dan echt Door de hulpstoffen komen zoals er veel word gesuggereerd?
g
gefliptLid
01-01-2024, 00:00
#3
Mijn zoon is 18 en heeft ook zware adhd. Wij hebben echter gekozen om hem geen meds te geven en het zo te proberen (wel zwaarder en moeilijker!). Ik weet niet hou oud je bent of wat je klachten zijn, maar ik raad altijd een medicatievrije aanpak aan. Heb je al therapie geprobeerd bijvoorbeeld? Zoals @Salvia al zei bouw je jaar na jaar een tolerantie op, die kan zorgen voor gewenning en steeds andere pillen of hogere dosissen. En zoals je zelf al aangeeft is de ene pil de andere niet. Geloof me, het kàn zonder! Sterkte
M
MistertilburgLid
01-01-2024, 00:00
#4
Zou iemand mij hier kunnen helpen in een dillema. Ik heb redelijk wat dex gebruikt en speed maar ben voor de eerste x echt bang voor mn hartkloppingen zijn heviger dan normaal. Ik heb 70 Mg op
K
KropSlaLid
01-01-2024, 00:00
#5
geflipt zei:
Mijn zoon is 18 en heeft ook zware adhd. Wij hebben echter gekozen om hem geen meds te geven en het zo te proberen (wel zwaarder en moeilijker!). Ik weet niet hou oud je bent of wat je klachten zijn, maar ik raad altijd een medicatievrije aanpak aan. Heb je al therapie geprobeerd bijvoorbeeld? Zoals @Salvia al zei bouw je jaar na jaar een tolerantie op, die kan zorgen voor gewenning en steeds andere pillen of hogere dosissen. En zoals je zelf al aangeeft is de ene pil de andere niet. Geloof me, het kàn zonder! Sterkte
Klik om te vergroten...

Ik heb niet het idee dat dit topic gaat over het functioneel gebruik van Dex, meer over het recreatief gebruiken. Gezien de termen lekker los gaan, snuiven, etc :grimacing: Daarbij is het oprecht fijn dat jullie zoon zonder kan, maar te kort door de bocht om te zeggen dat dit voor iedereen geldt. Er zijn veel mensen gebaat bij een combinatie van therapie en ondersteunende medicatie.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#6
Tolerance is a bitch.

En misschien ligt het aan de samenstelling van amexfa. Minder geschikt voor recreatief gebruik wellicht.

Als je los wil gaan gewoon pep of dex halen dus.
M
MistertilburgLid
01-01-2024, 00:00
#7
@Ganggang💯 en de hartkloppingen zijn ook veel erger dan bij speed en andere dex. Terwijl 80 mg met redelijke tolerantie toch niet als gevaarlijk wordt gezien!
B
BlauweaapLid
01-01-2024, 00:00
#8
geflipt zei:
Mijn zoon is 18 en heeft ook zware adhd. Wij hebben echter gekozen om hem geen meds te geven en het zo te proberen (wel zwaarder en moeilijker!). Ik weet niet hou oud je bent of wat je klachten zijn, maar ik raad altijd een medicatievrije aanpak aan. Heb je al therapie geprobeerd bijvoorbeeld? Zoals @Salvia al zei bouw je jaar na jaar een tolerantie op, die kan zorgen voor gewenning en steeds andere pillen of hogere dosissen. En zoals je zelf al aangeeft is de ene pil de andere niet. Geloof me, het kàn zonder! Sterkte
Klik om te vergroten...
Ik heb jaren verplicht ritalin moeten slikken in mijn jongere jaren. Rond mijn 14de gezegt dat ze maar lekker konde op pleuren met die pillen en ik zonder verder ging. Ouders natuurlijk niet blij school prestaties gingen zeker achteruit. Maar mijn sociale skills depri/slaap problemen/geen trek in eten Trokken allemaal weg. als je iets wilt opschool etc lukt het ook zonder die shit. Achteraf long term is dit de beste keuze in mijn leven geweest voor mijn gezondheid.

Ik ben dan zelf ook hierdoor een beetje tegen gebruik van medicatie ter onderdrukking voor adhd. Ik heb zelf een hele zware vorm maar niemand merkt het nog echt tis vgm meer in mijn hoofd al die toelie is nergens voor nodig :tongueout:
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Als je normaal dex gebruikt in lage dosering voor je ADD dan bouw je in het geheel geen tolerantie op.

Maar als je regelmatig recreatief hoge doseringen van je dex gaat nemen, dan ga je dus wel tolerantie opbouwen. Dan zal je merken dat je normale dosering niet meer werkt tegen ADD en dat je een hoge dosering zal moeten nemen inclusief negatieve bijwerkingen om de rust te krijgen die je wil als ADD-er.

De oplossing voor je probleem ligt er in om een tijdje te stoppen met dex, zodat je van je tolerantie af raakt. Ik zou zeggen, een maand of 3 geen dex, en dan weer een normale dosering proberen om te kijken of die aanslaat. En niet meer recreatief gebruiken anders heb je in no time weer hetzelfde probleem.

Als je toch af en toe wil stunten met je medicijn zou ik een paar dagen wel en een paar dagen geen dex nemen, zeg 3 om 3. Op die manier is er nog wel ruimte om eens in de zo veel tijd lekker strak te staan van je dexje zonder dat je tolerantie opbouwt. Let wel, af en toe.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Volgens mij heb je een paniek aanval, gepaard met hartkloppingen. Probeer te ontspannen en er niet aan te denken. Je overleeft het echt wel.

En neem die pauze om van je tolerantie af te komen.
M
MistertilburgLid
01-01-2024, 00:00
#11
Raar zeg kan het maar niet los laten nog nooit gehad ook dit. Maar in ieder geval bedankt voor het reageren en de geruststellende woorden!
M
MistertilburgLid
01-01-2024, 00:00
#12
Goedemorgen,
Ik ben nieuw hier op het forum maar ben al een lange tijd bezoeker van het forum en recreatieve gebruiker. Ik heb 2 jaar lang onder het mom van adhd. Dexamfetamine meegekregen. Vaak nam ik dan wel eens 2 pilletjes tijdens een sociale bezigheid of intensieve dag en een x in de zoveel tijd snuifje en slikten we een hogere dosis om lekker los te gaan. Nu met amfexa merk ik op een lage dosis dat het zogoed als niks doet. Was vandaag een dagje vrij en dacht ga is lekker los op de amfexa. Heb zo'n 25 aan 30 milligram gesnoven en 20 milligram geslikt. Het enige wat ik merk zijn de lichamelijke symptomen en iets verhoogde focus en energie. Hoe is het zelfs bij een hogere dosis amfetamine(want dat blijft het) dat het totaal niet hetzelfde doet als dex of speed? Begin nu ernstig te twijfelen aan de betrouwbaarheid van amfexa!
g
gefliptLid
01-01-2024, 00:00
#13
KropSla zei:
Ik heb niet het idee dat dit topic gaat over het functioneel gebruik van Dex, meer over het recreatief gebruiken. Gezien de termen lekker los gaan, snuiven, etc :grimacing: Daarbij is het oprecht fijn dat jullie zoon zonder kan, maar te kort door de bocht om te zeggen dat dit voor iedereen geldt. Er zijn veel mensen gebaat bij een combinatie van therapie en ondersteunende medicatie.
Klik om te vergroten...
Ok, ik heb het even te persoonlijk genomen... En mijn bedoeling was/is zeker niet iedereen van zijn meds te halen hé! Ik ben zelf bipolair, zonder mijn meds zat ik hier waarschijnlijk niet meer. Maar mijn excuses als het een en het ander zo overkwam...
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#14
Mistertilburg zei:
Zou iemand mij hier kunnen helpen in een dillema. Ik heb redelijk wat dex gebruikt en speed maar ben voor de eerste x echt bang voor mn hartkloppingen zijn heviger dan normaal. Ik heb 70 Mg op
Klik om te vergroten...
Dat is een vrij stevige dosis voor dat stofje. De bijwerkingen worden alleen maar heftiger als je meer blijft nemen.

Probeer even rustig in en uit te ademen en niet druk maken. Als je het echt niet vertrouwt even de huisartsenpost bellen en EERLIJK ZIJN over je gebruik en tolerantie.
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#15
Mistertilburg zei:
Zou iemand mij hier kunnen helpen in een dillema. Ik heb redelijk wat dex gebruikt en speed maar ben voor de eerste x echt bang voor mn hartkloppingen zijn heviger dan normaal. Ik heb 70 Mg op
Klik om te vergroten...
Gezonde hulp = uitzitten en nix bijnemen of naast nemen.

Verder wat @Ganggang💯 zegt.
Zeker geen warm bad nemen, of onnodige inspanningen.
Probeer een boek te lezen of wat te kleuren.
Vermijd je gsm of schermen met blauw licht (of zet de filter aan.).

Je kan je ha bellen en vragen of je een benzo mag slikken als je die zou liggen hebben , maar ik raad je ten sterkste af dit te doen zonder eerst je ha op de hoogte te stellen..

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."