Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHoeveelheid xtc gebruik

Hoeveelheid xtc gebruik

4 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
T
TheSadCatLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo allemaal, ik heb nu totaal 5 keer xtc gedaan over een periode van 7 maanden met telkens 1 tot anderhalve maand ertussen.

De laatste keer dat ik gebruikt heb is pas 29 maart, maar nu heb ik 22 april en 12 mei 2 raves op de planning staan.

Mijn vraag is of het verstandig is om op beide raves XTC te doen. En is daarnaast mijn gebruik van voorheen prima? Of is het verstandiger om langer te wachten, ik kreeg de afgelopen keer namelijk een veel ergere dip dan alle keren daarvoor (grieperig, een stuk depressiever, nauwelijks motivatie voor mijn studie).

(Hopelijk komt het allemaal een beetje leesbaar over, ben redelijk stoned op het moment van schrijven)
T
TorchicLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hey!

Als je geen hersenschade wil en het speciale gevoel van XTC zo lang mogelijk wilt behouden doe je er echt goed aan om minimaal 3 maanden er tussen te laten.

Het is dus niet slim om op beide raves XTC te gaan gebruiken omdat er maar een korte tijd tussen zit. Ik zou een keuze maken op welke rave je wel gaat gebruiken en op welke niet.

De waarschuwingen lijken allemaal zo heftig en overdreven maar neem ze serieus en pak de verantwoordelijkheid voor je eigen gezondheid! :blush:

Als je nog vragen hebt, stel ze gerust.

Veel plezier op de raves!
J
JoranLid
01-01-2024, 00:00
#3
Torchic zei:
Hey!

Als je geen hersenschade wil en het speciale gevoel van XTC zo lang mogelijk wilt behouden doe je er echt goed aan om minimaal 3 maanden er tussen te laten.

Het is dus niet slim om op beide raves XTC te gaan gebruiken omdat er maar een korte tijd tussen zit. Ik zou een keuze maken op welke rave je wel gaat gebruiken en op welke niet.

De waarschuwingen lijken allemaal zo heftig en overdreven maar neem ze serieus en pak de verantwoordelijkheid voor je eigen gezondheid! :blush:

Als je nog vragen hebt, stel ze gerust.

Veel plezier op de raves!
Klik om te vergroten...
Precies dit! Helaas heb ik er verkeerde keuzes in gemaakt, en zijn de gevolgen niet wat je wilt :wink:
J
JoranLid
01-01-2024, 00:00
#4
Joran zei:
Precies dit! Helaas heb ik er verkeerde keuzes in gemaakt, en zijn de gevolgen niet wat je wilt :wink:
Klik om te vergroten...
Dus wat ik probeer te zeggen is, doseer je XTC gebruik :wink:
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#5
TheSsdCat zei:
Hallo allemaal, ik heb nu totaal 5 keer xtc gedaan over een periode van 7 maanden met telkens 1 tot anderhalve maand ertussen.

De laatste keer dat ik gebruikt heb is pas 29 maart, maar nu heb ik 22 april en 12 mei 2 raves op de planning staan.

Mijn vraag is of het verstandig is om op beide raves XTC te doen. En is daarnaast mijn gebruik van voorheen prima?
Klik om te vergroten...
Rustig aan tijger :wink:

TheSsdCat zei:
Of is het verstandiger om langer te wachten, ik kreeg de afgelopen keer namelijk een veel ergere dip dan alle keren daarvoor (grieperig, een stuk depressiever, nauwelijks motivatie voor mijn studie).
Klik om te vergroten...
De katers worden inderdaad steeds wat erger, en de roes van de MDMA steeds iets minder plezierig. Dat is de reden waarom mensen je waarschuwen voor te veel en/of vaak MDMA nemen. De drug verliest dan snel zijn magie, en die komt vrijwel niet meer terug. Als je zuinig aan doet met je ervaringen kun je er langer en beter van blijven genieten.

Dus houd je aan de MAXIMAAL vier keer per jaar MDMA, het liefst met 3 maanden tussen gebruiksmomenten.
Neem per keer gebruiken niet meer dan 140-180 milligram MDMA, zorg ervoor dat je niet in te warme feestzalen gebruikt (en/of koel regelmatig af), en eet vooraf en tijdens gebruik fruit en groenten waarin veel anti-oxidanten zitten (zoals bosbessen, gedroogde pruimen, granaatappel, rozijnen, boerenkool, spinazie, bieten, aubergine).

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."