Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsPaniek en angst na XTC - Het Komt Goed!!!

Paniek en angst na XTC - Het Komt Goed!!!

7 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#1
Stro,

fijn dat het goed met je gaat. ik heb afgelopen week iets op tv gezien over watvoor troep antidepressiva zijn(dat wist ik al jaren...), gebruik je die nog?
k
kumtguudbitchesLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hooi lieve mensen,

ik heb ongeveer anderhalf jaar geleden voor t laatst XTC gebruikt. Daar ben ik erg f*cked up uitgekomen. Kreeg na 2 maandjes paniekaanvallen, leefde in pure angst en had last van erge derealistie/depersonalisatie. M'n leven stond in thema van ellende... Wist niet hoelang het nog vol ging houden en hoelang het nog duurde. Ik zocht al m'n problemen op op internet (niet doen) en werd alleen nog banger. Was de angst om bijvoorbeeld blind te worden weer verdwenen dan werd ik weer bang om doof te worden of om gek te worden of om schizofreen te zijn. Ik leefde elke dag in angst waardoor er een zware depressie ontwikkelde. Dit was een hele zware periode voor mij die ik nooit zal vergeten.

Waarom ik m'n verhaal hier weer schrijf is om alle mensen die hier ook last van hebben en er middenin zitten en die waarschijnlijk een hopeloze en uitzichtloze kijk op de situatie hebben te vertellen dat het goed komt!

Je bent waarschijnlijk in therapie bij een psycholoog ofzo en het gaat telkens een heel klein beetje beter. En je denkt dat dit je misschien wel gaat helpen. Nou ik zal je vertellen: het enige wat jou beter gaat maken is TIJD. Er moet slechts tijd overheen gaan. Tuurlijk blijf je ups en downs hebben.

Ik heb nog steeds slechte periodes maar 1000 keer minder als in het begin. En ik merk ook waar het vandaan komt. Zodra ik tentamens heb en de stress toeneemt dat ik me weer een klein beetje raar voel. Maar ja dan weet je tenminste waar het vandaan komt en dat wanneer je tentamens voorbij zijn het weer helemaal goed gaat.

Het kan zijn dat je dit leest en denkt pff ze zegt dat het komt goed komt maar ze heeft nog steeds last ervan. Ja dat klopt maar ik geniet weer van het leven. Ik heb niet meer het gevoel dat ik er middenin zit maar meer dat ik erop terugkijk en het zie als een enorme levensles. Ik bedoel ik weet dat ik op moet letten met veel alcohol drinken want de dagen daarna voel je je weer shittt. En ik weet dat ik nooit meer drugs kan gebruiken en dat ik goed voor mezelf moet zorgen, niet een hele nacht niet kan slapen of de hele dag niets kan eten. Tja dat soort dingen, slecht voor jezelf zorgen triggeren het slecht voelen juist.

Duuus zorg goed voor jezelf, geloof in jezelf: je kan dit!!! Je gaat dit overwinnen. Over een tijdje kijk je hier op terug en kan je eindelijk weer denken: Ja! Ik kan weer een normaal dagelijks leven hebben en weer normaal zijn, zoals de meeste mensen, weer gelukkig zijn. Ik weet dat het moeilijk is om positief te denken wanneer je er weer even doorheen zit maar probeer dat gewoon. Denk aan wat ik je net verteld heb!

Veel geluk in je leven en het wordt beter. Ik beloof het je...
Groetjesssss xxxx
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#3
Dit klinkt als hypochondrie. Niet XTC.

Het rijmt. Dat wel. Sort of.
k
kumtguudbitchesLid
01-01-2024, 00:00
#4
Nope ik heb nooit antidepressiva gebruikt. Wel soms lorazepam voor als ik niet kon slapen doordat ik aan rare dingen ging denken enzo. Maar gebruik dat niet meer :)
F
Falmingo2Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Heb je misschien tips over wat je hebt gedaan om uit deze vicieuze cirkel te komen? Ik zit momenteel echt in precies dezelfde situatie. Ik maak mezelf gek dat ik depersonalisatie/derealisatie heb en daardoor krijg ik het juist. En dit komt doordat ik op internet heb gelezen dat dit vaak na drugsgebruik komt. Hierdoor ben ik continu zenuwachtig, duizelig en heb ik veel last van hoofdpijn en negatieve gedachtens.
T
TorchicLid
01-01-2024, 00:00
#6
Falmingo2 zei:
Heb je misschien tips over wat je hebt gedaan om uit deze vicieuze cirkel te komen? Ik zit momenteel echt in precies dezelfde situatie. Ik maak mezelf gek dat ik depersonalisatie/derealisatie heb en daardoor krijg ik het juist. En dit komt doordat ik op internet heb gelezen dat dit vaak na drugsgebruik komt. Hierdoor ben ik continu zenuwachtig, duizelig en heb ik veel last van hoofdpijn en negatieve gedachtens.
Klik om te vergroten...
Ik heb ook last van deze klachten na een geruime tijd 3mmc misbruik. Ik heb er een topic over geopend. Misschien heb je er iets aan.

Disbalans in neurotransmitters door 3mmc?

Ik denk dat ik door mijn gebruik van 3mmc in de weekenden toch misschien een disbalans heb opgelopen in de neurotransmitters. Ik ben sowieso al bekend met psychische klachten maar de laatste tijd word het wel weer erger als dat het geweest is. Merk dat ik heel snel overprikkeld ben en daardoor...
drugsforum.nl drugsforum.nl
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#7
Falmingo2 zei:
Heb je misschien tips over wat je hebt gedaan om uit deze vicieuze cirkel te komen? Ik zit momenteel echt in precies dezelfde situatie. Ik maak mezelf gek dat ik depersonalisatie/derealisatie heb en daardoor krijg ik het juist. En dit komt doordat ik op internet heb gelezen dat dit vaak na drugsgebruik komt. Hierdoor ben ik continu zenuwachtig, duizelig en heb ik veel last van hoofdpijn en negatieve gedachtens.
Klik om te vergroten...
Heb je hier al hulp bij gezocht in de vorm van therapie?
F
Falmingo2Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik ben momenteel bezig met cognitieve gedragstherapie en hypnotherapie. Ik heb nu 5 sessies gehad en ik merk langzaam verbetering. De klachten zijn er nog maar ze worden steeds minder. Ook ben ik mijn depressieve gevoelens kwijt aan het raken. Het is nog wel een weg die ik te gaan heb, maar er is licht aan het einde van de tunnel.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."