Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Nope ik heb nooit antidepressiva gebruikt. Wel soms lorazepam voor als ik niet kon slapen doordat ik aan rare dingen ging denken enzo. Maar gebruik dat niet meer"
"Hooi lieve mensen, ik heb ongeveer anderhalf jaar geleden voor t laatst XTC gebruikt. Daar ben ik erg f*cked up uitgekomen. Kreeg na 2 maandjes paniekaanvallen, leefde in pure angst en had last van erge derealistie/depersonalisatie. M'n leven stond in thema van ellende... Wist niet hoelang het nog vol ging houden en hoelang het nog duurde. Ik zocht al m'n problemen op op internet (niet doen) en werd alleen nog banger. Was de angst om bijvoorbeeld blind te worden weer verdwenen dan werd ik weer bang om doof te worden of om gek te worden of om schizofreen te zijn. Ik leefde elke dag in angst waardoor er een zware depressie ontwikkelde. Dit was een hele zware periode voor mij die ik nooit zal vergeten. Waarom ik m'n verhaal hier weer schrijf is om alle mensen die hier ook last van hebben en er middenin zitten en die waarschijnlijk een hopeloze en uitzichtloze kijk op de situatie hebben te vertellen dat het goed komt! Je bent waarschijnlijk in therapie bij een psycholoog ofzo en het gaat telkens een heel klein beetje beter. En je denkt dat dit je misschien wel gaat helpen. Nou ik zal je vertellen: het enige wat jou beter gaat maken is TIJD. Er moet slechts tijd overheen gaan. Tuurlijk blijf je ups en downs hebben. Ik heb nog steeds slechte periodes maar 1000 keer minder als in het begin. En ik merk ook waar het vandaan komt. Zodra ik tentamens heb en de stress toeneemt dat ik me weer een klein beetje raar voel. Maar ja dan weet je tenminste waar het vandaan komt en dat wanneer je tentamens voorbij zijn het weer helemaal goed gaat. Het kan zijn dat je dit leest en denkt pff ze zegt dat het komt goed komt maar ze heeft nog steeds last ervan. Ja dat klopt maar ik geniet weer van het leven. Ik heb niet meer het gevoel dat ik er middenin zit maar meer dat ik erop terugkijk en het zie als een enorme levensles. Ik bedoel ik weet dat ik op moet letten met veel alcohol drinken want de dagen daarna voel je je weer shittt. En ik weet dat ik nooit meer drugs kan gebruiken en dat ik goed voor mezelf moet zorgen, niet een hele nacht niet kan slapen of de hele dag niets kan eten. Tja dat soort dingen, slecht voor jezelf zorgen triggeren het slecht voelen juist. Duuus zorg goed voor jezelf, geloof in jezelf: je kan dit!!! Je gaat dit overwinnen. Over een tijdje kijk je hier op terug en kan je eindelijk weer denken: Ja! Ik kan weer een normaal dagelijks leven hebben en weer normaal zijn, zoals de meeste mensen, weer gelukkig zijn. Ik weet dat het moeilijk is om positief te denken wanneer je er weer even doorheen zit maar probeer dat gewoon. Denk aan wat ik je net verteld heb! Veel geluk in je leven en het wordt beter. Ik beloof het je... Groetjesssss xxxx"