Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsOxycodon

Oxycodon

18 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
D
DochterLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hoi!

Zojuist een tas met allemaal tabletten oxycodon gevonden bij mijn vader.
Meer dan 150 pillen variërend van 15 tot 20 mg. Wij zijn al langere tijd bezorgd over eventuele euthanasie. Ik heb de gif lijn al geprobeerd te bellen, evenals de huisarts. Bij beide geen gehoor. Mijn vader geeft aan, nee ik heb dat ter pijn bestrijding, ik geloof dat niet, echter heb ik de kennis ook niet.

Mijn vraag, excuus als deze hier niet hoort, is dit dodelijk? Moeten wij deze tas innemen, of valt het wel mee.
Na wat gegoogle kwam ik op deze site terecht, vandaar mijn vraag hier.

Alvast bedankt,

Dochter
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#2
Dochter zei:
Mijn vraag, excuus als deze hier niet hoort, is dit dodelijk? Moeten wij deze tas innemen, of valt het wel mee.
Klik om te vergroten...
Ik snap je vraag niet zo goed ?
Wat bedoel je met de tas innemen (weggooien?)?.
Oxy is op voorschrift , 150 pillen geeft de apotheek je volgens mij niet ineens mee.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#3
Nee. Natuurlijk niet.
Ik wens niemand deze pijn toe.
Zelfs diegenen, die in mijn " zwarte boekje" staan...
D
DochterLid
01-01-2024, 00:00
#4
inner_search zei:
Ik snap je vraag niet zo goed ?
Wat bedoel je met de tas innemen (weggooien?)?.
Oxy is op voorschrift , 150 pillen geeft de apotheek je volgens mij niet ineens mee.
Klik om te vergroten...

Nee hij heeft dit in mijn ogen opgespaard. Mijn moeder is nogal naïef.

En de tas innemen, nou in ieder geval dat hij er niet zomaar bij kan.

Ik schrok nogal van de tas, een plastic tas met zoveel pillen van hetzelfde merk, maar ik ben geen deskundige.
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#5
Dochter zei:
Nee hij heeft dit in mijn ogen opgespaard. Mijn moeder is nogal naïef.

En de tas innemen, nou in ieder geval dat hij er niet zomaar bij kan.

Ik schrok nogal van de tas, een plastic tas met zoveel pillen van hetzelfde merk, maar ik ben geen deskundige.
Klik om te vergroten...
Als hij er aan verslaafd is , zou ik de tas niet weggooien.
Ik zou de arts blijven proberen bellen en horen of hij ze op voorschrift heeft.
Zo ja , welke dosis.
En hem die geven en dan met de tas naar de apotheek maandag om ze binnen te geven.
Dan kan hij terug naar de HA om een nieuw voorschift (als je zijn arts aan de lijn krijgt , vraag er een datum op te zetten:wink: ).
En weten jullie dat hij die hoop niemeer tot zijn beschikking heeft.

Waarom heb je naar het antigif gebeld ? Hij heeft er toch geen genomen , je hebt ze toch gwn gevonden ?
D
DochterLid
01-01-2024, 00:00
#6
Dan heb je inderdaad mijn vraag niet goed begrepen.

Hij is niet verslaafd.

Onze angst is, dat hij hiermee op eigen initiatief euthanasie mee wil plegen op het moment dat het te zwaar is voor hem.

Dus mijn vraag was; Is zo’n dosis 150 x 15 a 20 mg dodelijk?
De huisarts was al niet meer bereikbaar en via 113 kreeg ik het nummer van de gif lijn.

Inmiddels heb ik de tas maar mee naar huis genomen. En nemen we het zekere voor het onzekere.
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#7
Dochter zei:
Dus mijn vraag was; Is zo’n dosis 150 x 15 a 20 mg dodelijk?
Klik om te vergroten...
Ja !
Als hij niet verslaafd is ga ze dan nu nog aan de apotheek afgeven (zijn open tot half 7 in België , en in nl ook veronderstel ik).
D
DochterLid
01-01-2024, 00:00
#8
inner_search zei:
Ja !
Als hij niet verslaafd is ga ze dan nu nog aan de apotheek afgeven (zijn open tot half 7 in België , en in nl ook veronderstel ik).
Klik om te vergroten...

Nederland helaas niet. 09.00 tot 17.00.
Ivm Corona op dit moment nog slechter te bereiken.
Ik heb de medicatie nu mee naar huis genomen, en hopelijk spreek ik maandag de huisarts hierover.

Bedankt voor je reactie!
M
MDMAZIINGLid
01-01-2024, 00:00
#9
Is wel heel verslavend. Misschien is hij dat?
D
DochterLid
01-01-2024, 00:00
#10
MDMAZING zei:
Is wel heel verslavend. Misschien is hij dat?
Klik om te vergroten...

Die angst hebben wij wel gehad.
Maar ‘gelukkig’ heeft hij direct alles opgespaard.
Nu is de tas gelukkig gevonden, en nu ik weer rustig ben, ben ik blij dat ik de tas sowieso meegenomen heb.
Het was waarschijnlijk zijn escape plan.

Hij is ernstig ziek, maar heb liever dat hij een euthanasie verklaring tekent, dan het heft op die manier in eigen hand neemt.
M
MDMAZIINGLid
01-01-2024, 00:00
#11
Dochter zei:
Die angst hebben wij wel gehad.
Maar ‘gelukkig’ heeft hij direct alles opgespaard.
Nu is de tas gelukkig gevonden, en nu ik weer rustig ben, ben ik blij dat ik de tas sowieso meegenomen heb.
Het was waarschijnlijk zijn escape plan.

Hij is ernstig ziek, maar heb liever dat hij een euthanasie verklaring tekent, dan het heft op die manier in eigen hand neemt.
Klik om te vergroten...
oxycodon is een opiaat. Afkicken is dus net zoals heroine. ik wens hem heel veel succes als hij wel verslaafd is. Maar blijkbaar niet dus. Hou het wel goed in de gaten.
Afkicken is pure hell
t
transformatedLid
01-01-2024, 00:00
#12
Als er geen sprake is van verslaving, geef dan de pillen af bij de apotheek.
Ik snap dat dit de makkelijke uitweg is maar zoek de juiste hulp voor je papa.
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#13
Mijn apotheek geeft soms voor 3 maanden mee. Dat zijn er 270 van 10mg. Nu gaat het weer per maand
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#14
Hoe kan Dit?
Hoe bestaat het?
Ik heb toch wel wat vraagjes...
De apotheek.
Zijn ze hun verstand kwijt?
Een sterk opiaat meegeven voor 3 maanden?!
Verder dit nog. ( als het mag)
Heeft jouw vader ooit suïcidale gedachten gehad, mbt zijn ziekte?
Heeft hij het over euthanasie aan sich gehad? En zo ja, over een methode?

Ik denk dat, wanneer jouw vader erachter komt, dat zijn tas met inhoud weg is, hij niet zo blij zal zijn. Sterker nog, d a t wordt vrees ik een giga ruzie...
Ik zou die tas nog even bewaren.
Tot de storm geluwd is.
Ga daarna in goed overleg.

En ja. Deze hoeveelheid van tabletten kan bij " misbruik " zonder meer lethale uitwerking hebben...
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ze geven me 3 maanden omdat ik het al jaren gebruik. 3 maanden is wat ze maximaal mogen geven.
Inderdaad kan je jezelf ermee van kant maken maar ik neem strikt genomen alleen tegen chronische zenuw pijn .

Mijn pa heeft geen pijn het is voor mijzelf.

Ik wens niemand déze pijn toe.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik ben geslaagd in het bereiken van mijn doel.
Ja!!
Ik ben volledig gestopt met het nemen van oxcycodontabletten.
Ik zat op zo'n 8 tot 10 tabletten van 0.5 mg over de dag verspreid en het was dus (alwéér) uit de hand aan het lopen.
Jawel. Dat zeg ik eerlijk.
Maar die ellende van de rugpijn, ga daar maar eens aanstaan.
Maar zoals altijd houd ik het niet in de hand.

Ik ben er 5 dagen geleden mee gekapt.
Helemáál.
Naar nul. Niets meer.
Dat was dus 4 dagen ellende extra, absoluut, maar tanden op elkaar.
Erdoor!
Nu gaat het beter, nu de rugpijn nog, ik heb er iets anders voor.
Géén opiaat.
Eens zien, hoe dit werkt.
Dat duurt even...
Maar die oxcycodon, lekker, maar....Ja. juist.
R
Red67Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Legio Patria Nostra zei:
Ik ben geslaagd in het bereiken van mijn doel.
Ja!!
Ik ben volledig gestopt met het nemen van oxcycodontabletten.
Ik zat op zo'n 8 tot 10 tabletten van 0.5 mg over de dag verspreid en het was dus (alwéér) uit de hand aan het lopen.
Jawel. Dat zeg ik eerlijk.
Maar die ellende van de rugpijn, ga daar maar eens aanstaan.
Maar zoals altijd houd ik het niet in de hand.

Ik ben er 5 dagen geleden mee gekapt.
Helemáál.
Naar nul. Niets meer.
Dat was dus 4 dagen ellende extra, absoluut, maar tanden op elkaar.
Erdoor!
Nu gaat het beter, nu de rugpijn nog, ik heb er iets anders voor.
Géén opiaat.
Eens zien, hoe dit werkt.
Dat duurt even...
Maar die oxcycodon, lekker, maar....Ja. juist.
Klik om te vergroten...

respect ineens stoppen! Ik ben aan het afbouwen sinds 1 week, zat op 80mg langwerkend en 20mg kortwerkend per dag. Heb het vanaf dag 1 tot nu toe op 60mg langwerkend gezet en moet toegeven het gaat eigenlijk prima. Ga nu de 2e week in en zal het op 40mg gaan zetten, voor slapen gaan 20mg en bij opstaan 20mg omdat ik smorgens fuckt up ben!!!! Ik denk zoals mijn planning nu loopt ik met 4 weken zonder kan!
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#18
Houd vol!
Het is echt de moeite waard.
Het is zogezegd echt niet fijn...,
Om van oxcycodon afhankelijk te zijn.

.
S
Sterretje1984Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Legio Patria Nostra zei:
Hoe kan Dit?
Hoe bestaat het?
Ik heb toch wel wat vraagjes...
De apotheek.
Zijn ze hun verstand kwijt?
Een sterk opiaat meegeven voor 3 maanden?!
Klik om te vergroten...

Echt ik heb de afgelopen jaren zoveel gekkigheid gezien ook bij de apotheek. Huisarts die me voor 3 maanden 120mg per dag voorschreef. Specialist die een foutje maakte en me een recept gaf voor 120mg per dag voor 6 maanden. Toen ik zei dat ik het niet hoefde omdat de huisarts al voorschreef was het antwoord "zie het als een vervroegd kerstkado". Je kunt wel raden wie er 2 maanden later op 200mg per dag zat en niet meer terug naar 120mg kon... juist. En de apotheek. Die gaf het 6 maanden recept gewoon mee terwijl ik een maand eerder al voor 3 maanden had meegekregen. Ik kijk echt nergens meer van op.
Heb trouwens ook op die manier bij 1 apotheek heel veel benzo's gekregen. Huisarts en specialist wisten niet van elkaar dat ze beiden temazepam en oxazepam voorschreven. Beide gaven na 20 dagen ipv 30 dagen alweer een herhaalrecept voor een maand als ik het bandje insprak en zo had ik elke 20 dagen een voorraad voor 2 maanden (60 dagen dus 3x Zoveel).

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."