Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBenzodiazepinen, afkicken met behulp van een verslavingskliniek.

Benzodiazepinen, afkicken met behulp van een verslavingskliniek.

4 antwoorden
1 weergaven
18-5-2026
j
joetsieLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ja er was laatst iemand maar weet zijn naam niet meer
G
GeEFmEDiEShIzzLe

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Wie heeft er wel eens een interventie gehad van een afkickkliniek en was uw ervaring positief of juist negatief?
Z
ZeelanddudeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Echt zoiets als dit? https://www.afkickkliniekwijzer.nl/interventie-bij-verslaving/
G
GeEFmEDiEShIzzLeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Zeelanddude zei:
Echt zoiets als dit? https://www.afkickkliniekwijzer.nl/interventie-bij-verslaving/
Klik om te vergroten...
Ja, dat bedoel ik. Ik ben zelf heel erg goed geholpen een paar jaar geleden, ik heb mij toen vrijwillig aangemeld omdat ik letterlijk het leven uit mijn lichaam zag verdwijnen. Sindsdien afgekickt, thuis, terwijl ik gewoon doorgewerkt heb in die periode. Ik kreeg elke week een gesprek met een psycholoog en wekelijks kon ik mijn medicijnen (diazepam) afhalen bij de apotheek. De gesprekken lieten mij de werking van de benzo's beter begrijpen en het waarom ik ze gebruikte. Ik ben heel positief over de hulpverlening, ik werd in mijn waarde gelaten als persoon zijnde en kreeg weer vertrouwen in de mens. Nu was ik gewoon nieuwschierig wie dit ook meegemaakt heeft, of iets wat er op lijkt.

Wees in ieder geval niet bang om hulp te vragen als het nodig is. Met wat voor verslaving je dan ook hebt.
Z
ZeelanddudeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik heb hier nog niemand over een interventie met een professionele persoon, al dan niet vergezeld met familieleden en/of vrienden gehoord.
Er zijn hier wel leden die ervaring hebben met een afkickkliniek of naar een psycholoog of psychiater gaan oid, ikzelf loop ondertussen ook al een tijdje om de 2 weken binnen bij een POH-GGZ medewerken en bij een psycholoog.

Het enige wat ik van een interventie heb meegemaakt is dat mn ouders, en 2 oudste broers op een zaterdagavond onverwachts langs kwamen en me eens goed uit gingen leggen hoe verkeerd ik bezig was (dat was ik op dat moment ook, daar niet van XD) en hoeveel beter mijn leven wel zou worden als ik onmiddellijk met alles deed stoppen. Niet bepaald een 'liefdevolle confrontatie' war ze het op die site over hebben.
Srry, bij het wordt interventie alleen al, gaan mn nekharen overeind staan :sweatsmile:
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."