Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumshoeveel dagen voor mdma/xtc stop je met 5htp te slikken?

hoeveel dagen voor mdma/xtc stop je met 5htp te slikken?

9 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
j
jsbljsLid
01-01-2024, 00:00
#1
hallo!

eind november heb ik twee avonden achter elkaar mdma gedaan en in december heb ik 4 keer mdma en 1 keer tegelijk ook xtc gedaan in 1 week tijd, twee weken erna weer xtc met nieuwjaar. Ik doe dit nooit meer omdat dir mij zo depressief lief voelen, nu wou ik de eerste weken van januari mijn serotonine weer een beetje laten aanvullen door 5-HTP te slikken. Heb dit nu voor 3 weken lang zo een 2-4 keer per week geslikt.

Nu heb ik aankomende vrijdag een feestje waar ik van plan ben om mdma te nemen, heb mijn laatste 5HTP pil zondagavond geslikt, kan het kwaad dat ik 5htp 5 dagen van te voren heb geslikt?
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#2
jsbljs zei:
hallo!

eind november heb ik twee avonden achter elkaar mdma gedaan en in december heb ik 4 keer mdma en 1 keer tegelijk ook xtc gedaan in 1 week tijd, twee weken erna weer xtc met nieuwjaar. Ik doe dit nooit meer omdat dir mij zo depressief lief voelen, nu wou ik de eerste weken van januari mijn serotonine weer een beetje laten aanvullen door 5-HTP te slikken. Heb dit nu voor 3 weken lang zo een 2-4 keer per week geslikt.

Nu heb ik aankomende vrijdag een feestje waar ik van plan ben om mdma te nemen, heb mijn laatste 5HTP pil zondagavond geslikt, kan het kwaad dat ik 5htp 5 dagen van te voren heb geslikt?
Klik om te vergroten...
Vijf dagen van te voren stoppen met 5-HTP is voldoende.

Wel is komende vrijdag opnieuw MDMA misschien een beetje vroeg. Hoewel het natuurlijk al minder is dan in december :wink:
H
HappyMindLid
01-01-2024, 00:00
#3
jsbljs zei:
eind november heb ik twee avonden achter elkaar mdma gedaan en in december heb ik 4 keer mdma en 1 keer tegelijk ook xtc gedaan in 1 week tijd, twee weken erna weer xtc met nieuwjaar. Ik doe dit nooit meer omdat dir mij zo depressief lief voelen, nu wou ik de eerste weken van januari mijn serotonine weer een beetje laten aanvullen door 5-HTP te slikken.
Klik om te vergroten...
Er is geen verschil tussen MDMA en XTC. Eigenlijk heb je in een veel te korte tijd, te vaak MDMA gebruikt. Als ik je een advies zou mogen geven: gebruik dan minimaal drie maanden geen MDMA meer. Dan kan je serotonine weer aangevuld worden, een maand is daar veel te kort voor. Als je door blijft gebruiken zal de kater alleen maar erger worden en zul je steeds minder positieve effecten van de MDMA gaan voelen.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#4
jsbljs zei:
hallo!

eind november heb ik twee avonden achter elkaar mdma gedaan en in december heb ik 4 keer mdma en 1 keer tegelijk ook xtc gedaan in 1 week tijd, twee weken erna weer xtc met nieuwjaar. Ik doe dit nooit meer omdat dir mij zo depressief lief voelen, nu wou ik de eerste weken van januari mijn serotonine weer een beetje laten aanvullen door 5-HTP te slikken. Heb dit nu voor 3 weken lang zo een 2-4 keer per week geslikt.

Nu heb ik aankomende vrijdag een feestje waar ik van plan ben om mdma te nemen, heb mijn laatste 5HTP pil zondagavond geslikt, kan het kwaad dat ik 5htp 5 dagen van te voren heb geslikt?
Klik om te vergroten...
Ik zou zeker een half jaar geen mdma nemen, gerekend vanaf de laatste keer. Op deze manier verneuk je je receptoren en merk je straks weinig meer van mdma.

Als je toch wil feesten zou ik eerder voor iets kiezen wat minder of niet zoveel doet met je serotonine. Zoals speed, 2cb of coke.

*Edit coke en speed zijn wel wat gevaarlijker qua verslaving, hou daar rekening mee :)
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#5
Neo-Shulginist zei:
Wel is komende vrijdag opnieuw MDMA misschien een beetje vroeg.
Klik om te vergroten...
Nee het is niet misschien een beetje vroeg.
Het is veel en veel te vroeg @jsbljs!
Je hebt vorige maand 4x mdma gebruikt.

Drie weken is niet genoeg om je serotonine aan te vullen.
Hoop dat je de tips van de leden hier ter harte neemt.
Pauzes in acht nemen, echt doen.
En lees je ook goed in over het stofje; informatie genoeg hier.

Er zijn eventueel alternatieven zoals speed of coke. Zoals genoemd zijn die wel verslavingsgevoelig.

Door minder vaak te gebruiken houd je het ook speciaal.
Wees voorzichtig en geniet met mate.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#6
Zeehond zei:
Nee het is niet misschien een beetje vroeg.
Het is veel en veel te vroeg @jsbljs!
Je hebt vorige maand 4x mdma gebruikt.

Drie weken is niet genoeg om je serotonine aan te vullen.
Hoop dat je de tips van de leden hier ter harte neemt.
Pauzes in acht nemen, echt doen.
En lees je ook goed in over het stofje; informatie genoeg hier.
Klik om te vergroten...
Ik ben het met je eens hoor. Maar als je de volgende tip erbij neemt dan snijdt het wat mij betreft geen hout meer:
Zeehond zei:
Er zijn eventueel alternatieven zoals speed of coke.
Klik om te vergroten...
Mensen gaan altijd helemaal los op de 6-wekenregel voor MDMA vanwege serotonine.

Maar coke heeft ook affiniteit voor serotonine (een hogere affiniteit zelfs voor de serotonine transponder SERT). Daarnaast staat de neurotoxiciteir van cocaïne beter vast dan die van MDMA in mensen, en is cocaïne ook meer cardiotoxisch. Cocaïne is, grof gezegd, gevaarlijker dan MDMA.

Dus hoe zit dat dan?


Zeehond zei:
Door minder vaak te gebruiken houd je het ook speciaal.
Wees voorzichtig en geniet met mate.
Klik om te vergroten...
Met deze bewering ben ik het 100% eens. Daar heb je echt gelijk in. En de 6-weken regel, of de 3-maanden regel, is een prima harm-reduction richtlijn. Maximaal 1 keer in de drie maanden MDMA gebruiken helpt echt om vervelende mentale klachten te voorkomen, en het zorgt er ook voor dat je kunt blijven genieten van de MDMA doordat het niet of minder snel zijn magie verliest.

Maar als je dan gedurende die drie maanden andere stimulanten gaat gebruiken dan is imo de gezondheidswinst (nagenoeg) verdwenen.

Dus helaas, elke week een andere drug gebruiken is geen oplossing om de drie maanden zonder MDMA te overbruggen. Je moet echt nuchter blijven om gezond te zijn 😢
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#7
Neo-Shulginist zei:
Mensen gaan altijd helemaal los op de 6-wekenregel voor MDMA vanwege serotonine.

Maar coke heeft ook affiniteit voor serotonine (een hogere affiniteit zelfs voor de serotonine transponder SERT). Daarnaast staat de neurotoxiciteir van cocaïne beter vast dan die van MDMA in mensen, en is cocaïne ook meer cardiotoxisch. Cocaïne is, grof gezegd, gevaarlijker dan MDMA.

Dus hoe zit dat dan?
Klik om te vergroten...
Interessant punt. Als je in de 3 maanden elk weekend aan de speed of sos gaat dan heeft die pauze qua gezondheid weinig zin.
Neo-Shulginist zei:
Dus helaas, elke week een andere drug gebruiken is geen oplossing om de drie maanden zonder MDMA te overbruggen.
Klik om te vergroten...
Ik denk ook als je die 3 maanden als overbruggen ziet, je je zorgen over je leven moet maken.
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#8
Neo-Shulginist zei:
Maar als je dan gedurende die drie maanden andere stimulanten gaat gebruiken dan is imo de gezondheidswinst (nagenoeg) verdwenen.
Klik om te vergroten...
Helemaal mee eens uiteraard!
Sorry als mijn reactie anders over kwam.
Bedoel juist minder gebruiken, het bijzonder houden en niet elke week coke of speed te gebruiken als je een serotonine pauze van mdma neemt.
m
mindtravlerLid
01-01-2024, 00:00
#9
jsbljs zei:
hallo!

eind november heb ik twee avonden achter elkaar mdma gedaan en in december heb ik 4 keer mdma en 1 keer tegelijk ook xtc gedaan in 1 week tijd, twee weken erna weer xtc met nieuwjaar. Ik doe dit nooit meer omdat dir mij zo depressief lief voelen, nu wou ik de eerste weken van januari mijn serotonine weer een beetje laten aanvullen door 5-HTP te slikken. Heb dit nu voor 3 weken lang zo een 2-4 keer per week geslikt.

Nu heb ik aankomende vrijdag een feestje waar ik van plan ben om mdma te nemen, heb mijn laatste 5HTP pil zondagavond geslikt, kan het kwaad dat ik 5htp 5 dagen van te voren heb geslikt?
Klik om te vergroten...
je voelt je depressief doordat je in december te veel mdma gebruikt hebt en wil je serotonine herladen, dit is op 3 weken nog niet herladen (3maand dacht ik).
je zal merken dat als je vrijdag xtc gebruikt de kater een stuk harder zal zijn en elke keer zwaarder omdat je geen serotonine genoegt meer hebt.
is dit mss het begin van een verslavind?
en waarom probeer je niet eens 2cb? dat put je serotonine niet uit, die boost het na
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#10
Zeehond zei:
Helemaal mee eens uiteraard!
Sorry als mijn reactie anders over kwam.
Bedoel juist minder gebruiken, het bijzonder houden en niet elke week coke of speed te gebruiken als je een serotonine pauze van mdma neemt.
Klik om te vergroten...

Oh okee dan begreep ik je verkeerd!
Maar heb ik hopelijk de pauze rondom MDMA toch weer een beetje verduidelijkt.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."