Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums3 weken na festival nog steeds nerveus

3 weken na festival nog steeds nerveus

3 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
d
duracellkonijntjeLid
01-01-2024, 00:00
#1
3 weken geleden was ik op een festival wat de hele dag duurde. In ongeveer 9 uur tijd heb ik zo'n 400mg MDMA genomen met een heel klein beetje 3MMC tussendoor.

Sindsdien gaat het niet goed. Ik heb last van angstklachten een groot deel van m'n leven en ik ben gewend dat deze na drugs een weekje iets erger worden (ik doe zo'n 2/3 in het jaar harddrugs). Nu sta ik echter steeds stijf van de spanning, slaap slecht en ik begin me echt zorgen te maken.

MDMA doe ik normaal nooit. Heb ik te veel gehad, ligt dit aan mezelf, is het de combinatie. Dit is echt de druppel om nooit meer drugs te gebruiken maar ik ben heel bang dat ik hierin vast zit.

Heeft iemand hier ervaring mee? Heb morgen een afspraak bij de huisarts gemaakt.
J
JohnGaltLid
01-01-2024, 00:00
#2
Tenzij je ruim 200kg weegt heb je echt veel te veel MDMA op!
Richtlijn is zo'n beetje 1-1,5mg/kg gewicht, met een maximale dosis van 160mg totaal. En ja, velen gaan daar wel overheen, maar niet zo enorm ver als jij.
Daarnaast ben je ook twee uppers gaan combineren, wat ook een grote rode vlag is. Enorm belastend voor je hart, en dat is het al los van elkaar, laat staan samen!
En dan hebben we het nog niet over jouw tolerantie gehad...

Verstandig dat je een afspraak met je huisarts gemaakt hebt, al weet ik niet wat hij er verder aan kan doen.
Verder: gezond eten, veel groente en fruit waar anti-oxidanten in zitten, sporten, bewegen. Overweeg een supplement als NAC.
Sterkte!
d
duracellkonijntjeLid
01-01-2024, 00:00
#3
JohnGalt zei:
Tenzij je ruim 200kg weegt heb je echt veel te veel MDMA op!
Richtlijn is zo'n beetje 1-1,5mg/kg gewicht, met een maximale dosis van 160mg totaal. En ja, velen gaan daar wel overheen, maar niet zo enorm ver als jij.
Daarnaast ben je ook twee uppers gaan combineren, wat ook een grote rode vlag is. Enorm belastend voor je hart, en dat is het al los van elkaar, laat staan samen!
En dan hebben we het nog niet over jouw tolerantie gehad...

Verstandig dat je een afspraak met je huisarts gemaakt hebt, al weet ik niet wat hij er verder aan kan doen.
Verder: gezond eten, veel groente en fruit waar anti-oxidanten in zitten, sporten, bewegen. Overweeg een supplement als NAC.
Sterkte!
Klik om te vergroten...

Klopt, ik doe nooit MDMA en ben er totaal dom en onvoorbereid ingegaan. Steeds een likje bijnemen a la cocaïne. Kan mezelf wel slaan zo dom.

Gezond eten doe ik zeker. Wat is NAC?
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#4
400 mg mdma is zeker teveel, al helemaal in combinatie met 3-mmc, maar ik denk niet dat de hoge dosis de klachten verklaart. Het duurt makkelijk een week voordat je een beetje hersteld bent van zo’n dosis mdma, maar na drie weken hebben de meeste mensen daar geen last meer van. Verder kunnen nervositeit, spanning en slapeloosheid goed verklaard worden vanuit angstklachten.

Waarschijnlijk heb je de week na je gebruik een aantal verontrustende sensaties gevoeld in je lichaam (dat is volkomen normaal en niet direct zorgelijk). Dat heeft vervolgens je angst aangewakkerd en daar ben je een beetje in blijven hangen, omdat je bent gaan geloven dat er echt wat aan de hand is. Hopelijk kan je huisarts je een beetje gerust stellen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."