Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAngstig gevoel, pijn op de keel en hartkloppingen

Angstig gevoel, pijn op de keel en hartkloppingen

4 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
j
jeroen79Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Hi,
Afgelopen juli zijn mijn vrouw en ik met vrienden naar Dominator geweest. Omdat heel de dag door stuiteren niet kan heeft mijn vrouw rond de klok van 17h pas haar eerste halfje genomen (90mg). Nu weet ik dat het altijd lang duurt voordat het bij haar werkt dus toen ze om 1830 nog niet stond te stuiteren vond ik niet zo raar. Rond 19h heeft ze een likje M gepakt en wat denk je, het klapt er gelijk in. Doordat ze zich misselijk voelde zijn we even bij het water gaan zitten. Na een overgeef partij voelde ze zich beter en kort hierna stond er een hele vrolijke energieke stuiterbal voor me. De rest van de avond is ook super gegaan en ze heeft nog een keer een kwartje bij gepakt.

De week hierna heeft ze, los van een brakke zondag, nergens last van gehad. Na een paar weken merkte ze dat ze frequent angst gevoelens kreeg in combinatie met hartkloppingen en het gevoel dat er druk werd uitgeoefend op haar keel. Hier heeft ze enkele weken last van gehad en geleidelijk is het weggetrokken.

Nu zijn we aan het praktiseren wat hier nu de oorzaak van kan zijn geweest. Ik zit zelf te denken dat ze gewoon te veel heeft gehad. Immers de M was een dipje (onbekend dus qua mg) en het totaal aan X was 135mg. Ze is verder 170cm bij 65kg. Verder vertoont ze, ondanks haar jonge leeftijd van 45 alle symptomen van de overgang. Dit is ook bevestigd door de huisarts. Hij kwam met het voorstel om de angst weg te nemen met SSRI medicatie maar kijkende naar de bijsluiter zijn we hier beide geen voorstander van. Als we hier iets moeten doen dan lijkt 5-HTP een beter alternatief.

Hoe kijken jullie hier tegen aan want de angst om nog iets te gebruiken sluipt er langzaam in.
S
StratoraLid
01-01-2024, 00:00
#2
Angst is een slechte raadgever, om eens een cliche te gebruiken maar er zit wat in.
Niet fijn dat je vrouw last van angst aanvallen heeft en dat jullie er iets aan willen doen.
Dat je geen SSRI dingetjes wilt kan ik me heel goed voorstellen en dat jullie zoeken naar andere wegen snap,ik ook heel goed.
Hebben jullie al eens gedacht aan een manier zonder drogas ?De truc zit hem in het loslaten, op het moment dat de angst op komt zetten daar niet in mee gaan maar loslaten.
Misschien makkelijk gezegd maar ik heb er veel baat bij als angst op de deur klopt en dat kan bij mij voorkomen als een pil er in eens in klapt , even een momentje. Bij micro dosering met lsd heb ik ook vaak dat er angstgevoelens naar boven komen en die laat ik gelijk los.

Je zou kunnen denken aan meditatie, wandelingen in het bos, Rhodiola( natuurlijk kruidje), Valeriaan, dat soort dingen en vooral even geen snoeperijen totdat je lichaam en geest weer in balans zijn, immers je bent geen 20 meer en dan gaat het ff wat anders.
Hoe dan ook zorg goed voor je zelf en dan komt dat best goed….
Take care….
d
duracellkonijntjeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Dit klinkt behoorlijk als waar ik nu last van heb na te veel MDMA. Druk op de borst, slecht slapen, gejaagdheid.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ah ik lees dit pas nu, klinkt vervelend!

Ik vraag me wel af: hoezo associëren jullie de klachten van je vrouw met haar MDMA gebruik, als de klachten pas weken erna opkwamen? Ik ben geen overgangsguru, maar de symptomen herken ik wel van andere vrouwen die nog nooit een likje M hebben gehad heheh. Maar ik weet ook van mijn mama dat er veel manieren zijn om zonder medicatie met die klachten om te gaan! Niet makkelijk sowieso. De overgang sucks dicks gewoon, ook met medicatie.

Al met al, het overgeven duidt wel op een overdosering, vooral omdat je vrouw dit bij eerder gebruik nooit had dacht ik toch? Je hebt namelijk mensen die sowieso overgeven van seroslurpers, maar bij te veel vergroot je die kans sowieso. Dus wellicht iets meer rekening houden in het vervolg? Kan ook dat ze minder kan hebben dan voorheen door de overgang. Dit heeft mijn mama in extreme vorm met alcohol: na een paar wijntjes is ze een vervelend emotioneel hoopje boomer.
j
jeroen79Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Hi Ljuv,

Ik snap je opmerking / lichte verontwaardiging met betrekking tot het leggen van de relatie tussen gebruik en het op een later moment pas ervaren van klachten, echter dat er achteraf klachten kunnen ontstaan is m.i. niet iets wat onbekend is. Dit wordt ook gewoon aangegeven op de site van het Jellinek. Dat het niet frequent voorkomt wordt hier ook aangegeven maar het wordt niet uitgesloten.

Wat ons in algemene zin is opgevallen is dat de angst gevoelens en hartkloppingen alleen zich voortdoen in de periode nadat ze gebruikt heeft. Dit houdt dan enkele weken aan en hierna trekt het weg. `Hiermee lijkt er dus wel een correlatie te bestaan tussen beide. Ik kan niet beoordelen of dit ook te maken heeft met het feit dat ze in de overgang terecht is gekomen echter kijkende naar wat je schrijft over je emotioneel hoopje boomer van een moeder sluit ik dit niet uit. Hiermee zeggende dat agv de fase waarin ze verkeerd het lichaam mogelijkerwijs gewoon minder kan hebben dan voorheen.

Kijkende naar het overgeven dan ben ik /zijn wij ook van mening dat het gewoon te veel is geweest. Ze heeft hier een keer eerder last van gehad maar ook toen was de eind conclusie dat dippen met de vinger niet zo slim is. De pillen zijn getest dus we kunnen hier redelijk goed op doseren en v.w.b. M hebben we caspules gemaakt dus dat moet ook voortaan goed gaan. Less=more gaan we dus strikter naleven.

Misschien moet je toch nog maar eens van de winter een workshopje komen geven :) We stoken het kacheltje wel op en zorgen voor wat sfeer !!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."