Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsInname

Inname

24 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik heb ook een maagverkleining achter de rug, en ben ook verslaafd geweest aan oxcycodon....
Maar wat ik verder lees, is verbijsterend.! Jazeker!

Een arts, die dit advies geeft? Wat was dat voor een arts?
Iemand die bekend is met bariatrische operaties?
Welke had je, wie van de drie mogelijkheden?

En dan het verhaal van : ik krijg de helft mee, en mijn vrienden de rest?
Dit kan, en mag in geen geval! Bij wetgeving..
stel, je zou gaan vliegen, en je komt als "vrienden" door de grenscontrole, en de drugshond slaat aan, dan moet je door een heel zure appel heenbijten, want je bent een drugssmokkelaar.
Als die vrienden dit opiaat alleen al bij zich hebben, zonder hiervoor een uitdrukkelijke machtiging en "schengenverklaring" bij zich hebben, dan zijn zij in overtreding van de Opiumwet. En wel lijst 1. Daar moet je niet licht over denken...

En dan nog weggaan op reis zonder de zekerheid dat je idd de rest zult krijgen, wie doet er nou zoiets??!
"Ze zouden dit meenemen" dit is in mijn ogen ronduit de duivel tarten!
Al helemaal met de genoemde hoge dosering?!
Als dit misloopt en je krijgt de rest niet dan kan ik je voorspellen dat je een aap gaat zien n..uken op glad ijs zonder schaatsen!
Zoiets is zelfs levensgevaarlijk met jouw hoge dosering...

Denk eerst eens goed na over wat je van plan bent.. als dit al de waarheid is.
Ik deel de mening van Mrloverd.
Ik vind dit een heel vreemd verhaal...

Klopt dat van die arts dan is er m.i. een klacht over de handelwijze van deze medicus op zijn plaats, want dit is kolder, wat hij zegt...

"Een vreemde apotheek, dat is moeilijker"...hoezo?
Als jij een recept hebt, dan krijg jij jouw medicatie gewoon uitgereikt!
Geen enkele apotheker verstrekt deze soort van medicatie zonder absoluut overtuigd te zijn, dat deze alleen bij degene die dit voorgeschreven, terecht komt.

Dan nog één puntje, met een maagverkleining is een tablet veeeeel minder goed qua werking, dan een capsule.
De reden is dit.
Jouw maagje wasr het voedsel gesplitst wordt voor opname, en je dunne darm, alwaar jouw voedsel en medicatie opgenomen moet worden, is zeer waarschijnlijk korter gemaakt.
Door de " omleiding ".
Dus, de medicatie moet sneller worden opgenomen, dan voor de operatie.

Hoe gaat dit het beste?
Door de medicatie zo fijn ( poedervorm, dus) mogelijk in te nemen.
Je voedsel moet je immers ook fijnkauwen?

Dus een tablet is niet zo best, de medicatie is dan veel grover, dan dat deze in een capsule zit.

Iemand die jou adviseert, dat tabletten beter, dan capsules zouden zijn, daar geloof, en weet ik uit eigen ervaring geen flikker van. Nee.

Ik plaats deze uitvoerige reactie opdat anderen gewaarschuwd worden om uiterst precies met dit soort medicatie om te gaan en nóóit en te nimmer zonder medicatie in het buitenland te komen te zitten!
Als je echt stevig afhankelijk bent, dan loop je dat risico niet...

Voila. Ik hoop dat ik je iets wijzer heb kunnen maken. Doe met deze info, wat je goeddunkt.

De inhoud van dat eerste bericht, is haast ronduit stuitend te noemen..en heeft me geraakt.
Jazeker!
L
LunaRaviLid
01-01-2024, 00:00
#2
De Zandman zei:
Ik heb ook een maagverkleining achter de rug, en ben ook verslaafd geweest aan oxcycodon....
Maar wat ik verder lees, is verbijsterend. Jazeker.
Een arts, die dit advies geeft? Wat was dat voor een arts?
Iemand die bekend is met bariatrische operaties?
En dan het verhaal van : ik krijg de helft mee, en mijn vrienden de rest?
Dit kan, en mag in geen geval!
Als die vrienden dit opiaat alleen al bij zich hebben, zonder hiervoor een uitdrukkelijke machtiging en "schengenverklaring" bij zich hebben, dan zijn zij in overtreding van de Opiumwet. En wel lijst 1. Daar moet je niet licht over denken...
En dan nog weggaan op reis zonder de zekerheid dat je idd de rest zult krijgen, wie doet er nou zoiets??!
"Ze zouden dit meenemen" dit is in mijn ogen ronduit de duivel tarten!
Al helemaal met de genoemde hoge dosering?!
Als dit misloopt en je krijgt de rest niet dan kan ik je voorspellen dat je een aap gaat zien n..uken op glad ijs zonder schaatsen!
Zoiets is zelfs levensgevaarlijk...
Denk eerst eens goed na over wat je van plan bent.. als dit al de waarheid is.
Klopt dat van die arts dan is er m.i. een klacht over de handelwijze van deze medicus op zijn plaats, want dit is kolder, wat hij zegt...
"Een vreemde apotheek, dat is moeilijker"...hoezo?
Als jij een recept hebt, dan krijg jij jouw medicatie gewoon uitgereikt!
Dan nog één puntje, met een maagverkleining is een tablet veeeeel minder goed qua werking, dan een capsule.
De reden is dit.
Jouw maagje en je dunne darm, alwaar jouw voedsel en medicatie opgenomen moet worden, is korter gemaakt. Door de " omleiding ".
Dus, de medicatie moet sneller worden opgenomen, dan voor de operatie.
Hoe gaat dit het beste?
Door de medicatie zo fijn ( poedervorm, dus) mogelijk in te nemen.
Dus een tablet is niet zo best, de medicatie is veel grover, dan dat deze in een capsule zit.
Iemand die jou adviseert, dat tabletten beter, dan capsules zouden zijn, daar geloof, en weet ik uit eigen ervaring geen flikker van. Nee.
Ik plaats deze uitvoerige reactie opdat anderen gewaarschuwd worden om uiterst precies met dit soort medicatie om te gaan en nóóit en te nimmer zonder medicatie in het buitenland te komen te zitten!
Als je echt stevig afhankelijk bent, dan loop je dat risico niet...

Voila. Ik hoop dat ik je iets wijzer heb kunnen maken. Doe met deze info, wat je goeddunkt.

De inhoud van dat eerste bericht, is haast ronduit stuitend te noemen..en heeft me geraakt.
Jazeker!
Klik om te vergroten...
Inmiddels sta ik voor een opname en heb ik al diverse stukjes van je gelezen. Daarbij kan ik alleen maar toegeven dat ik ook dom bezig geweest ben. En jij bent zo eerlijk om dit te benoemen dat heeft me aan t denken gezet. Veel acties van mij komen voort uit naïviteit. Omdat ik niet eerder met verslaving had te maken.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik hoop, dat ik je wakker heb geschud.
Jouw post is idd naïef te noemen, in zekere zin ook bizar
Ja, helaas weet ik waar ik over praat in dit geval. Zoek je harnas op, Trek je harnas aan, en vecht! Vecht tegen de duivel die oxcycodon heet...
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#4
LunaRavi zei:
Inmiddels sta ik voor een opname en heb ik al diverse stukjes van je gelezen. Daarbij kan ik alleen maar toegeven dat ik ook dom bezig geweest ben. En jij bent zo eerlijk om dit te benoemen dat heeft me aan t denken gezet. Veel acties van mij komen voort uit naïviteit. Omdat ik niet eerder met verslaving had te maken.
Klik om te vergroten...
War goed van je dat je op dat punt bent gekomen.
En vind het bijzonder te lezen dat @De Zandman daar zoveel aan heeft bijgedragen..Hulde!

Waarneer begint je opname, heb je steun.aan je omgeving?

Keep us posted if you want:)
L
LunaRaviLid
01-01-2024, 00:00
#5
De Zandman zei:
Ik hoop, dat ik je wakker heb geschud.
Jouw post is idd naïef te noemen, in zekere zin ook bizar
Ja, helaas weet ik waar ik over praat in dit geval. Zoek je harnas op, Trek je harnas aan, en vecht! Vecht tegen de duivel die oxcycodon heet...
Klik om te vergroten...
Mijn post was wel bizar mss maar niets van gelogen. Blij nu dat ik vrijdag kan beginnen
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#6
Dan zeg ik, tanden op elkaar! Doorbijten nu.
Als je het moeilijk hebt, bedenk dan dat daar ook mensen zijn, die van de smack af moeten!
En mocht je de gedachte krijgen van : ik ga hier weg, ik trek het niet meer, spreek dan met jezelf af: ik blijf nog 2 uren hier, daarna zie ik het wel...en zijn die uren om, dan doe je hetzelfde.
Dat maakt dat het verblijf in kleine stukjes wordt verdeeld, en dat je niet tot de gedachte komt van: tsjeeeses. Ik moet nog 5 weken.. !
Houd het dicht bij jezelf.
En zo heb ik het gedaan.
En ik ben ervan af, en dat kan jij dus ook!
Sterkte, kerel!!
Houd ons zo mogelijk op de hoogte!

Voor later:
Ik zou die arts ter verantwoording roepen met zijn dwaze adviezen.
Er klopt helemaal niets van. Nee.
En wie degene was, die jou de helft van jouw medicatie voor je mee zou moeten nemen deze was bij mij ook nog niet klaar. Nee.
Bizar...
L
LunaRaviLid
01-01-2024, 00:00
#7
De Zandman zei:
Dan zeg ik, tanden op elkaar! Doorbijten nu.
Als je het moeilijk hebt, bedenk dan dat daar ook mensen zijn, die van de smack af moeten!
En mocht je de gedachte krijgen van : ik ga hier weg, ik trek het niet meer, spreek dan met jezelf af: ik blijf nog 2 uren hier, daarna zie ik het wel...en zijn die uren om, dan doe je hetzelfde.
Dat maakt dat het verblijf in kleine stukjes wordt verdeeld, en dat je niet tot de gedachte komt van: tsjeeeses. Ik moet nog 5 weken.. !
Houd het dicht bij jezelf.
En zo heb ik het gedaan.
En ik ben ervan af, en dat kan jij dus ook!
Sterkte, kerel!!
Houd ons zo mogelijk op de hoogte!

Voor later:
Ik zou die arts ter verantwoording roepen met zijn dwaze adviezen.
Er klopt helemaal niets van. Nee.
En wie degene was, die jou de helft van jouw medicatie voor je mee zou moeten nemen deze was bij mij ook nog niet klaar. Nee.
Bizar...
Klik om te vergroten...
Hoi Zandman....ik zal even een stukje over mezelf vertellen dan krijg je een completer beeld.
Ik ben Bianca en ben 47 jaar. Werk zelf in de gezondheidszorg. En door vele pijnklachten begonnen met de oxycodon. Maar vanaf januari hulp gezocht omdat ik zag dat het een probleem zou worden. Helemaal niet bekend met afkicken. En vanaf 27 jan 2020 een gastric bypass. Weeg nu 53.7 kilo bij een lengte van 1.68. Ik stel je antwoorden zeer op prijs en zal zeker goed in de spiegel blijven kijken. Ik hoop dan ook dat je me nog regelmatig bij kan staan met adviezen...
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#8
Degene die jou deze adviezen gegeven heeft, en nog arts is, ook, moet 'm.i per direct uit het Bic register geschrapt worden godverdomme.
Ja. Aanzetten van anderen tot het plegen van een misdrijf, namelijk opiatensmokkel, en jou ronduit in een zeer gevaarlijke situatie brengt met deze apenkolder, dat is geen arts. Nee. Dat is een kartellid van het Sinaloa kartel.
Ongelooflijk wat dit had kunnen worden.
Bizar!
Ga nu met open vizier de afkick in.
Geef jezelf een kans!
Dat doe je al, maar, denk niet dat het zomaar zonder pijn en moeite zal gaan.
Bloed, zweet en tranen.
Ga ervoor!!

Ja, je mag advies vragen. Uiteraard.
Ik weet van de hond en de rand....
Kan en mag ook per i.m.
Prima gedaan vwb je openheid!
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#9
LunaRavi zei:
Hoi Zandman....ik zal even een stukje over mezelf vertellen dan krijg je een completer beeld.
Ik ben Bianca en ben 47 jaar. Werk zelf in de gezondheidszorg. En door vele pijnklachten begonnen met de oxycodon. Maar vanaf januari hulp gezocht omdat ik zag dat het een probleem zou worden. Helemaal niet bekend met afkicken. En vanaf 27 jan 2020 een gastric bypass. Weeg nu 53.7 kilo bij een lengte van 1.68. Ik stel je antwoorden zeer op prijs en zal zeker goed in de spiegel blijven kijken. Ik hoop dan ook dat je me nog regelmatig bij kan staan met adviezen...
Klik om te vergroten...
Sorry ik heb er geen ervaring mee hoop dat je deze vraag niet ongepast vind, maar is je gewicht van 53 ook wat je wil ? Ik vroeg mij dit of omdat bij die lengte 51 ondergewicht was.

Zij is zonder ingreep voor ik haar kende, tientallen kilo's afgevallen. De arts gaf aan dat ze moest oppassen met meer afvallen. Ik weet niet hoe dit voor jou is, vroeg me dat oprecht af.

Volg het onderwerp gb+drug met interesse. Misschien een eigen topic openen @LunaRavi
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#10
Het gaat om het zgn. BMI getal Mrloverd.
Dat is een getal, wat je op een tabel af kunt lezen, inzake een verhouding tussen een bepaald gewicht in kilogrammen, ( t.o v een lichaamslengte in centimeters.
Dit getal is het beste, als dit 25 bedraagt.
Ikzelf zit nu op 24,5.
Bijna perfect, dus.
Dat is weleens anders geweest!
39.....
L
LunaRaviLid
01-01-2024, 00:00
#11
Mrloverdj zei:
Sorry ik heb er geen ervaring mee hoop dat je deze vraag niet ongepast vind, maar is je gewicht van 53 ook wat je wil ? Ik vroeg mij dit of omdat bij die lengte 51 ondergewicht was.

Zij is zonder ingreep voor ik haar kende, tientallen kilo's afgevallen. De arts gaf aan dat ze moest oppassen met meer afvallen. Ik weet niet hoe dit voor jou is, vroeg me dat oprecht af.

Volg het onderwerp gb+drug met interesse. Misschien een eigen topic openen @LunaRavi
Klik om te vergroten...
Hoe moet dit eigenlijk een eigen topic en wat bedoel je dan precies?
L
LunaRaviLid
01-01-2024, 00:00
#12
Mrloverdj zei:
Sorry ik heb er geen ervaring mee hoop dat je deze vraag niet ongepast vind, maar is je gewicht van 53 ook wat je wil ? Ik vroeg mij dit of omdat bij die lengte 51 ondergewicht was.

Zij is zonder ingreep voor ik haar kende, tientallen kilo's afgevallen. De arts gaf aan dat ze moest oppassen met meer afvallen. Ik weet niet hoe dit voor jou is, vroeg me dat oprecht af.

Volg het onderwerp gb+drug met interesse. Misschien een eigen topic openen @LunaRavi
Klik om te vergroten...
Ik heb een topic geopend " one day at a time "
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#13
LunaRavi zei:
Hoi Zandman....ik zal even een stukje over mezelf vertellen dan krijg je een completer beeld.
Ik ben Bianca en ben 47 jaar. Werk zelf in de gezondheidszorg. En door vele pijnklachten begonnen met de oxycodon. Maar vanaf januari hulp gezocht omdat ik zag dat het een probleem zou worden. Helemaal niet bekend met afkicken. En vanaf 27 jan 2020 een gastric bypass. Weeg nu 53.7 kilo bij een lengte van 1.68. Ik stel je antwoorden zeer op prijs en zal zeker goed in de spiegel blijven kijken. Ik hoop dan ook dat je me nog regelmatig bij kan staan met adviezen...
Klik om te vergroten...
Toevallig in een ggz instelling? Voor verslaving en psychiatrie?
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#14
In welk.land ben je dan?
Vind het een vreemd verhaal, waarom moeten je vrienden je medicatie meenemen,.en waarom zouden zij capsules krijgen dan?
Dit soort medicatie kan je niet zomaar meenemen, zeker niet als het voor een ander is.
L
LunaRaviLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik gebruik voor lichamelijke klachten oxycodon. Op dit moment tussen 140 en 160 mg per dag. Ik heb al hulp ingeschakeld om er vanaf te geraken. Nu heb ik tabletten omdat ik een maagverkleining heb en tabl werken beter dan capsules. Nu ben ik op vakantie en vrienden moesten restant medicatie meenemen...en jawel capsules. Ik heb al gebeld naar de arts en ik mag ze evt open breken. Nu de vraag op welke manier kan ik ze nu het beste innemen voor het beste resultaat om de pijn te onderdrukken ?
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Je kan gewoon de capsules slikken.
Open breken heeft helemaal geen nut.. ja het effect is er sneller, maar kan dus ook weer sneller weg zijn.

Ik vind het een raar advies van je arts..zeker.als je rekening moet houden met je maag, een capsule is veel fijner voor je maag
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#17
LunaRavi zei:
Ik gebruik voor lichamelijke klachten oxycodon. Op dit moment tussen 140 en 160 mg per dag. Ik heb al hulp ingeschakeld om er vanaf te geraken. Nu heb ik tabletten omdat ik een maagverkleining heb en tabl werken beter dan capsules. Nu ben ik op vakantie en vrienden moesten restant medicatie meenemen...en jawel capsules. Ik heb al gebeld naar de arts en ik mag ze evt open breken. Nu de vraag op welke manier kan ik ze nu het beste innemen voor het beste resultaat om de pijn te onderdrukken ?
Klik om te vergroten...
Als je ze medisch gebruikt neem je ze gewoon zoals je je arts het zegt..

Jij wil dus inplaats van je extended release , instant release maken ?.
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#18
Mrloverdj zei:
een capsule is veel fijner voor je maag
Klik om te vergroten...
Heb je daar een source van ?.(Niet bitchy bedoeld , echt interesse :grin:)

Of het nu in een cap of pil is , de substantie komt toch zowieso in je maag ?
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#19
inner_search zei:
Heb je daar een source van ?.(Niet bitchy bedoeld , echt interesse :grin:)

Of het nu in een cap of pil is , de substantie komt toch zowieso in je maag ?
Klik om te vergroten...
Geeft niets,.nee niet zo bij de hand.
Mijn arts raad.openbreken heel erg af.
De stof kan irriterend zijn voor je maag..en door de capsule krijgt je maag niet in 1 x die klap, omdat die capsule langzamer word opgelost. En het dus wat meer verspreid vrijkomt ipv in 1 keer..je maag maakt in die tijd ook wat sappen aan zodat de stoffen wel opgenomen worden maar de sappen eventueel irritatie afzwakken.

En dat merk in in de praktijk ook.
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#20
Mrloverdj zei:
Geeft niets,.nee niet zo bij de hand.
Mijn arts raad.openbreken heel erg af.
De stof kan irriterend zijn voor je maag..en door de capsule krijgt je maag niet in 1 x die klap, omdat die capsule langzamer word opgelost. En het dus wat meer verspreid vrijkomt ipv in 1 keer..je maag maakt in die tijd ook wat sappen aan zodat de stoffen wel opgenomen worden maar de sappen eventueel irritatie afzwakken.

En dat merk in in de praktijk ook.
Klik om te vergroten...
Een capsule is gewoon gelatine (geen slow release eh) en lost gewoon snel op in de maag , mss sneller dan een pil want die brokkelen af door het maagsap zoals je al zij.

Jij hebt het over de slow release capsules veronderstel ik ?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."