#1
Ik heb ook een maagverkleining achter de rug, en ben ook verslaafd geweest aan oxcycodon....
Maar wat ik verder lees, is verbijsterend.! Jazeker!
Een arts, die dit advies geeft? Wat was dat voor een arts?
Iemand die bekend is met bariatrische operaties?
Welke had je, wie van de drie mogelijkheden?
En dan het verhaal van : ik krijg de helft mee, en mijn vrienden de rest?
Dit kan, en mag in geen geval! Bij wetgeving..
stel, je zou gaan vliegen, en je komt als "vrienden" door de grenscontrole, en de drugshond slaat aan, dan moet je door een heel zure appel heenbijten, want je bent een drugssmokkelaar.
Als die vrienden dit opiaat alleen al bij zich hebben, zonder hiervoor een uitdrukkelijke machtiging en "schengenverklaring" bij zich hebben, dan zijn zij in overtreding van de Opiumwet. En wel lijst 1. Daar moet je niet licht over denken...
En dan nog weggaan op reis zonder de zekerheid dat je idd de rest zult krijgen, wie doet er nou zoiets??!
"Ze zouden dit meenemen" dit is in mijn ogen ronduit de duivel tarten!
Al helemaal met de genoemde hoge dosering?!
Als dit misloopt en je krijgt de rest niet dan kan ik je voorspellen dat je een aap gaat zien n..uken op glad ijs zonder schaatsen!
Zoiets is zelfs levensgevaarlijk met jouw hoge dosering...
Denk eerst eens goed na over wat je van plan bent.. als dit al de waarheid is.
Ik deel de mening van Mrloverd.
Ik vind dit een heel vreemd verhaal...
Klopt dat van die arts dan is er m.i. een klacht over de handelwijze van deze medicus op zijn plaats, want dit is kolder, wat hij zegt...
"Een vreemde apotheek, dat is moeilijker"...hoezo?
Als jij een recept hebt, dan krijg jij jouw medicatie gewoon uitgereikt!
Geen enkele apotheker verstrekt deze soort van medicatie zonder absoluut overtuigd te zijn, dat deze alleen bij degene die dit voorgeschreven, terecht komt.
Dan nog één puntje, met een maagverkleining is een tablet veeeeel minder goed qua werking, dan een capsule.
De reden is dit.
Jouw maagje wasr het voedsel gesplitst wordt voor opname, en je dunne darm, alwaar jouw voedsel en medicatie opgenomen moet worden, is zeer waarschijnlijk korter gemaakt.
Door de " omleiding ".
Dus, de medicatie moet sneller worden opgenomen, dan voor de operatie.
Hoe gaat dit het beste?
Door de medicatie zo fijn ( poedervorm, dus) mogelijk in te nemen.
Je voedsel moet je immers ook fijnkauwen?
Dus een tablet is niet zo best, de medicatie is dan veel grover, dan dat deze in een capsule zit.
Iemand die jou adviseert, dat tabletten beter, dan capsules zouden zijn, daar geloof, en weet ik uit eigen ervaring geen flikker van. Nee.
Ik plaats deze uitvoerige reactie opdat anderen gewaarschuwd worden om uiterst precies met dit soort medicatie om te gaan en nóóit en te nimmer zonder medicatie in het buitenland te komen te zitten!
Als je echt stevig afhankelijk bent, dan loop je dat risico niet...
Voila. Ik hoop dat ik je iets wijzer heb kunnen maken. Doe met deze info, wat je goeddunkt.
De inhoud van dat eerste bericht, is haast ronduit stuitend te noemen..en heeft me geraakt.
Jazeker!
Maar wat ik verder lees, is verbijsterend.! Jazeker!
Een arts, die dit advies geeft? Wat was dat voor een arts?
Iemand die bekend is met bariatrische operaties?
Welke had je, wie van de drie mogelijkheden?
En dan het verhaal van : ik krijg de helft mee, en mijn vrienden de rest?
Dit kan, en mag in geen geval! Bij wetgeving..
stel, je zou gaan vliegen, en je komt als "vrienden" door de grenscontrole, en de drugshond slaat aan, dan moet je door een heel zure appel heenbijten, want je bent een drugssmokkelaar.
Als die vrienden dit opiaat alleen al bij zich hebben, zonder hiervoor een uitdrukkelijke machtiging en "schengenverklaring" bij zich hebben, dan zijn zij in overtreding van de Opiumwet. En wel lijst 1. Daar moet je niet licht over denken...
En dan nog weggaan op reis zonder de zekerheid dat je idd de rest zult krijgen, wie doet er nou zoiets??!
"Ze zouden dit meenemen" dit is in mijn ogen ronduit de duivel tarten!
Al helemaal met de genoemde hoge dosering?!
Als dit misloopt en je krijgt de rest niet dan kan ik je voorspellen dat je een aap gaat zien n..uken op glad ijs zonder schaatsen!
Zoiets is zelfs levensgevaarlijk met jouw hoge dosering...
Denk eerst eens goed na over wat je van plan bent.. als dit al de waarheid is.
Ik deel de mening van Mrloverd.
Ik vind dit een heel vreemd verhaal...
Klopt dat van die arts dan is er m.i. een klacht over de handelwijze van deze medicus op zijn plaats, want dit is kolder, wat hij zegt...
"Een vreemde apotheek, dat is moeilijker"...hoezo?
Als jij een recept hebt, dan krijg jij jouw medicatie gewoon uitgereikt!
Geen enkele apotheker verstrekt deze soort van medicatie zonder absoluut overtuigd te zijn, dat deze alleen bij degene die dit voorgeschreven, terecht komt.
Dan nog één puntje, met een maagverkleining is een tablet veeeeel minder goed qua werking, dan een capsule.
De reden is dit.
Jouw maagje wasr het voedsel gesplitst wordt voor opname, en je dunne darm, alwaar jouw voedsel en medicatie opgenomen moet worden, is zeer waarschijnlijk korter gemaakt.
Door de " omleiding ".
Dus, de medicatie moet sneller worden opgenomen, dan voor de operatie.
Hoe gaat dit het beste?
Door de medicatie zo fijn ( poedervorm, dus) mogelijk in te nemen.
Je voedsel moet je immers ook fijnkauwen?
Dus een tablet is niet zo best, de medicatie is dan veel grover, dan dat deze in een capsule zit.
Iemand die jou adviseert, dat tabletten beter, dan capsules zouden zijn, daar geloof, en weet ik uit eigen ervaring geen flikker van. Nee.
Ik plaats deze uitvoerige reactie opdat anderen gewaarschuwd worden om uiterst precies met dit soort medicatie om te gaan en nóóit en te nimmer zonder medicatie in het buitenland te komen te zitten!
Als je echt stevig afhankelijk bent, dan loop je dat risico niet...
Voila. Ik hoop dat ik je iets wijzer heb kunnen maken. Doe met deze info, wat je goeddunkt.
De inhoud van dat eerste bericht, is haast ronduit stuitend te noemen..en heeft me geraakt.
Jazeker!