#1
En nee natuurlijk niet ongepast. Ik zou graag wat zwaarder willen wegen. Maar daar zal ik ook beter voor moeten eten.
Als je ze medisch gebruikt neem je ze gewoon zoals je je arts het zegt..Ik gebruik voor lichamelijke klachten oxycodon. Op dit moment tussen 140 en 160 mg per dag. Ik heb al hulp ingeschakeld om er vanaf te geraken. Nu heb ik tabletten omdat ik een maagverkleining heb en tabl werken beter dan capsules. Nu ben ik op vakantie en vrienden moesten restant medicatie meenemen...en jawel capsules. Ik heb al gebeld naar de arts en ik mag ze evt open breken. Nu de vraag op welke manier kan ik ze nu het beste innemen voor het beste resultaat om de pijn te onderdrukken ?
Heb je daar een source van ?.(Niet bitchy bedoeld , echt interesseeen capsule is veel fijner voor je maag
Geeft niets,.nee niet zo bij de hand.Heb je daar een source van ?.(Niet bitchy bedoeld , echt interesse)
Of het nu in een cap of pil is , de substantie komt toch zowieso in je maag ?
Een capsule is gewoon gelatine (geen slow release eh) en lost gewoon snel op in de maag , mss sneller dan een pil want die brokkelen af door het maagsap zoals je al zij.Geeft niets,.nee niet zo bij de hand.
Mijn arts raad.openbreken heel erg af.
De stof kan irriterend zijn voor je maag..en door de capsule krijgt je maag niet in 1 x die klap, omdat die capsule langzamer word opgelost. En het dus wat meer verspreid vrijkomt ipv in 1 keer..je maag maakt in die tijd ook wat sappen aan zodat de stoffen wel opgenomen worden maar de sappen eventueel irritatie afzwakken.
En dat merk in in de praktijk ook.
Nee joh zo spannend is het niet. Wij zijn in Nederland op vakantie. Maar ik kreeg toen we weg gingen op vakantie maar de helft mee. Dat was op zich geen probleem omdat vrienden van ons t tweede gedeelte zouden aansluiten. Die zouden dan de rest meenemen want naar een vreemde apotheek was moeilijk ivm de hoeveelheid. Ik gebruik kortwerkende oxycodon tabletten. Maar nu de zoveelste keer is t fout gegaan en hebben ze capsules meegegeven. Door mijn maagverkleining werken die niet zo goed als dezelfde tabletten. Dus vandaar dit is mss wat duidelijker.In welk.land ben je dan?
Vind het een vreemd verhaal, waarom moeten je vrienden je medicatie meenemen,.en waarom zouden zij capsules krijgen dan?
Dit soort medicatie kan je niet zomaar meenemen, zeker niet als het voor een ander is.
Ik slik dit op recept tegen de pijn...en ik heb steeds meer nodig voor hetzelfde effectSlik je zoveel puur voor de pijn op doktersrecept?
Of ben je verslaafd geraakt en zelf gaan verhogen.
Inmiddels sta ik voor een opname en heb ik al diverse stukjes van je gelezen. Daarbij kan ik alleen maar toegeven dat ik ook dom bezig geweest ben. En jij bent zo eerlijk om dit te benoemen dat heeft me aan t denken gezet. Veel acties van mij komen voort uit naïviteit. Omdat ik niet eerder met verslaving had te maken.Ik heb ook een maagverkleining achter de rug, en ben ook verslaafd geweest aan oxcycodon....
Maar wat ik verder lees, is verbijsterend. Jazeker.
Een arts, die dit advies geeft? Wat was dat voor een arts?
Iemand die bekend is met bariatrische operaties?
En dan het verhaal van : ik krijg de helft mee, en mijn vrienden de rest?
Dit kan, en mag in geen geval!
Als die vrienden dit opiaat alleen al bij zich hebben, zonder hiervoor een uitdrukkelijke machtiging en "schengenverklaring" bij zich hebben, dan zijn zij in overtreding van de Opiumwet. En wel lijst 1. Daar moet je niet licht over denken...
En dan nog weggaan op reis zonder de zekerheid dat je idd de rest zult krijgen, wie doet er nou zoiets??!
"Ze zouden dit meenemen" dit is in mijn ogen ronduit de duivel tarten!
Al helemaal met de genoemde hoge dosering?!
Als dit misloopt en je krijgt de rest niet dan kan ik je voorspellen dat je een aap gaat zien n..uken op glad ijs zonder schaatsen!
Zoiets is zelfs levensgevaarlijk...
Denk eerst eens goed na over wat je van plan bent.. als dit al de waarheid is.
Klopt dat van die arts dan is er m.i. een klacht over de handelwijze van deze medicus op zijn plaats, want dit is kolder, wat hij zegt...
"Een vreemde apotheek, dat is moeilijker"...hoezo?
Als jij een recept hebt, dan krijg jij jouw medicatie gewoon uitgereikt!
Dan nog één puntje, met een maagverkleining is een tablet veeeeel minder goed qua werking, dan een capsule.
De reden is dit.
Jouw maagje en je dunne darm, alwaar jouw voedsel en medicatie opgenomen moet worden, is korter gemaakt. Door de " omleiding ".
Dus, de medicatie moet sneller worden opgenomen, dan voor de operatie.
Hoe gaat dit het beste?
Door de medicatie zo fijn ( poedervorm, dus) mogelijk in te nemen.
Dus een tablet is niet zo best, de medicatie is veel grover, dan dat deze in een capsule zit.
Iemand die jou adviseert, dat tabletten beter, dan capsules zouden zijn, daar geloof, en weet ik uit eigen ervaring geen flikker van. Nee.
Ik plaats deze uitvoerige reactie opdat anderen gewaarschuwd worden om uiterst precies met dit soort medicatie om te gaan en nóóit en te nimmer zonder medicatie in het buitenland te komen te zitten!
Als je echt stevig afhankelijk bent, dan loop je dat risico niet...
Voila. Ik hoop dat ik je iets wijzer heb kunnen maken. Doe met deze info, wat je goeddunkt.
De inhoud van dat eerste bericht, is haast ronduit stuitend te noemen..en heeft me geraakt.
Jazeker!
War goed van je dat je op dat punt bent gekomen.Inmiddels sta ik voor een opname en heb ik al diverse stukjes van je gelezen. Daarbij kan ik alleen maar toegeven dat ik ook dom bezig geweest ben. En jij bent zo eerlijk om dit te benoemen dat heeft me aan t denken gezet. Veel acties van mij komen voort uit naïviteit. Omdat ik niet eerder met verslaving had te maken.
Mijn post was wel bizar mss maar niets van gelogen. Blij nu dat ik vrijdag kan beginnenIk hoop, dat ik je wakker heb geschud.
Jouw post is idd naïef te noemen, in zekere zin ook bizar
Ja, helaas weet ik waar ik over praat in dit geval. Zoek je harnas op, Trek je harnas aan, en vecht! Vecht tegen de duivel die oxcycodon heet...
Hoi Zandman....ik zal even een stukje over mezelf vertellen dan krijg je een completer beeld.Dan zeg ik, tanden op elkaar! Doorbijten nu.
Als je het moeilijk hebt, bedenk dan dat daar ook mensen zijn, die van de smack af moeten!
En mocht je de gedachte krijgen van : ik ga hier weg, ik trek het niet meer, spreek dan met jezelf af: ik blijf nog 2 uren hier, daarna zie ik het wel...en zijn die uren om, dan doe je hetzelfde.
Dat maakt dat het verblijf in kleine stukjes wordt verdeeld, en dat je niet tot de gedachte komt van: tsjeeeses. Ik moet nog 5 weken.. !
Houd het dicht bij jezelf.
En zo heb ik het gedaan.
En ik ben ervan af, en dat kan jij dus ook!
Sterkte, kerel!!
Houd ons zo mogelijk op de hoogte!
Voor later:
Ik zou die arts ter verantwoording roepen met zijn dwaze adviezen.
Er klopt helemaal niets van. Nee.
En wie degene was, die jou de helft van jouw medicatie voor je mee zou moeten nemen deze was bij mij ook nog niet klaar. Nee.
Bizar...
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."